لینوکس 5.14 برای افزایش امنیت برنامه های کاربردی سازمانی آینده – TechCrunch تنظیم شده است

لینوکس امروز یکشنبه 29 آگوست برای انتشار بزرگ آماده می شود و زمینه را برای برنامه های سازمانی و ابری برای ماه های آینده فراهم می کند. به روز رسانی هسته 5.14 شامل بهبود امنیت و عملکرد خواهد بود.

حوزه خاصی که هم برای کاربران سازمانی و هم برای کاربران ابری مورد توجه است ، همیشه امنیت است و برای این منظور ، لینوکس 5.14 با چندین قابلیت جدید کمک خواهد کرد. مایک مک گرات ، نایب رئیس ، مهندسی لینوکس در Red Hat به TechCrunch گفت که به روزرسانی هسته شامل یک ویژگی معروف به برنامه ریزی اصلی است که برای کاهش آسیب پذیری های سطح پردازنده مانند اسپکتر و Meltdown، که برای اولین بار در سال 2018 ظاهر شد. یکی از راه هایی که کاربران لینوکس برای کاهش این آسیب پذیری ها داشته اند ، غیرفعال کردن بیش از حد رشته در CPU ها و در نتیجه ضربه زدن به عملکرد است.

مک گرات توضیح داد: “به طور خاص ، این ویژگی به تقسیم وظایف قابل اعتماد و غیرقابل اعتماد کمک می کند تا در هسته اصلی مشترک نباشند ، سطح تهدید کلی را محدود کرده و عملکرد مقیاس ابری را نسبتاً بدون تغییر نگه می دارد.”

یکی دیگر از نوآوری های امنیتی در لینوکس 5.14 ، ویژگی است که بیش از یک سال و نیم در حال توسعه است و به حفاظت از حافظه سیستم به نحوی بهتر از قبل کمک می کند. حملات علیه لینوکس و دیگر سیستم عامل ها اغلب حافظه را به عنوان سطح حمله اولیه برای سوء استفاده هدف قرار می دهند. با هسته جدید ، یک قابلیت شناخته شده به نام وجود دارد memfd_secret () این یک برنامه در حال اجرا بر روی سیستم لینوکس را قادر می سازد تا محدوده حافظه ای را ایجاد کند که برای هیچ کس دیگر قابل دسترس نیست ، از جمله هسته.

مک گرات می گوید: “این بدان معناست که کلیدهای رمزنگاری ، داده های حساس و سایر اسرار را می توان در آنجا ذخیره کرد تا قرار گرفتن در معرض سایر کاربران یا فعالیت های سیستم را محدود کند.”

در قلب سیستم عامل لینوکس منبع باز که بخش اعظم ارائه برنامه های ابری و سازمانی را تأمین می کند ، چیزی است که به عنوان هسته لینوکس شناخته می شود. هسته جزء است که عملکرد اصلی را برای عملیات سیستم فراهم می کند.

انتشار هسته 5.14 لینوکس طی دو ماه گذشته از هفت نامزد انتشار برخوردار بوده است و از مشارکت 1650 توسعه دهنده مختلف سود می برد. کسانی که به توسعه هسته لینوکس کمک می کنند شامل مشارکت کنندگان فردی و همچنین فروشندگان بزرگ مانند Intel ، AMD ، IBM ، Oracle و Samsung است. یکی از بزرگترین مشارکت کنندگان در انتشار هسته لینوکس ، واحد تجاری IBM Red Hat است. IBM به دست آورد Red Hat به ارزش 34 میلیارد دلار در معامله ای که در سال 2019 بسته شد.

مک گرات می گوید: “تقریباً در هر نسخه هسته ای ، ما قابلیت های بسیار ابتکاری را در 5.14 مشاهده می کنیم.”

در حالی که لینوکس 5.14 به زودی منتشر می شود ، اغلب زمان می برد تا در نسخه های سازمانی پذیرفته شود. مک گرت گفت که لینوکس 5.14 ابتدا در توزیع لینوکس Fedora در انجمن Red Hat ظاهر می شود و بخشی از نسخه بعدی Red Hat Enterprise Linux 9 خواهد بود. جرالد فایفر ، CTO برای فروشنده لینوکس سازمانی سوس، به TechCrunch گفت که انتشارات شرکت openSUSE Tumbleweed شرکت او احتمالا شامل هسته Linux 5.14 در چند روز پس از انتشار رسمی خواهد بود. از نظر سازمانی ، وی خاطرنشان کرد که SUSE Linux Enterprise 15 SP4 ، که قرار است بهار آینده عرضه شود ، با Kernel 5.14 عرضه می شود.

به روزرسانی جدید لینوکس نقطه عطفی برای سیستم عامل منبع باز است ، همانطور که 30 سال پیش در چهارشنبه گذشته بود که خالق لینوس توروالدز (تصویر بالا) برای اولین بار این تلاش را به طور عمومی اعلام کرد. در آن زمان لینوکس از یک فعالیت سرگرم کننده به قدرت بخشیدن به زیرساخت های اینترنت تبدیل شد.

مک گرات اظهار داشت که لینوکس در حال حاضر ستون فقرات ابر مدرن است و Red Hat نیز از این که لینوکس ستون فقرات محاسبات پیشرفته است – نه تنها در ارتباطات مخابراتی ، بلکه در همه صنایع ، از تولید و مراقبت های بهداشتی گرفته تا ارائه دهندگان سرگرمی و خدمات ، بسیار هیجان زده است. در سال های آینده.

از نظر فایفر ، طول عمر و اهمیت مستمر لینوکس تا 30 سال آینده تضمین شده است. وی خاطرنشان کرد که در طول چند دهه لینوکس و منبع باز پتانسیل بی سابقه ای برای نوآوری به همراه باز بودن و استقلال ایجاد کرده است.

آیا لینوکس ، هسته ، هنوز در 30 سال پیشرو خواهد بود؟ من نمی دانم. آیا مربوط خواهد بود؟ کاملاً ، “او گفت. “بسیاری از رویکردهایی که ما ایجاد کرده و توسعه داده ایم ، هنوز 30 سال دیگر ستون پیشرفت فناوری خواهند بود. من در این مورد مطمئن هستم. “