آئودی برای افزودن برد بیشتر به خودروهای برقی قدیمی e-tron خود – TechCrunch – به نرم افزار روی می آورد

آئودی به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی را برای شاسی‌بلند الکتریکی e-tron مدل 2019 خود ارائه کرده است که تا 12 مایل برد به باتری اضافه می‌کند.

در حالی که این بهبود ممکن است قابل توجه به نظر نرسد – در نهایت فقط 12 مایل است – نشان می دهد که چگونه خودروسازان از نرم افزار برای بهبود خودروهای الکتریکی قدیمی استفاده می کنند. در این مورد، آئودی از نرم‌افزاری برای باز کردن ظرفیت بیشتر باتری موجود استفاده کرد و اساساً کارایی آن را بهبود بخشید. این خودروساز همچنین گفت که به روز رسانی های نرم افزاری کارایی موتور الکتریکی جلو و سیستم مدیریت حرارتی باتری را بهبود بخشیده است.

آئودی e-tron 55 quattro 2019 مجهز به باتری 95 کیلووات ساعتی است و اکنون از ظرفیت 86 کیلووات ساعت استفاده می کند. این امر برد آن را از 411 کیلومتر اولیه به حدود 441 کیلومتر (274 مایل) تحت استاندارد WLTP می رساند. (استاندارد EPA محافظه کارانه تر در نظر گرفته می شود؛ برآورد اولیه EPA برای سال 2019 204 مایل بود.)

به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای تمام خودروهای تولیدی آئودی e-tron 55 کواترو که بین اواسط سپتامبر 2018 (سال مدل 2019) و پایان نوامبر 2019 (مدل سال 2020) ساخته شده‌اند در دسترس است. برخلاف تسلا، که به مالکان اجازه می‌دهد به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را از طریق هوا راه‌اندازی کنند، یعنی در هر جایی که بتوانند به Wi-Fi دسترسی داشته باشند، آئودی باید به یکی از مراکز خدمات خود مراجعه کند.

این به مدل قدیمی‌تر کمک می‌کند تا با مدل‌های جدیدتر 2020 و 2021 Sportback و e-tron SUV که نرم‌افزار و سخت‌افزار بهبود یافته‌اند، فاصله بگیرد.

ممکن است تعجب کنید که چرا آئودی در ابتدا از این ظرفیت استفاده نکرد. آئودی و سایر خودروسازان وارد بازی EV در ابتدا ظرفیت قابل استفاده باتری آن را به دلیل احتیاط فراوان برای جلوگیری از هر گونه تخریب محدود کردند.

خودروسازان دیگر شروع به استفاده از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری فرا-هوایی، به پیروی از تسلا، برای بهبود یا افزودن ویژگی‌ها کرده‌اند. در فوریه، ولوو اولین به‌روزرسانی نرم‌افزار OTA خود را در شارژر تمام الکتریکی XC40 خود در اروپا راه‌اندازی کرد. ولوو در این ماه یک OTA منتشر کرد که برد رانندگی را از طریق بهبود سیستم مدیریت باتری و تایمر پیش‌تهویه افزایش داد. این شرکت همچنین یک برنامه Range Assistant را راه اندازی کرد تا به رانندگان کمک کند حداکثر برد باتری خود را داشته باشند.