آخرین خرید Smart Eye به ادغام در میان تامین کنندگان سیستم نظارت راننده اشاره دارد – TechCrunch

Smart Eye، تامین‌کننده سیستم‌های نظارت بر راننده برای خودروسازان، تنها پنج ماه پس از راه‌اندازی نرم‌افزار تشخیص احساسات Affectiva، با خرید شرکت نرم‌افزار رفتار انسانی iMotions به مبلغ 46.6 میلیون دلار موافقت کرد.

اسمارت آی، یک شرکت سهامی عام سوئدی، روز سه شنبه گفت که این یک معامله نقدی و سهام است. اسمارت آی 23.2 میلیون دلار (200 میلیون کرون سوئد) سهام ارائه خواهد کرد و مابقی مبلغ به صورت نقدی پرداخت خواهد شد. iMotions که 63 کارمند دارد، به عنوان یک شرکت مستقل در گروه چشم هوشمند فعالیت خواهد کرد. به گفته چشم هوشمند، ساختار و تیم مدیریتی این شرکت در جای خود باقی خواهد ماند.

این خرید قابل توجه است زیرا نشان دهنده یکپارچگی رو به رشد در بخش سیستم های نظارت بر راننده است، روندی که مارتین کرانتز مدیر عامل و بنیانگذار Smart Eye در نظرات به TechCrunch تأیید کرد.

کرانتز در ایمیلی به TechCrunch گفت: “ما انتظار داریم که به دلیل افزایش تقاضا برای DMS و حسگر داخلی که در حال حاضر در بین OEM ها افزایش یافته است، شاهد تجمیع فروشندگان DMS باشیم.” “با الزامات نظارتی در اروپا – که مطمئناً در سایر مناطق جهان دنبال می شود – ما معتقدیم که تقریباً همه OEM های جهانی DMS نسل اول یا دوم خود را طی چند سال آینده تهیه خواهند کرد. با پیوستن به نیروها با Affectiva و اکنون با iMotions، ما کاملاً برای این توسعه موقعیت داریم.

توجه به DMS افزایش یافته است زیرا خودروسازان به اصطلاح سیستم های کمک راننده پیشرفته سطح 2 را راه اندازی می کنند. طبق استانداردهای ایجاد شده توسط SAE International، پنج سطح از اتوماسیون وجود دارد. سطح 2 به این معنی است که دو عملکرد اصلی – مانند کروز تطبیقی ​​و حفظ خطوط – خودکار هستند و همچنان یک راننده انسانی همیشه در حلقه هستند. سطح 2 کاملاً خودران در نظر گرفته نمی شود. اینها سیستم های کمک راننده پیشرفته ای هستند که به یک انسان نیاز دارند که درگیر و آماده تحویل گرفتن باشد.

DMS معمولاً شامل دوربینی می‌شود که راننده را زیر نظر می‌گیرد تا اطمینان حاصل کند که او توجه می‌کند و از قابلیت‌های سیستم سوء استفاده نمی‌کند یا افزایش نمی‌دهد. GM و Ford از DMS برای رانندگی بدون هندز استفاده می کنند. سال‌هاست که تسلا دوربینی نداشته یا در مورد مدل 3 و Y از آن برای نظارت بر توجه رانندگان با استفاده از سیستم Autopilot خود استفاده کرده است. در عوض، تسلا برای سنجش اینکه آیا دستان راننده روی فرمان بوده یا خیر، به یک حسگر متکی است.

در حالی که تسلا اکنون خودروهای مدل X و مدل S تولید شده در سال 2021 یا بعد از آن را به دوربین مجهز می کند، این ویژگی در حال حاضر فقط برای خودروهای مدل 3 و Y مجهز به تسلا ویژن در دسترس است. این یک نقطه دردناک برای حامیان ایمنی در ایالات متحده بوده است که از تسلا خواسته اند تا طراحی سیستم Autopilot را تغییر دهد تا اطمینان حاصل شود که از آن سوء استفاده نمی شود.

رگولاتورها در اروپا قبلاً در مورد وسایل نقلیه ای که باید مجهز شوند، بررسی کرده اند و فرصتی را برای چشم هوشمند و سایر رقبا باز می کند.

در حالی که Affectiva و iMotion به هم مرتبط هستند، Smart Eye ادعا می کند که آنها قابلیت های متفاوت و مکملی را ارائه می دهند که می تواند در فناوری ردیابی چشم خود مبتنی بر هوش مصنوعی قرار گیرد. به گفته اسمارت آی، این دو شرکت در واقع قبلاً با هم کار می کردند.

Affectiva که در سال 2009 از آزمایشگاه رسانه MIT خارج شد، از بینایی کامپیوتری، تجزیه و تحلیل گفتار و نرم افزار برای مطالعه حالات چهره و تجزیه و تحلیل احساسات و حالات شناختی انسان استفاده می کند. در همین حال، iMotion یک لایه نرم‌افزاری توسعه داد که داده‌های دریافتی از چندین حسگر را گرد هم می‌آورد و تجزیه و تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهد که می‌توان از آن برای بهبود ایمنی راننده و تجربه رانندگی (یا سواری) استفاده کرد.

فناوری Affectiva و iMotions می‌تواند به شرکت مادر جدید خود کمک کند تا سهم بازار را در «حسگر داخلی» ایجاد کند، که در آن نرم‌افزار و سخت‌افزار برای نظارت بر کل کابین خودرو و ارائه خدمات در پاسخ به وضعیت احساسی سرنشین ترکیب می‌شوند.