آمازون از صندوق 2 میلیارد دلاری آب و هوا استفاده می کند تا در سه استارتاپ دیگر – TechCrunch – سرمایه گذاری کند

آمازون به صندوق 2 میلیارد دلاری آب و هوای خود بازگشته و در چندین استارتاپ سرمایه گذاری کرده است، از جمله یکی از آنها که در حال توسعه فناوری شارژ سریع برای وسایل نقلیه الکتریکی به عنوان بخشی از تلاش گسترده تر غول تجارت الکترونیک برای داشتن عملیات کربن صفر خالص تا سال 2040 است.

این شرکت روز چهارشنبه گفت که در ماشین آلات CMC و توان ارتجاعی سرمایه گذاری کرده است. این شرکت سرمایه بیشتری را به Infinium، یک شرکت فناوری سوخت های تجدیدپذیر که قبلاً از آن حمایت می کرد، اختصاص داد. آمازون مقدار دقیق بودجه را فاش نکرد، اگرچه اعلامیه‌های جداگانه استارت‌آپ‌ها اطلاعات کمی در مورد مقیاس بودجه ارائه می‌دهد.

صندوق تعهدات آب و هوایی آمازون تاکنون در 11 شرکت سرمایه گذاری کرده است، از جمله سرمایه گذاری های قبلی در CarbonCure، Pachama، Redwood Materials، Rivian، TurnTide Technologies، BETA Technologies، Ion Energy، ZeroAvia و Infinium.

رزیلنت پاور، یک شرکت مستقر در آستین، تگزاس، روز چهارشنبه اعلام کرد که دور اولیه 5 میلیون دلاری را بسته است، که آمازون در آن شرکت کرد اما رهبری نکرد. دور اولیه توسط Energy Transition Ventures، با سرمایه‌گذاری از سوی Amazon’s Climate Pledge Fund و GS Futures، بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت GS Group از کره، رهبری شد.

این استارتاپ یک ترانسفورماتور حالت جامد ایجاد کرده است که شارژ سریع ولتاژ متوسط ​​چند مگاواتی را در یک دهم زمان نصب امکان پذیر می کند. همچنین قادر به انجام وظایف تولید خورشیدی، ذخیره انرژی، وسایل نقلیه به شبکه و ریزشبکه است. Resilient می‌گوید که سیستم آن قادر است تا ۲۴ خودرو را همزمان شارژ کند. همچنین می تواند منابع جریان مستقیم یا جریان متناوب را به یک خط ولتاژ متوسط ​​در شبکه متصل کند، که یک ویژگی مفید است که به جلوگیری از ارتقاء پرهزینه شبکه توزیع کمک می کند.

این نوعی سیستم ایده‌آل برای شارژ ناوگان وسایل نقلیه است، جایی که آمازون وارد می‌شود. آمازون گفت سرمایه‌گذاری آن در Resilient به شرکت تجارت الکترونیک کمک می‌کند تا به اهداف کربن‌زدایی گسترده‌تر خود در زمینه حمل‌ونقل، از جمله ادغام مداوم خودروهای الکتریکی در تحویل خود دست یابد. ناوگان، از جمله استقرار 100000 خودروی الکتریکی سفارشی تا سال 2030. Rivian، یکی دیگر از شرکت های تحت حمایت آمازون، 100000 ون برقی را برای این شرکت تولید می کند.

از دیگر سرمایه‌گذاری‌های اعلام‌شده در روز چهارشنبه می‌توان به CMC Machinery مستقر در ایتالیا اشاره کرد، شرکتی که جعبه‌هایی با اندازه سفارشی متناسب با ابعاد اقلام در هر سفارش طراحی و تولید می‌کند. به گفته این شرکت، این “اندازه مناسب” به کاهش یا حتی حذف نیاز به لایه های پلاستیکی یکبار مصرف کمک می کند و در عین حال از اقلام در حین حمل و نقل محافظت می کند.

آمازون گفت انتظار دارد تا پایان سال 2022، فناوری CMC Machinery بتواند حجم مکعب هر جعبه را به طور متوسط ​​24 درصد کاهش دهد. آمازون گفت که پیش بینی می شود این فناوری تا پایان سال 2022 استفاده از حدود 1 میلیارد بالش هوای پلاستیکی را کاهش دهد.

آمازون همچنین پول بیشتری را به اینفینیوم مستقر در ساکرامنتو اختصاص داده است، که فناوری‌ای را توسعه داده است که انرژی تجدیدپذیر را به هیدروژن سبز تبدیل می‌کند، سپس از هیدروژن سبز و دی اکسید کربن ضایعاتی برای تولید سوخت‌های بسیار کم کربن استفاده می‌کند. اینفینیوم روز چهارشنبه گفت که دور 69 میلیون دلاری را که توسط صندوق تعهدات آب و هوایی آمازون و یکی از شرکت‌های تابعه NextEra Energy Resources LLC رهبری می‌شد، بسته است. این دور همچنین شامل سرمایه گذاری از AP ​​Ventures LLP، 8090 Partners، صنایع سنگین میتسوبیشی و Pavilion Capital بود.

اینفینیوم گفت که این سرمایه برای تکمیل توسعه تاسیسات در مقیاس بزرگ استفاده خواهد شد که هر کدام می توانند سالانه نزدیک به 40 میلیون گالن سوخت الکتریکی برای بخش حمل و نقل تجاری تولید کنند. به گفته این شرکت، سوخت‌هایی که اینفینیوم قصد تولید آن را دارد، جایگزینی برای سوخت جت و دیزل سنتی است و می‌تواند در هواپیماها، کشتی‌ها و ناوگان کامیون‌ها بدون تغییر در زیرساخت یا طراحی موتور استفاده شود.