آمازون بخش سلامت Halo را می بندد، کارکنان را در حالی که بازپرداخت سخت افزار ارائه می دهد، اخراج می کند

آمازون امروز یادداشتی را برای مشتریان Halo ارسال کرد و اعلام کرد که بخش Halo Health خود را از 31 جولای تعطیل می کند. اخبار اخراج و همچنین بازپرداخت کامل سخت افزار خریداری شده در 12 ماه گذشته در این اطلاعیه گنجانده شده است.

این شامل Amazon Halo View، Halo Band، Halo Rise و تعدادی لوازم جانبی است. این یک حرکت بی‌سابقه نیست (گوگل زمانی که اخیرا Stadia را تعطیل کرد، کاری مشابه انجام داد)، اما نشانه حسن نیت برای مشتریان و تصدیق ضمنی این است که وقتی سرویس‌های مرتبط با آن بسته شوند، سخت‌افزار ارزش زیادی نخواهد داشت. . این شرکت همچنین هزینه‌های اشتراک را پایان می‌دهد و هزینه‌هایی را که از پیش پرداخت شده‌اند بازپرداخت می‌کند.

این شرکت در نامه ای خطاب به “Halo Member” خاطرنشان می کند: “در آمازون، ما بزرگ فکر می کنیم، آزمایش می کنیم و روی ایده های جدیدی مانند Amazon Halo سرمایه گذاری می کنیم تا مشتریان را خوشحال کنیم.” از ابتدای مرداد ماه، تمامی محصولات فوق الذکر فعالیت خود را متوقف خواهند کرد. آمازون همچنین اطلاعاتی را برای بازیافت سخت افزار و ذخیره تصاویر اسکن شده در رول دوربین گوشی به کار برده است.

از سوی دیگر، کسانی که تحت تأثیر اخراج قرار گرفته اند، به نظر نمی رسد هشدار زیادی دریافت کرده باشند.

امروز به کارکنان آسیب دیده در ایالات متحده و کانادا اطلاع دادیم. در مناطق دیگر، ما فرآیندهای محلی را دنبال می‌کنیم که ممکن است شامل زمان مشاوره با نهادهای نمایندگی کارمندان باشد و احتمالاً منجر به زمان‌بندی طولانی‌تر برای برقراری ارتباط با کارمندان آسیب‌دیده شود. برای کارمندانی که تحت تأثیر این تصمیم قرار می‌گیرند، ما بسته‌هایی را ارائه می‌کنیم که شامل پرداخت جدایی، مزایای بیمه درمانی انتقالی، و پشتیبانی از کاریابی خارجی است.

در پایان ماه گذشته، این شرکت 9000 نفر را اخراج کرد که به 18000 نفر اضافه شد که از ژانویه آغاز شد. بخش‌های سخت‌افزار آمازون به‌طور نامتناسبی تحت تأثیر دور اول قرار گرفتند، با تمرکز قوی بر تیم الکسا/اکو.

ردیاب اصلی Halo زمانی که در آگوست 2020 معرفی شد با واکنش به حریم خصوصی مواجه شد. چند ماه بعد، ما با سناتور مینه سوتا، امی کلوبوچار درباره نگرانی‌ها صحبت کردیم.

او در آن زمان به TechCrunch گفت: “من واقعاً فکر می کنم باید قوانینی وجود داشته باشد.” دلیل اینکه من HHS را می نویسم این است که آنها باید نقش بیشتری در تضمین حفظ حریم خصوصی داده ها در مورد سلامت داشته باشند، اما بین HHS و کمیسیون تجارت فدرال، آنها باید قوانینی را برای محافظت از سلامت خصوصی ارائه کنند. اطلاعات و من فکر می کنم آمازون هالو تنها نمونه نهایی آن است، اما تعدادی از دستگاه های دیگر نیز وجود دارند که مشکلات مشابهی دارند. من فکر می کنم برخی مقررات ایالتی و مواردی از این قبیل در حال اجرا هستند و ما فقط به استانداردهای فدرال نیاز داریم.

این خط همچنان به سرعت رشد کرد و Halo View، یک رقیب 80 دلاری Fitbit را در اواخر سال 2021 در کنار برنامه های تناسب اندام و تغذیه اضافه کرد. سپتامبر گذشته، Halo Rise، یک ردیاب خواب در کنار تخت را معرفی کرد که در پایان سال به فروش رسید.