آندرسن هوروویتز به تازگی یک صندوق 400 میلیون دلاری اختصاص داده است که مشخصاً برای معاملات بذر است – TechCrunch

Andreessen Horowitz تقریباً به طور معمول شروع به اعلام کمک های مالی جدید کرده است ، همانطور که برخی از استارتاپ ها دورهای بعدی خود را اعلام کرده اند. پس از اعلام سومین صندوق بیوتکنولوژی در فوریه 2020 که در حال حاضر 750 میلیون دلار سرمایه گذاری می کند. یک جفت سرمایه جدید در مجموع 4.5 میلیارد دلار در نوامبر گذشته ؛ و اخیراً ، یک صندوق جدید 2.2 میلیارد دلاری با محوریت رمزنگاری ، این شرکت در حال راه اندازی یک صندوق جدید است: یک وسیله نقلیه 400 میلیون دلاری که به طور مستقیم بر حمایت از شرکت های مرحله اولیه متمرکز شده است.

در زمینه تاریخی گسترده تر شرکت ، این یک پیشرفت جالب است. سالها پیش ، آندرسن هوروویتز برای جلوگیری از بروز تضاد منافع از انجام معاملات مرحله ای خودداری کرد – حتی در حالی که این شرکت در مورد معاملات نوپا سیاست درگیری نداشت. همانطور که مارک آندرسن در سال 2013 توضیح داد ، اغلب در اولین مراحل تشکیل شرکت عدم اطمینان وجود دارد ، و اگرچه این تفکر را به بنیانگذاران منتقل کرد ، آنها همیشه گوش نمی دادند و شرط بندی هایی که شبیه یکدیگر بودند احساس بدی در آنها ایجاد می کرد. و مشکلاتی ایجاد کرد.

البته ، همه چیز در طول زمان تغییر کرد ، رقابت رقابت است ، و خیلی زود ، این شرکت دوباره چک هایی برای استارتاپ های بسیار جوان می نویسد. مارتین کاسادو ، شریک جنرال ، در حقیقت گفت: امروزه ، نه تنها سرمایه گذاری در مرحله بذر مجدداً بخشی از برنامه شده است ، بلکه از ابتدای سال 2020 ، حدود نیمی از سرمایه گذاری این شرکت در شرکت های تولید بذر بوده است. دیروز صندوق جدید تا حد زیادی در مورد بهینه سازی فرایندهای خود در زمینه معاملات هسته ای و اطمینان از پاداش مناسب سرمایه گذاران برای ریسک مرتبط است. در اینجا برخی از این مکالمه ، به مدت طولانی اصلاح شده است:

TC: شما می گویید این صندوق سرمایه گذاری چیزی در استراتژی سرمایه گذاری شما تغییر نمی دهد ، بلکه بیشتر در مورد ایجاد یک ساختار رسمی در اطراف این معاملات است. بنابراین ما لزوما شاهد معاملات حتی بیشتر در مرحله بعدی از Andreessen Horowitz نخواهیم بود؟

MC: خوب آنچه جالب است این است که کل صنعت در سه سال گذشته سرعت چشمگیری داشته است. من فکر می کنم این صنعت تعداد صندوق های سرمایه گذاری را دو برابر کرده است و ما همگام با صنعت پیش رفته ایم. سرمایه گذاری های بنیادی Andreessen Horowitz در سه سال گذشته در واکنش به این صنعت به طرز چشمگیری افزایش یافته است. اینکه ما یک صندوق بذر جداگانه داریم به این معنی نیست که ما سرعت را افزایش می دهیم [further still]به

TC: رسمیت بخشیدن به این صندوق جدید چگونه می تواند بر روابط شما با سایر شرکت های مرحله تولید تأثیر بگذارد؟

MC: ما از نزدیک با منابع مالی همکاری می کنیم و قصد داریم این کار را ادامه دهیم. من فکر می کنم محیط در مرحله بذر رقابتی تر شده است ، و اگر در واقع به برخی دانه ها نگاه کنید [stage startups] که من شخصاً درگیر آن بوده ام ، [they’ve received] برگه های مدت دار از صندوق های تامینی ، صندوق های رشد – تا سرمایه گذاران فرشته. همه در مرحله دانه در ترکیب هستند. من فکر می کنم این یک تکامل صنعت است نه نوعی تغییر کلیدی.

TC: چه کسی این سرمایه گذاری را در a16z انجام می دهد؟ آیا تیمی وجود دارد که اساساً صندوق را مدیریت کند؟

MC: ما سرمایه گذار خاصی نداریم [investing this new capital]به اگر معاملات سری A و B را انجام دهیم ، مجموعه سرمایه گذاران یکسان هستند.

TC: آندرسن هوروویتز در گذشته از پیشاهنگان استفاده می کرد. آیا این در حال حاضر صادق است و اگر بله ، چند درصد از معاملات مرحله بعدی شما از آنها حاصل می شود؟

MC: بله ، ما از پیشاهنگان استفاده می کنیم ، اما آنها مسئول صفر درصد از معاملات مرحله بعدی ما هستند. این یک عملکرد مستقل است که در آن آنها می توانند دلارهای ناچیزی را در معاملات دلخواه خود قرار دهند ، اما برای ما اینها دانه نیستند [deals]به بذرهای ما 1 تا 4 میلیون دلار است که توسط سرمایه گذار در بنگاهی هدایت می شود که در آن مالکیت واقعی داریم و مشارکت واقعی داریم.

TC: بنابراین این پیشاهنگان واقعاً بنیانگذاران و اپراتورهایی هستند که آندرسن هورویتز در اکوسیستم آن می خواهد؟

MC: پیشاهنگان دو وظیفه را بر عهده دارند. ما باید با افراد کلیدی و تأثیرگذاران کلیدی رابطه برقرار کنیم ، چه کارآفرین باشند و چه کارآفرین. همچنین به ما امکان دسترسی به جریان معاملات جالب را می دهد تا ببینیم چه فعالیتی در حال حاضر در حال وقوع است و به نوعی پیش نویس آن قضاوت را انجام دهیم.

TC: شما به چک های 1 تا 4 میلیون دلاری اشاره می کنید. از نظر a16z سرمایه گذاری بذری چیست؟

MC: به طور معمول ، برای ما ، فرض کنید 6 میلیون دلار است – این قوانین سخت و سریع نیستند – و ما معمولاً صندلی های هیئت مدیره را نمی گیریم.

TC: و شما به دنبال مالکیت اولیه آن اولین چک هستید؟

MC: ما واقعاً مالکیت هدف نداریم. همه چیز به پویایی بازار بستگی دارد. ما تمایل داریم به بازار پاسخ دهیم

TC: شما اشاره می کنید که سرمایه گذاری در مرحله رقابتی بسیار بالا بوده است. آیا ترجیح می دهید به تنهایی کار کنید یا با سندیکا یا سرمایه گذاران کار کنید؟

MC: شخصاً ، من دوست دارم با سایر منابع مالی کار کنم. ما مطلقا هیچ گونه قوانین داخلی و یا سوگیری هایی در این زمینه نداریم. من فکر می کنم پزشکان عمومی مستقل نظرات مستقلی در این مورد دارند. برای خودم ، من آن را دوست دارم زیرا سرمایه های بزرگی در آنجا وجود دارد که من عاشق تقسیم قرارداد یا به اشتراک گذاشتن معاملاتی هستم که ما سپس با هم کار می کنیم.

TC: و شما می خواهید ببینید دقیقاً چیست؟ چقدر زود است که شرکت برای سرمایه گذاری زود باشد؟

M: اگر ما فضا را خیلی خوب می شناسیم ، یعنی ما کار را در فضا انجام داده ایم و یک شریک معامله مانند خودم داریم [who is] به ویژه در یک فضا ، می تواند فقط یک شخص و یک ایده باشد ، زیرا ما معتقدیم که بازار را درک می کنیم. ما قبل از اینکه شرکت آنها وجود داشته باشد روی سرمایه گذاران انفرادی سرمایه گذاری کرده ایم.

اگر ما فضا را به خوبی درک نمی کنیم ، می خواهیم نوعی بلوغ را در شرکت ببینیم ، شاید کمی جذب مشتری اولیه ، شاید برخی از کارهای اولیه محصول ، شاید یک نسخه نمایشی اولیه ، زیرا به این ترتیب ما یک حس بهتری از بازار بنابراین من می گویم که بلوغ شرکت واقعی که در آن سرمایه گذاری می کنیم با دانش ما ارتباط معکوس دارد.

TC: فرایند تصمیم گیری چگونه است؟ من حدس می زنم وقتی شما چک 6 میلیون دلاری می نویسید در مقابل یک چک که چندین برابر آن بزرگتر است بنویسید.

MC: بله ، میزان کار و موشکافی که ما برای بذر انجام می دهیم کمتر از سری A است. تعداد افراد درگیر کمتر است. و از آنجا که ما صندلی هیئت مدیره نمی گیریم ، آن شرکت است [time] تعهد کمی کمتر است بنابراین این فقط یک روند سبک تر است. به طور معمول ، ما حداقل دو پزشک عمومی را بررسی می کنیم [whereas] اگر ما A و بالاتر را انجام می دهیم ، شما می خواهید همه افراد عمودی درگیر شوند ، و سپس ، برای چک های بزرگتر ، همه در صندوق [is involved]به

TC: برخی از موفق ترین سرمایه گذاری های بذر شرکت چیست؟

MC: ما موارد فوق العاده ای داشتیم. Slack اولین پول بود. Databricks اولین پول بود. من معتقدم که ما یک بررسی بذر در Coinbase داشتیم.

تصویر بالا: کاسادو در رویداد TechCrunch Disrupt در سال 2019.