آنچه باید در مورد کار با کمیته های سرمایه گذاری سرمایه گذاری شرکتی بدانید – TechCrunch

با پشتوانه سرمایه گذاری شرکت های بزرگ جهانی براساس CB Insights ، بودجه (CVC) به 79 میلیارد دلار در 2099 معامله در نیمه اول سال 2021 می رسد ، این احتمال وجود دارد که استارتاپ ها با این مجموعه سرمایه گذار رو به رشد فرصت های خوبی را پیدا کنند.

با این حال ، کارآفرینان به احتمال زیاد متوجه خواهند شد که فرایند سرمایه گذاری برای CVC ها در مقایسه با شرکت های سرمایه گذاری خصوصی متفاوت است. در حالی که هر دو نوع شرکت سرمایه گذاری تمایل به تصمیم گیری از طریق یک کمیته سرمایه گذاری (IC) دارند ، VC های خصوصی (شامل VC ها با حامیان شرکتی که دارای ساختار LPA مستقل هستند) IC های خود را با شرکای شرکت و/یا سایر افراد دارای ریسک سرمایه گذاری تشکیل می دهند.

با فعال شدن CVC ها ، کارآفرینان اغلب نمی دانند که تصمیم برای سرمایه گذاری یا عدم سرمایه گذاری تنها در زیرگروهی از تیم سرمایه گذاری مستقیم یا افراد دارای سرمایه گذاری نیست.

اما برای CVC هایی که از طریق ترازنامه شرکت سرمایه گذاری می کنند ، IC می تواند شامل افرادی با نگرش شرکتی مانند مدیر عامل یا رهبران واحد تجاری باشد که عموماً از ذهنیت سرمایه گذاری و الزامات فعالیت در دنیای VC جدا هستند. به این ترتیب ، کارآفرینان متوجه خواهند شد که یک تصمیم موفق سرمایه گذاری در CVC در مقایسه با تصمیم شرکت خصوصی VC نیازهای متفاوتی دارد.

بنابراین کارآفرینانی که به دنبال سرمایه گذاری هستند باید در مورد این شرکت کننده نسبتاً جدید اما قدرتمند در فرآیند تامین مالی چه چیزی بدانند؟ من تمام تلاش خود را می کنم تا نقش IC CVC را ابهام زدایی کنم و روش هایی را برای کارآفرینان در جهت پیمودن برخی از مشکلات پنهان در حالی که از فرصت ها استفاده می کنم ، روشن کنم.

داوران سرمایه گذاری

در حالی که VC های خصوصی خود را در اکوسیستم سرمایه گذاری غوطه ور می کنند ، CVC ها در وسط دو جهان و طرز فکر متفاوت زندگی می کنند: شرکت ها و سرمایه گذاری. CVC باید اکوسیستم سرمایه گذاری را برای جذب جریان معامله درگیر کند و در عین حال فرصت هایی را ایجاد کند که می تواند برای شرکت استراتژیک مورد علاقه باشد.

برای انجام خوب این کار ، یک CVC در حالت ایده آل باید دارای دستورالعمل مشخص و هدف IC باشد-برای مثال ، فرصتهای سرمایه گذاری را استراتژیک تلقی کند. یک رهبر واحد تجاری یا مدیرعامل که حدود یک ساعت در جلسه IC ماهانه وقت می گذارد ، تقریباً کاملاً در طرز فکر شرکت ها غرق می شود و در مورد تصمیم گیری مربوط به دنیای سرمایه گذاری تصمیم گیری می کند.