آنچه بعد از راه اندازی استارت آپ در حین سفر به مدت یک سال آموختم – TechCrunch

زندگی یک بنیانگذار استارتاپ معمولاً آرامش بخش نیست. ساعات طولانی مشخص است و روزهای تعطیل اندک است. استارتاپ شما نوزاد شما است و به مراقبت و تغذیه 24 ساعته و 7 روزه نیاز دارد.

بنابراین وقتی یک بیماری همه گیر مجبور به تعطیلی دفتر و حرکت به کار از راه دور برای همه شود ، چه اتفاقی می افتد؟ چیزهای عالی ، همانطور که معلوم می شود.

چندین سال ، شریک زندگی من و من – معمولاً در پاریس مستقر بودیم – در مورد زندگی بیشتر عشایری بحث می کردیم ، چند ماه را در یک شهر گذراندیم و سپس به شهر دیگر رفتیم. هنگامی که ما شروع به صحبت در مورد آن کردیم ، هر دو در مشاغلی (به ترتیب پشتیبانی مشتری و توسعه نرم افزار) کار کردیم که از لحاظ تئوری از هر کجا قابل انجام بود. سپس من شرکت خود را تاسیس کردم و برنامه های خود را برای زندگی عشایری به حالت تعلیق درآوردیم.

ما قبلاً تعداد کمی کارمند داشتیم که از راه دور کار می کردند. اما وقتی دفتر خود را در پاریس بستیم و در مارس 2020 کاملاً دور شدیم ، برخی از کارکنان ما کمی وحشت زده بودند.

اما یک اتفاق خنده دار در راه دفاتر خانه ما رخ داد: بهره وری به هیچ وجه تغییر نکرد.

درخواست های فروش ورودی سر به فلک کشید – در عرض چند هفته پس از اعلام همه گیری ، امتیازات ما 10 برابر افزایش یافت. ما در حال چپ و راست با مشتریان بودیم. ما حتی ده ها نفر را استخدام کردیم در حالی که کاملاً از راه دور بودیم و اندازه شرکت را دو برابر کردیم – در حال حاضر افرادی از 17 کشور جهان مشغول به کار هستند.

هنگامی که اوضاع تثبیت شد – البته با سرعت جدید و سریعتر – شریک من دوباره این موضوع را مطرح کرد. اگر به هر حال ما دور افتاده ایم ، تفاوت بین دورافتاده بودن از خیابان یا در کشور دیگری چیست؟ او یک نکته داشت در هر صورت ، ما در دفتر نیستیم. اینطور نیست که من تنها کسی باشم که از راه دور کار می کند – همه ما کار می کردیم.

ما با هم کار کردیم تا معیارهایی را ارائه دهیم. اول ، هر مکانی را که انتخاب می کنیم نباید بیش از یک منطقه زمانی خارج از پاریس باشد تا ارتباط با دفتر راحت تر شود. ثانیاً ، هر آپارتمانی که اجاره می کنیم باید دارای اینترنت قابل اعتماد و پر سرعت و دو فضای کاری مجزا یا فضای مجاور مانند کافه یا فضای همکاری باشد ، زیرا هر دو از راه دور کار می کنیم. سوم ، من باید هر چهار تا شش هفته به پاریس بازگردم ، در درجه اول برای کاهش نگرانی از دور بودن.

ما با یک سفر یک ماهه به ایسلند شروع کردیم ، جایی که از یک Airbnb با نمای زیبا از کوه ها کار کردیم. ما همان ساعات قبلی را داشتیم و جلسات را از طریق ویدئو کنفرانس انجام دادیم ، همان کاری که در پاریس انجام دادیم.

تنها تفاوت این است که وقتی توانستیم از کار استراحت کنیم ، از وقت خود برای کاوش و کسب تجربیات جدید استفاده کردیم. من به یاد دارم که با یکی از سرمایه گذارانمان از ایسلند صحبت کردم ، و او در مورد سابقه من اظهار نظر کرد – او متوجه نشد که من در پاریس نیستم و اصلاً برایم مهم نیست. او گفت که تا زمانی که شرکت در حال رشد بود – و اینطور بود – او اهمیتی نمی داد که میز کار من در کجا قرار دارد.

سفر آنقدر خوب پیش رفت که تصمیم گرفتیم این کار را به مدت یک سال انجام دهیم. پس از بازنشانی سریع در پاریس ، به مدت دو ماه به بارسلونا و سپس یونان رفتیم. وقتی این را می نویسم ، یک هفته در پاریس هستم و سپس عازم آمستردام می شویم. سفرهای بعدی به اسکاتلند ، سوئد و نروژ در سفرنامه ما قرار دارد.

ما خود را در تعطیلات در نظر نمی گیریم – من و همسرم هنوز هم ساعت های نسبتاً سختی کار می کنیم. ما بیشترین استفاده را از اوقات فراغت داریم اما در درجه اول روی کار متمرکز شده ایم.

اگر تصمیم دارید خودتان این کار را انجام دهید ، توصیه من این است:

اقامت در منطقه زمانی مشابه دفتر معمول خود را در نظر بگیرید تا سفر شما برای دیگران مزاحمت کمتری ایجاد کند. به عنوان مثال ، شما نمی خواهید همه مجبور شوند تماس های منظم و جلسات ویدیویی را دوباره برنامه ریزی کنند.

کیفیت اینترنت هر مقصد را بررسی و دوباره بررسی کنید. ما عمدتا در Airbnbs اقامت داشتیم – من نه تنها از میزبان در مورد کیفیت اینترنت س askedال کردم ، بلکه از آنها خواستم تصاویری از تست های سرعت را برای من ارسال کنند. من همچنین در صورت وجود مشکل در اینترنت ، فضاهای همکار محلی را از قبل پیش بینی می کنم ، بنابراین در صورت نیاز می توانم سریعاً اسکان داده شوم.

هر روز صبح طوری لباس بپوشید که انگار می خواهید سر کار بروید. این به شما کمک می کند که در حالت تعطیلات قرار نگیرید و در ذهنیت کاری بمانید.

همان ساعات و روال معمول را در خانه رعایت کنید. همزمان از خواب بیدار شوید ، همزمان چای یا قهوه خود را بنوشید و به سمت میز خود بروید.

کیت کار از راه دور خود را اصلاح کنید در ابتدا ، من خیلی بیشتر از آنچه واقعاً نیاز داشتم سفر کردم. اکنون به یک لپ تاپ ، پایه لپ تاپ تاشو ، موس و صفحه کلید بلوتوث و هدست و میکروفون برای حذف نویز اشاره می کنم. تا حد ممکن سیم داشته باشید. در ابتدا ، من در مواقع اضطراری یک روتر کوچک داشتم ، اما آموخته ام که استفاده از تلفن من به عنوان یک نقطه اتصال به همان خوبی کار می کند و حتی به میزان کمی نیز نیاز دارم.

تعداد کمی از افراد (حداقل در زمینه فناوری) 9 تا 5 کار می کنند – همه ما همیشه در ارتباط هستیم. اغلب ، ما با مشتریان ، همکاران و سرمایه گذاران در کشورهای مختلف کار می کنیم. ارتباطات ناهمزمان به یک هنجار تبدیل شده است. حتی قبل از همه گیری ، کارمندان و سرمایه گذاران Livestorm در کشورهای دیگر مستقر بودند که هرگز آنها را شخصاً ملاقات نکرده بودم.

در طول یک سال گذشته و تقریباً کاملاً دور افتاده ایم ، ما تعداد سربازان خود را دو برابر کرده و درآمد را تقریبا دو برابر کرده ایم. ما همچنین 30 میلیون دلار بودجه را به طور کامل از طریق ایمیل و ویدئو کنفرانس بسته ایم.

دفتر ما در پاریس دوباره بازگشایی شد ، اما در قالب دیگری-اکنون بیشتر به عنوان یک فضای همکاری سازماندهی شده است ، با 30 اتاق (تعداد کل سرانه ما بیش از 150 نفر است). کارکنانی که می خواهند وارد شوند می توانند رزرو کنند و ما فضای ملاقات و پاتوق بیشتری نسبت به گذشته داریم ، زیرا اکثر افرادی که برای همکاری با دیگران به آنجا می آیند.

هفته هایی که در پاریس هستم ، بیشتر روزها در جلسات شرکت می کنم – اما اغلب اوقات می توان در آپارتمان پاریس کار کرد ، که می تواند در هر کجا باشد.