آنچه بنیانگذاران اقلیت باید قبل از ورود به اکوسیستم استارتاپ با پشتوانه سرمایه گذاری-TechCrunch ، در نظر بگیرند

بودجه برای کارآفرینان سیاه پوست در ایالات متحده در نیمه اول سال 2021 به 1.8 میلیارد دلار رسید – چهار برابر افزایش نسبت به سال قبل. بر اساس تحقیقی که توسط RateMyInvestor و Diversity VC انجام شده است ، اکثر استارت آپ های تحت حمایت سرمایه گذاری “هنوز به طور عمده سفیدپوست ، مرد ، تحصیل کرده در Ivy-League و در سیلیکون ولی” هستند.

با توجه به تعهد سرمایه گذاران خطرپذیر برای تأمین بودجه موسسان سیاه و اقلیت ، در کنار افزایش روزافزون پیشنهادات مورد حمایت دولت ، مانند اختصاص نیویورک جرسی به مبلغ 10 میلیون دلار به صندوق سرمایه گذاری برای استارتاپ های Black and Latinx ، آیا می توان انتظار تغییرات اساسی را داشت؟ یا مجبور می شویم همان مکالمات را در مورد شکست نمایندگی در صندوق های VC تکرار کنیم؟

Crunchbase دسترسی به سرمایه را در اکوسیستم استارتاپ های تحت حمایت سرمایه گذاری مورد بررسی قرار داد و ثابت کرد که بسیاری از رهبران صنعت هنوز نگران هستند که هیچ چیز به طور چشمگیری تغییر نخواهد کرد. به عنوان یک بنیانگذار Black fintech ، من معتقدم که سرمایه گذاران خطرپذیر شرط بندی مطمئن می کنند و به جای مراحل اولیه و یا حتی قبل از بذر ، روی بنیانگذاران مراحل آخر سرمایه گذاری می کنند.

اما در مورد آن بنیانگذاران اقلیت که خانواده ، دوستان یا ارتباطاتی ندارند که بتوانند با 250 هزار دلار اول به آنها تکیه کنند ، چطور؟ سرمایه گذاری مشارکتی هنوز مبهم است ، اما در اینجا چند ترفند برای بنیان گذاران استارتاپ ها برای هک سیستم وجود دارد.

متوجه شوید که در برابر یک سیستم قدیمی هستید

وارد شدن به پله با شرکای سرمایه گذار خطرناک چالش برانگیز است و اغلب برای بنیانگذاران اقلیت در ابتدا ساده لوح است. من فکر می کردم که خواندن TechCrunch و تجزیه و تحلیل سایر معاملات VC که در اخبار دیدم به من کمک می کند تا پاسخ های متعددی دریافت کنم و با زبان کسانی صحبت کنم که موفق شده اند معاملات میلیون دلاری را برای استارتاپ های خود به ثمر برسانند. با این حال ، من هیچ پاسخی دریافت نکردم در حالی که بنیانگذاران دیگر برای ایده های اولیه سرمایه گذاری VC دریافت کردند.

این چیزی است که من باید به سختی آن را یاد بگیرم: آنچه در رسانه ها می شنوید یا در وبلاگ یک شرکت می خوانید ، اغلب این روند را ساده می کند ، و گاهی اوقات نمی تواند مسیری را که بنیانگذاران اقلیت ، به ویژه برای تأمین بودجه باید دنبال کنند ، پوشش دهد.

من صدها رد را قبل از جمع آوری 2 میلیون دلار برای راه اندازی یک پلت فرم پرداخت تلفن همراه ، Bleu ، با استفاده از فناوری چراغ برای انجام پرداختهای ساده و مطمئن ، تجربه کردم. کوه بزرگی برای صعود است و شغلی تمام وقت است که بصورت مداوم بینایی خود را تقویت می کند خودت برای رسیدن به اولین ملاقات با صندوق VC – و این هنوز کیلومترها از بحث تامین مالی فاصله دارد.

این بحث ها سپس تعصبات بیشتری را به سطح می رساند. اگر در اتاق های کنفرانس یا تماس های زوم نشسته باشید و انواع معاملات پیشنهادی به بنیانگذاران اقلیت را بشنوید ، می بینید که چقدر می توانند توهین آمیز باشند. اغلب ، این م foundسسان تمام پولی را که درخواست کرده اند به آنها پیشنهاد می شود – اما گول نخورید. معمولاً به دلیل آنچه به نظر من عدم اعتماد است ، یکباره داده نمی شود. در اصل ، بودجه فاصله ای برابر با نگهداری از کودک است.

بنابراین ، به عنوان بنیانگذار اقلیت ، باید بدانید که این مسیر طولانی خواهد بود ، و با رد شدن روبرو خواهید شد زیرا حتی قبل از بازکردن دهان خود برای ارائه ایده خود ، در محرومیت قرار دارید. همه چیز ممکن است ، اما صبر کلید است.

به بدترین سناریو فکر کنید

وقتی فهمیدم که روند تأمین بودجه چقدر پیچیده است ، مکانیسم مقابله من این بود که چگونه از ایده های تجاری که در حال حاضر داشتم استفاده کنم ، در صورت عدم دریافت هیچگونه بودجه VC.

فکر کنید: چگونه می توانید بدون سرمایه گذار نهادی ، دوستان ، خانواده یا شبکه های داخلی درآمد کسب کنید؟ وقتی 100 مورد رد شدن را تجربه کرده اید ، از تشنگی کارآفرینی خود برای موفقیت شگفت زده خواهید شد. به همین دلیل است که مشاغل اقلیتی که در این شرایط آزمایشی گرفتار شده اند می توانند به سرعت دست بالا را کسب کنند ، خواه از طریق مشاغل جانبی و جانبی یا تأمین سرمایه جمعی از طریق GoFundMe و Kickstarter.

اگرچه عموماً غیر ضروری تلقی می شوند ، اما شرکت های جانبی یک جریان منظم از درآمد و خدمات را برای کمک به ایده اصلی کسب و کار شما ارائه می دهند. مهمتر از همه ، یک جریان درآمد مکرر خارج از تجارت اصلی شما به سرمایه گذاران نشان می دهد که می توانید محصولات ارزشمندی ایجاد کرده و مشتریان وفادار به دست آورید.

مطمئن شوید که یک بازار طاقچه پیدا کرده اید و نظرسنجی هایی را با مشتریان احتمالی انجام دهید تا دریابید که آنها به چه نیازهای خاصی نیاز دارند. سپس ، با در نظر داشتن بازخورد آنها ، یک محصول بسازید و آن را برای مشتریان بتا راه اندازی کنید. هنگامی که محصول را به صورت عمومی منتشر می کنید ، نمایندگی های فروش را پیدا کنید تا تعداد اعضای داخلی را پایین نگه دارند و درآمد مکرر ایجاد کنند.

با این حال ، لوازم جانبی را ساده نگیرید. آنها نیستند فقط یک تجارت جانبی اگر در مورد درآمد ، حواس پرتی مشتریان یا شرکای درخواست کننده سفارشی و مشکلات زنجیره تامین ، به آنها پرداخت کنید ، ممکن است مشکلات پرداخت وجود داشته باشد.

در مورد من ، من یک پلتفرم نرم افزاری نقطه فروش (POS) برای فروش به تجار ایجاد کردم ، که به من درآمد متفاوتی داد که می تواند با فناوری پرداخت Bleu ادغام شود. این مشاغل جانبی می توانند به تأمین مالی مشاغل اصلی شما کمک کنند تا زمانی که موفق به برنامه ریزی نحوه راه اندازی کامل یا تامین منابع مالی بیشتر شوید.

در سال 2019 ، نیویورک تایمز مقاله ای با عنوان “بیشتر استارت آپ ها پیام ناآشنایی برای سرمایه گذاران خطرپذیر دارند: گم شوید” منتشر کرد. این نشان می دهد که چگونه بیشتر و بیشتر کارآفرینان که از مسیر تأمین مالی VC گریخته اند به جایگزین ها روی آورده اند و جنبش های متقابل ایجاد می کنند. اگر فرایند جمع آوری کمک های مالی بسیار دشوار باشد ، همیشه می توان جایگزین هایی را برای بررسی آنها در نظر گرفت.

با شتاب دهنده ها پیشرفت جدی کنید

شتاب دهنده ها به سرمایه گذاران اجازه می دهند محصولات یا خدمات خود را تعریف کنند ، به سرعت شبکه بسازند و از همه مهمتر روی میزهایی بنشینند که خودشان قادر به انجام آن نیستند. استفاده از شتابدهنده ها به عنوان بنیانگذار اقلیت نقطه عطفی واقعی برای من بود ، زیرا با سرمایه گذار مهمی آشنا شدم که به ما اجازه داد اعتبار ایجاد کنیم و به روی شبکه ها ، سرمایه گذاران و مشتریان جدید باز شویم.

پیشنهاد می کنم به دنبال شتاب دهنده هایی باشید که صریحاً با استفاده از سیستم عامل هایی مانند F6S به دنبال بنیانگذاران اقلیت هستند. آنها شما را با شتاب دهنده ها و برنامه های اولیه رشد متعهد به نوآوری در صنایع مختلف جهانی ، مانند فناوری مالی ، مطابقت می دهند. به این ترتیب در سال 2016 VC FinTech Accelerator را پیدا کردم ، جایی که یک سوم بنیانگذاران آن از اقلیت های کوچک بودند.

سپس ، بلو در کلاس 2020 شتاب دهنده IBM Hyper Protect Accelerator که به حمایت از استارتاپ های نوآورانه در صنایع فن آوری و فناوری سلامت اختصاص یافته بود ، جایزه ای کسب کرد. این نوع شتاب دهنده ها کارگاه های استارتاپی ، راهنمایی فنی و تجاری و دسترسی به شبکه ای از شرکا ، مشتریان و ذینفعان را ارائه می دهند.

شما می توانید شتاب دهنده ها را با ایجاد یک دک پیک و یک ویدیوی شرکت کمتر از دو دقیقه که موسس و محصول شما را نشان می دهد و مشارکت با جامعه فن آوری برای انتشار اخبار ، تحت تأثیر قرار دهید.

جایگزین دیگر برای شتاب دهنده ها ، بودجه دولتی است ، اما آنها به دلایل بی شماری در سرمایه گذاری روی استارتاپ ها موفقیت چندانی نداشته اند. به دلیل این که بودجه دولتی تحت فشار قابل توجهی از سوی شرکای محدود (LP ها ، چه سرمایه گذاران نهادی و چه انفرادی) قرار نمی گیرد ، رویکردی ساده تر است.

آنچه شما به عنوان بنیانگذار اقلیت به آن احتیاج دارید ، سرمایه گذار است که شریک فعالی است اما با بودجه های مورد حمایت دولت ، تقاضای کمتری برای بازگشت سرمایه وجود دارد. ما باید از خود بپرسیم که آیا دولتها واقعاً به دنبال بهترین استارتاپ های تحت مالکیت اقلیت ها هستند تا به آنها در کسب بازده کافی کمک کنند؟

به بازارهای خارجی ضربه بزنید

بسیاری از انگ های ناخودآگاه اجتماعی ، کلیشه ها و سوگیری های دیده نشده در ایالات متحده وجود دارد و خواهید دید که این پویایی های فرهنگی در سایر کشورهایی که سابقه تبعیض یکسانی ندارند ، بطور اساسی متفاوت است ، به ویژه هنگام نگاه به تیم یا ارزیابی بنیانگذاران به

من همچنین متوجه شدم که سرمایه گذاران خارج از آسیای جنوب شرقی ، کشورهای شمال اروپا و استرالیا و همچنین کاهش تعصب ، به دلیل کاهش استفاده از پول نقد در مناطق خود ، بیشتر در معرض خطر استفاده از فناوری پرداخت جدید بدون تماس هستند. کلارنا و Afterpay را به عنوان نمونه ای از داستانهای موفقیت fintech در نظر بگیرید.

ابتدا ، من به تحقیقات بازار پرداختم و گزارش های سالانه را زیر نظر گرفتم تا تصمیم بگیرم که آیا به جای درخواست برای صندوق های نزدیک به خانه ، باید به دنبال تأمین مالی خارج از کشور باشم یا خیر. من به گزارش نیلسن ، نشریات پرداخت ، PaymentSource و اسناد متعدد دولتی یا کاغذ سفید برای استفاده از پول نقد در سطح جهان نگاه کردم.

تحقیقات من نشان داد که fintech در استرالیا بسیار جلوتر بوده و چهار پنجم مردم از پرداخت های بدون تماس استفاده می کردند. بخش خدمات مالی همچنین بزرگترین کمک کننده به اقتصاد ملی است و سالانه حدود 140 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی کمک می کند. بنابراین ، من با وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا در ایالات متحده صحبت کردم و آنها برخی از گروه های پرداخت مقررات را توصیه کردند.

من بلافاصله برای ملاقات با جامعه بانکی به استرالیا رفتم و توانستم یک سرمایه گذار استرالیایی را به صورت شفاهی پیدا کنم که با تقاضای راه حل های پرداخت تلفن همراه احاطه شده بود.

در مقابل ، یک سرمایه گذار در ایالات متحده که هنوز از پول نقد و کارت استفاده می کند ، علاقه ای به حرف های من نداشت. این امر اهمیت تحقیقات بازار و جستجوی سرمایه گذاران را به جای اینکه منتظر بمانید تا به شما مراجعه کنند ، برجسته می کند. هیچ علمی برای آن وجود ندارد ؛ از شبکه خود استفاده کنید و از طریق LinkedIn نیز با مردم تماس بگیرید.

نیاز به تنوع بخشیدن به صنعت VC در داخل

بودجه VC باید برای زنان و گروه های اقلیت با حل مشکل خط لوله و پرداختن به سطح تنوع در صندوق های VC فراگیرتر شود. همه شبکه هایی که VC ها به آن دسترسی دارند ، عمدتاً از برنامه های دانشگاهی در استنفورد ، MIT و هاروارد ناشی می شوند. این دانشجویان ممتاز و ثروتمندتر می توانند به راحتی از شبکه های سنتی و قدیمی استفاده کنند که به نفع آنها است.

تعداد دلارهای سرمایه گذاری که به موسسان Black and Latinx سرازیر می شود تا حدی به دلیل این شکاف دانش بسیار ناچیز است. بسیاری از بنیانگذاران زن و اقلیت حتی نمی دانند که بودجه VC برای آنها یک گزینه است. بنابراین ، اگر بودجه اولیه دریافت می کنید ، اخبار مربوط به آن را در شبکه های خود پخش کنید تا به دیگران کمک کنید.

گنجاندن در سطح آموزشی شروع می شود ، اما وقتی درصد دانشجویان سیاه پوست و اقلیت در این کالج های نخبه هنوز کم است ، می توانید ببینید که چرا نمایندگی اقلیت در رتبه های VC مورد نیاز است. حتی اگر نمایندگی یک درصد افزایش یابد ، این تغییر قابل توجهی خواهد بود.

تعداد فزاینده ای از صندوق های VC وجود دارد که ابتکارات و علاقه به سرمایه گذاری در مشاغل اقلیت را اعلام می کند ، و من توصیه می کنم به این موارد عمیق نگاه کنید. اما در مورد جمعیت شرکت های VC چطور؟ چند قوم در رتبه های اجرایی حضور دارند؟

برای تغییر اکوسیستم راه اندازی با پشتوانه سرمایه گذاری ، ما باید از بالا شروع کرده و کسانی را که چک ها را امضا می کنند متنوع کنیم. با نگاهی به آینده ، این صندوق های رهبری سیاه مانند Sequoia یا سایرین که بر تنوع تمرکز می کنند ، مانند صندوق سرمایه گذاری زنان ، سرمایه پشت صحنه و صندوق فراگیر سرمایه ، راه را برای راه حل هایی که تنوع ایالات متحده را منعکس می کنند روشن می کنند.

به طور کلی به سرمایه گذاران بستگی دارد که در ایجاد روابط و در نهایت تأمین بودجه برای بیشتر زنان و استارتاپ های تحت رهبری اقلیت عمدی عمل کنند.

علیرغم موانع و موانعی که بنیانگذاران اقلیت هنگام جستجوی بودجه VC با آن روبرو می شوند ، با توجه به ناهماهنگی هایی که مورد توجه رسانه ها قرار می گیرد ، راههای بیشتری برای دستیابی به بودجه ظاهر می شود.

با تنظیم سیستم قدیمی ، نکته اصلی این است که خود را برای رد شدن آماده کرده و به دنبال شتاب دهنده های مناسب برای ایجاد شبکه های حیاتی باشید. سپس ، اگر شانس ندارید ، در نظر بگیرید که بدون کمک مالی VC چه می توانید با ایده تجاری خود انجام دهید یا به بازارهای خارجی مراجعه کنید ، که ممکن است راه اندازی متفاوت و فرصت های متنوعی داشته باشد.