آنچه فهرست مستقیم Amplitude در مورد IPO pops می گوید (و چگونه استارتاپ ها می توانند از آنها جلوگیری کنند) – TechCrunch

به عنوان ژنرال قاعده ، من از نگرانی در مورد میزان درآمد بانکداران خودداری می کنم. آنها از لحاظ تاریخی بسیار خوب عمل کرده اند ، و من تصور می کنم که این کار را ادامه خواهند داد. به همین ترتیب ، من نگران این نیستم که سرمایه گذاران خطرپذیر چقدر درآمد دارند. نه واقعا. مطمئناً خوب است که بازده های معاملاتی را در اینجا و آنجا مشخص کنیم ، اما صادقانه بگویم ، من دقیقاً به خانه های VC خاصی اهمیت نمی دهم.

اما امروز ما باید کمی به آن اهمیت دهیم هر دو، زیرا ما باید در مورد لیست مستقیم ، IPO و نحوه قیمت گذاری شرکت های خصوصی صحبت کنیم. بله ، ما در مورد اولین عرضه Amplitude در بازار عمومی صحبت می کنیم.


بورس استارتاپ ها ، بازارها و پول را بررسی می کند.

هر روز صبح آن را در Extra Crunch بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


آنچه در پی می آید ، بررسی موضوع قیمت گذاری IPO و نحوه راه اندازی استارتاپ ها از طریق مکانیسم های فهرست بندی جایگزین است. ما با یادداشت هایی از مصاحبه با مدیرعامل Amplitude Spenser Skates در مورد همین موضوع پایان می دهیم. اگر به ارزش شرکت های خصوصی و نحوه قیمت گذاری آنها اهمیت می دهید ، این برای شما مناسب است. اگر نمی کنید ، لطفاً بخوانید هر چیزی دیگری از جوراب خود خسته می شوید

بیا بریم!

مشکل IPO ها

در اوایل این هفته ، ما پرسیدیم آیا فهرست مستقیم می تواند مسئله قیمت گذاری IPO را حل کند؟ یا به عبارت ساده تر: آیا لیست های مستقیم همراه با جمع آوری کمک های مالی لحظه آخری در بازار خصوصی به استارتاپ ها کمک می کند تا از عرضه اولیه IPO روز اول دوری کنند؟

زمانی که یک شرکت عرضه اولیه خود را با قیمت پایین تری نسبت به جایی که شروع به معامله می کند قیمت گذاری می کند. کمی پاپ معمولاً سالم تلقی می شود. یک پاپ بزرگ خطا محسوب می شود.

به عبارت دقیق تر ، اگر شرکتی در هر سهم 45 دلار در هر سهم قیمت گذاری کند و عمر تجاری خود را به ارزش 46 دلار آغاز کند ، کار خوبی است. جهنم ، حتی 48 دلار بدون بحث خواهد بود. اما وقتی یک شرکت 30 دلار قیمت دارد و 45 دلار افتتاح می شود ، مهم نیست که سهام آن بعدا به زمین بازگردد. حداقل در نگاه شرکت و حامیان بازار خصوصی آن گناهی مرتکب شده است.

دو مشکل در مورد IPO pop وجود دارد که استارتاپ ها و سرمایه گذاران آنها را آزار می دهد:

  • اول ، آنها دلالت دارند که شرکت تازه وارد می تواند پول بیشتری یا همان مقدار سرمایه را با رقت کمتر جمع آوری کند. این منطقی است.
  • ثانیاً ، شرکت های خصوصی و صاحبان جزئی آنها (VCs) وقتی پول رایگان به دیگران واگذار می شود دوست ندارند ، مانند زمانی که بانکداران قیمت IPO را بسیار پایین می گیرند در حالی که تخصیص چربی را در معامله برای مشتریان خود تضمین می کنند. تماشای بانک هایی که به تازگی ظاهر شده اند برای بنیانگذاران کوچک کار (معقول) و سرمایه گذاران سرمایه گذاری (کمتر منطقی) توزیع می کنند.

مسئله پاپ IPO در سالهای اخیر حادتر شده است زیرا برخی از عرضه های عمومی بلیط های بزرگ نتایج دیوانه کننده ای را در روز اول نشان داده اند ، در معاملات باز شده یا اولین روز خود را بسته اند زیرا شرکت های دولتی بسیار بیشتر از آنچه انتظار می رفت در مقایسه با آنها ارزش داشته اند. قیمت رسمی عرضه عمومی

یک راه برای فرار از IPO pop ، لیست مستقیم است. در یک لیست مستقیم ، یک شرکت به سادگی شروع به تجارت می کند. قیمت مرجع تعیین شده است ، اما این تا حد زیادی یک عدد ساخته شده است که مردم نادیده می گیرند. زیاد مهم نیست. و از آنجا که شرکت مورد نظر قیمت رسمی برای خود تعیین نمی کند ، نمی تواند از قیمت اولیه IPO رنج ببرد. حوزه ؛ ما مشکل را حل کرده ایم

مگر ما نداشته ایم. IPO ها عناصر خوبی برای خود دارند که همه می توانند در مورد آن توافق کنند ، که اصلی ترین آنها این است که آنها سرمایه اولیه را جمع آوری می کنند. منظور ما این است که شرکتی که قصد دارد سهام خود را به روش سنتی فهرست کند ، سهام را در معامله می فروشد. به همین دلیل باید قیمت تعیین کند. باید شماره ای را که در آن سهام اولیه خود را در IPO خود می فروشد ، نامگذاری کند.

با یک فهرست مستقیم ، شما به طور کلی موضوع قیمت گذاری را کنار می گذارید ، اما اگر شرکتی بخواهد سرمایه خود را برای تأمین عملیات ، رشد یا هر چیز دیگر تأمین کند ، می تواند کمی غم انگیز باشد. بنابراین ، تک شاخ ها به یک سازش منظم دست یافته اند که به نظر می رسد یک راه حل است: جمع آوری یک سرمایه خصوصی بزرگ و نهایی و سپس لیست سریع. با انجام این کار قیمت شرکت را از بین می برد و تجارت شروع می شود.

Amplitude اوایل این هفته همین کار را کرد. چند ماه قبل سری F را با قیمت 32.0199 دلار برای هر سهم جمع آوری کرد-و سپس مستقیماً در لیست قرار گرفت.

با این حال ، مسائلی وجود دارد.