آپولو خرید 5 میلیارد دلاری Verizon Media را که اکنون با نام Yahoo شناخته می شود ، تکمیل کرد – TechCrunch

شرکت خصوصی سرمایه گذاری آپولو جهانی مدیریت صبح امروز اعلام کرد که خرید یاهو (قبلاً به عنوان گروه رسانه ای Verizon ، که قبلاً به عنوان سوگند شناخته می شد) را از Verizon به پایان رسانده است. ارزش این معامله 5 میلیارد دلار است ، با 4.25 میلیارد دلار پول نقد ، به علاوه سودهای ترجیحی 750 میلیون دلار. ورایزون 10 درصد از شرکت تازه نام تجاری خود را حفظ خواهد کرد.

گورو گوورپان ، مدیرعامل یاهو (و رئیس سابق VZM) در بیانیه ای که مربوط به این خبر است ، گفت: “این دوره جدیدی برای یاهو است.” “بسته شدن این قرارداد ، زمان هیجان انگیزی را برای فرصت های تازه برای ما به عنوان یک نهاد مستقل اعلام می کند. ما پیش بینی می کنیم که ماه ها و سال های آینده رشد و نوآوری جدیدی را برای یاهو به عنوان یک تجارت و برند به ارمغان خواهد آورد و ما مشتاقانه منتظر ایجاد آن آینده با شرکای جدید خود هستیم. “

گزارشاتی وجود دارد مبنی بر اینکه Gowrappan ممکن است به عنوان مدیرعامل یاهو در دراز مدت باقی نماند ، زیرا این قرارداد بسته شده است. در حال حاضر او هنوز در راس است

این گروه علاوه بر ویژگی های اصلی یاهو (نامه ، ورزش ، امور مالی و دیگران) شامل ما ، TechCrunch ، AOL ؛ نام تجاری Engadget و رسانه تعاملی ، RYOT. در مجموع ، مارک چتر ماهانه حدود 900 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان را شامل می شود و بر اساس آمار آپولو ، در حال حاضر سومین دارایی بزرگ اینترنتی است.

این قرارداد یک تلاش چندین ساله Verizon را برای ایجاد یک حرکت جامع در رسانه های آنلاین ، به ویژه در حوزه adtech ، به پایان می رساند ، که در نهایت بسیار پرهزینه ، عمدتا بی سود ، و در نهایت به اندازه کافی برای استراتژی رشد بزرگتر شرکت تلقی نشد.

این اخبار در زمان آشفتگی رسانه های آنلاین منتشر می شود ، در حالی که در سراسر صنعت افزایش یافته است ، بسیاری از آنها در Verizon Media احساس می شوند. Verizon AOL را در سال 2015 با 4.4 میلیارد دلار خریداری کرد و پس از آن دو سال بعد یاهو را با 4.5 میلیارد دلار خریداری کرد و دو ویژگی رسانه قدیمی را در یک گروه ترکیبی به نام Oath ترکیب کرد. در پایان سال 2018 ، پس از ادغام ، سوگند 4.6 میلیارد دلار نوشت.

هنوز مشخص نیست که چگونه یک مالک جدید آن کشتی بزرگ را متفاوت هدایت می کند ، اما یک استراتژی – روش استاندارد برای شرکت های PE – می تواند شامل فروش بخش هایی از تجارت توسط Apollo یا توجیه آن به روش های دیگر باشد.

با این حال ، آپولو به نوبه خود وعده داده است که سرمایه گذاری خود را در دارایی های جدید به دست آمده ادامه می دهد و تمام مشاغل را در زمان واگذاری حداقل برای یک دوره اولیه تأمین کرده است. شرکت بزرگتر آپولو دارای مجموعه عظیمی از دارایی های TMT است ، بنابراین جالب است که ببینیم چگونه و در صورت استفاده از آن نیز از آن استفاده می کند.

رید ریمن ، شریک آپولو ، در این باره می گوید: “ما مشتاقانه منتظر همکاری با پایگاه مستعد کارکنان یاهو هستیم تا بتوانیم از شتاب قوی شرکت استفاده کنیم و یاهو جدید را برای موفقیت طولانی مدت به عنوان یک اینترنت مستقل مصرف کننده و رهبر رسانه های دیجیتال قرار دهیم.” “ما نمی توانیم در مورد این فصل بعدی برای یاهو هیجان زده شویم زیرا به دنبال سرمایه گذاری در رشد در سراسر تجارت هستیم ، از جمله تسریع در ارائه خدمات اولیه مشتری و قابلیت های تجاری ، گسترش دسترسی و افزایش تجربه روزانه کاربران.”