آگاه 60 میلیون دلار برای فناوری که بر بسترهای پیام رسانی داخلی برای رعایت قانون ، تجزیه و تحلیل احساسات و موارد دیگر نظارت می کند ، افزایش می یابد – TechCrunch

سالهاست که سازمانها از نظارت رسانه های اجتماعی استفاده می کنند تا تصور بهتری از نحوه نگرش خود در جهان به دست آورند ، موضوعات یا موضوعات فوری مربوط به آنها را بررسی کنند و به طور کلی در دنیایی که مبتنی بر آن است پاسخگوتر باشند. “نامزدی.” در حال حاضر شرکتی به نام Aware که چارچوبی مشابه با هدف تابلوهای داخلی پیام رسانی سازمانها ایجاد کرده است ، اعلام می کند که بودجه ای در اختیار دارد-نشانه ای از افزایش علاقه به استفاده از اصول مشابه در داخل.

این استارتاپ – مستقر در کلمبوس ، اوهایو – 60 میلیون دلار در دور دور سرمایه گذاری سری C جمع آوری کرده است. مدیریت دارایی گلدمن ساکس (به ویژه بخش حقوق صاحبان سهام رشد) با پشتیبانان گذشته ، گردان را در پیش گرفت Spring Mountain Capital ، Blue Heron Capital ، Allos Ventures ، Fund of Innovation Ohio ، JobsOhio ، Rev1 Ventures ، Draper Triangle Ventures و JumpStart همگی شرکت می کنند. این شرکت ارزش گذاری خود را فاش نمی کند اما PitchBook ، که اولین بسته این دور (که 50 میلیون دلار بود) را دنبال کرد ، آن را در 215.50 دلار قرار داد. در مسیر مستقیم تأمین بودجه که ارزش Aware در حال حاضر در حدود 226 میلیون دلار است. (در صورت کسب اطلاعات بیشتر این مورد را به روز می کنیم.)

جف شومان ، مدیرعامل و بنیانگذار آگاه ، برای راهنمایی بیشتر در مورد ارزش گذاری ، گفت که از آخرین دور شرکت-سری B 12 میلیون دلار در سال 2020-رشد “نمایی” بوده و درآمد آن سالانه 175 درصد افزایش یافته است. بیش از 300 درصد رشد از دسامبر.

آگاه قصد دارد از بودجه برای ادامه توسعه فناوری خود استفاده کند ، که امروزه عمدتا بر نظارت مکالمات مبتنی بر متن در سیستم عامل های پیام رسانی شرکت مانند Slack ، Teams و Workplace (سرویس متمرکز بر فیس بوک) برای مواردی مانند رعایت قانون ، به اشتراک گذاری اطلاعات محرمانه متمرکز است. ، احساسات ، رفتارهای سمی و آزار و اذیت. شومان گفت که برنامه این است که این مورد را به سایر رسانه ها مانند ویدئو گسترش دهد-زوم و سایر ابزارهای ویدئو کنفرانس این روزها در محل کار بسیار مهم هستند-و همچنین به منظور تقویت زبان طبیعی و سایر ابزارهایی که برای بهبود تشخیص و پاسخگویی لازم است ، ادامه یابد. به

آگاه در حوزه ای جالب ، اما اغلب مشاجره برانگیز در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت می کند.

از یک طرف ، اگر بپذیرید که شبکه های اجتماعی نقشی در اطمینان از عدم استفاده از بسترهای خود برای آزار و اذیت یا سایر رفتارهای سمی یا فعالیت های غیرقانونی دارند ، باید در مورد شرکت ها و شبکه های اجتماعی که آنها استفاده می کنند.

Aware در حال حاضر دارای تعداد زیادی از مشتریان سازمانی از جمله AIG ، AstraZeneca ، BT Group ، Memorial Health ، MercadoLibre ، Rivian ، Sunlife Financial و Wipro است. یک مشتری معمولی 15000 کاربر دارد ، اما برخی از آنها صدها هزار کارمند دارند.

شومان گفت که کووید -19 فرصت را برای شرکت خود تسریع کرده است زیرا در حال حاضر پیام های بیشتری در مقایسه با قبل از همه گیری در حال ارسال است. او خاطرنشان می کند که یک سازمان معمولی 10000 نفری ممکن است سالانه 180 میلیون پیام در Slack امروز ارسال کند و بزرگترین آنها 1 میلیارد ارسال می کند-بین 300 تا 1000 درصد در سطح قبل از کووید. این بدان معناست که تنها راه پیگیری این که آیا چیز غیرقانونی یا سمی یا دیگری در حال انتقال است استفاده از نرم افزاری مانند Aware’s است.

او گفت: “ما اینجا یک فرصت منحصر به فرد داریم.”

از سوی دیگر ، مکالمات در بسترهای پیام رسانی محل کار ممکن است “در فضای باز” باشد و بنابراین برای همه کارکنان دیگر قابل مشاهده است. اما بسیاری از آنها اغلب یک به یک یا برای گروهی از گیرندگان انتخاب می شوند.

به عبارت دیگر ، اگرچه این یک پلت فرم کاری است ، اما دارای ماهیت نیمه خصوصی است ، بنابراین ممکن است مانند یک دخالت بدانید که شرکت شما در واقع در حال “گوش دادن” به آنچه شما در مورد آن صحبت می کنید است. اگر ماهیت مکالمه کاملاً غیرقانونی نیست ، اما ممکن است به دلایل دیگر حساس باشد ، این می تواند سخت باشد ، و قطعاً محدودیت هایی را در مورد نحوه استفاده بالقوه این اطلاعات علیه شما ایجاد می کند.

در چند وقت اخیر چندین مثال وجود دارد که چگونه کارکنان در این روش کار کرده اند: یکی از موارد اخیر آمازون بود که به کارکنان می گفت مکالمات را که کارگران در مورد سازماندهی کار صحبت می کردند ، ردیابی می کند.

در مثال آمازون ، شومان ادعا می کند که این شرکت بر حفظ اطلاعات ناشناس خود متمرکز است ، اگرچه هنوز مشخص نیست که چگونه می تواند در آن صورت اقدام شخصی را علیه شخصی که به گونه ای رفتار می کند که ناقض خط مشی ها یا مقررات قانونی شرکت است انجام دهد. به از برخی جهات ، احساس می شود که این شرکت در طول زمان آهنگ خود را در این زمینه تغییر داده است: آگاه در واقع یک نام تجاری جدید است. هنگامی که استارتاپ برای اولین بار راه اندازی شد، “Feedcop” نامیده شد ، و سپس نام خود را به “Wiretap” تغییر داد ، که هر دوی اینها … مفاهیم مشکوک … مفاهیم این روزها هستند.

در هر صورت ، تعدادی از نقاط داده وجود دارد که از هدف Aware برای کمک به سالم نگه داشتن مکالمات با حذف موارد بد پشتیبانی می کند. شومان گفت به طور متوسط ​​از هر 190 پیام خصوصی ، یک پیام از هر 280 پیام عمومی به عنوان “مکالمات منفی” پرچم گذاری می شود. و از هر 149 پیام خصوصی ، یک مورد و از هر 262 پیام عمومی ، یک رمز عبور مشترک است. یکی از 135 پیام خصوصی ، 1 در 118 پیام عمومی جداده های محرمانه پیامهای گروههای خصوصی 135٪ بیشتر از پیامهای محیط عمومی سمی هستند. و تک به تک مکالمات خصوصی “250٪ بیشتر از پیامهای موجود در محیط عمومی سمی هستند”.

عمل کردن در مرزهای زمانی که خوب است و وقتی خوب نیست ، گوش دادن به مکالمات چیزی است که در سالهای آینده موضوعی برای بحث خواهد بود. و ممکن است در نهایت فقط یکبار برای همیشه در یک زمینه قانونی حل و فصل شود. بنابراین ، در حال حاضر ، خدمات Aware و استفاده از آنها همچنان مورد توجه مشتریان و سرمایه گذاران خواهد بود.

دیوید کمپبل ، دکترای مدیریت دارایی گلدمن ساکس ، در بیانیه ای گفت: “در گلدمن ساکس ، ما به قدرت دگرگون کننده فناوری اعتقاد داریم و توانایی بالقوه را در توانایی آگاه برای اتصال داده های قطعه قطعه شده که در سازمان ها در بخش های مختلف وجود دارد ، می بینیم.” “تیم آگاه ، مدیریت اطلاعات ، حفاظت از داده ها و بینش های سازمانی را در مقیاس وسیع از طریق پلتفرم غنی از ویژگی های خود که می تواند نیازمندترین شرکت های جهانی را برآورده سازد ، مورد بررسی قرار می دهد ، اما برای ارائه خدمات به بازار میانه به اندازه کافی ساده است.”