آیا افزایش نرخ بهره باعث افزایش نوپا می شود؟ – TechCrunch

سرمایه گذار و کارآفرین آنشو شارما-سابق Storm Ventures ، اکنون مدیرعامل SkyFlow متمرکز بر حریم خصوصی- امروز در توییتر پرسید در مورد ارتباط بین نرخ بهره و ارزش گذاری فناوری:

تمجیدها را نادیده بگیرید ؛ شارما فقط سعی می کرد طعمه بزند جف و من درگیر سوال او هستم همانطور که می توانید بگویید کار کرد.

شارما کسی است که دارای تجربه زیادی در زمینه چرخه های فناوری و جریان سرمایه است ، بنابراین او س questionال عمومی را نمی پرسد – او می خواهد ما یک سطح عمیق تر در مورد این مفهوم داشته باشیم. بنابراین ، بیایید در بحث نرخ بهره/ارزش گذاری فناوری صحبت کنیم.

تاریخ

یکی از دلایلی که استارتاپ ها می توانند به اندازه خود پول جمع آوری کنند – مبالغ ثبت شده ، فراخوان – محیط کم بهره امروز است.

نرخ بهره در سراسر جهان اندک است ، به این معنی که پول وجود دارد ارزانبه پول ارزان به این معنی است که می توانید سرمایه ای را با هزینه های زیاد استخدام نکنید. به عنوان مثال ، Coinbase در حال حاضر 2 میلیارد دلار بدهی جمع آوری می کند که در دو قسمت تسویه می شود. اولین مورد ، که قرار است در سال 2028 انجام شود ، 3.375 yield ، در حالی که نیمه دوم ، که قرار است در سال 2031 انجام شود ، 3.625 yield خواهد داشت. Coinbase هدف خود را از 1.5 میلیارد دلار به 2.0 میلیارد دلار به لطف علاقه سرمایه گذاران افزایش داد. پول ارزان نیست ، بنابراین Coinbase تعدادی از آن را در کنار میز سرمایه گذاران قرار می دهد که قادر به یافتن مکانهای کم ریسک و با بازده بیشتر برای ذخیره سرمایه خود نیستند.

پول ارزان بدین معناست که نمی توانید انتظار زیادی از قرض دادن وجوه خود داشته باشید. به همین دلیل ، بازده اوراق قرضه امروزه زباله است ، که برای شرکت هایی مانند Coinbase بسیار عالی است و برای سرمایه در جستجوی بازده کمتر است. همان سطلهای نقدی به امید سود بیشتر در هر دلار ، از جمله بازار سرمایه خطرپذیر ، در مناطق دیگر صید شده اند. سرمایه زیاد به سرمایه گذاران خطرپذیر این امکان را می دهد تا وجوه بیشتری را با سرعت بیشتری جمع آوری کنند و به سرمایه گذاران غیر سنتی این امکان را می دهد تا وارد بازار استارتاپ شوند.

بخش بزرگی از رونق اسب شاخدار بر اساس این لحظه پول ارزان است که ما خود را در آن می بینیم.

اما هیچ چیز برای همیشه دوام نمی آورد و با آماده شدن دولت آمریکا برای بستن راهکارهای خرید اوراق بهادار در بازار و بالا بردن هزینه داخلی پول با افزایش محدوده هدف برای نرخ های صندوق های فدرال ، این انتظار وجود دارد که دارایی ها درخشش خود را از دست خواهند داد.

اگر پول گران شود ، سرمایه می تواند پول بیشتری برای استخدام دیگران ایجاد کند. بنابراین ، سرمایه گذاری خطرپذیر از دیدگاه ریسک/پاداش جذابیت کمتری پیدا می کند – باز هم ، از نظر تئوری. در عین حال ، بازار سهام ممکن است خود را دوباره قیمت گذاری کند. نرخ بهره پایین سرمایه گذاران را وادار به خرید سهام در شرکت های رشد گرا کرد زیرا انتظار می رفت این شرکت ها ارزش بیشتری نسبت به سرمایه گذاری های مشابه در شرکت های با رشد کند داشته باشند.

این روند خاص در تابستان گذشته به اوج خود رسید ، هنگامی که تعدادی از صنایع به دلیل محدودیت های اولیه COVID دچار زانو شدند و سهام نرم افزاری راهی برای بازدهی بازده در منشور شرکت ها ارائه داد. رشد درآمد، قابل پرداخت نه به صورت پرداخت معمولی کوپن بلکه از طریق افزایش ارزش بازار.

سرد.

در شرایط بسیار گسترده ، افزایش نرخ باید صرف جذب سرمایه به صندوق های سرمایه گذاری جسورانه با جذابیت بیشتر تخصیص دارایی های رقابتی ، جذابیت آن را کاهش می دهد. و افزایش نرخها ممکن است تجارت سهام از طریق رشد ارزش سهام عمومی را کمتر جذاب کند زیرا سایر سهام دوباره به برجستگی می رسند.

توضیحات فنی برای بخش دوم بحث ما وجود دارد. در اینجا چند مورد از موضوع توییتر شارما آمده است:

اما شارما واقعاً دنبالش نیست که مجموعه ای از پاسخ ها او در عوض عقل متعارف را زیر سوال می برد. چرا واقعا باید حقیقت داشته باشد، او می پرسد ، اینکه سهام فناوری مانند آمازون و Salesforce با افزایش نرخ کمتر ارزش خواهند داشت – آیا واقعاً ارزش آنها کمتر است؟ در جهان بینی شارما ، افزایش نرم افزار و تجارت الکترونیکی بازار قابل آدرس دهی باعث شده است که ارزش این دو شرکت بیش از پیش بینی شده باشد. اگر پول گران شود ، چرا باید این سودها از بین برود؟

ما باید نه به صورت مطلق ، بلکه بر اساس مبانی حرکت کنیم تا بحث را در اینجا به دست آوریم. وقتی نرخ بهره تغییر کند ، به آرامی تغییر می کند. به نظر نمی رسد که بسیاری از دولت ها به سرعت قیمت پول را بچرخانند. تغییرات به تدریج و با احتیاط انجام می شود.

بنابراین جدا از احساسات تغییراتی که ممکن است منجر به تغییر قیمت دارایی های مرتبط شود ، یا شدیدتر از تکامل ساختاری باشد ، ما واقعاً نباید انتظار تغییرات زیادی در پویایی اصلی بازار امروز را داشته باشیم. شروع بالا آمدن. یا به بیان ساده تر ، تغییر 25 درصدی نرخ هدف فدرال رزرو (0.25)) به خودی خود معنی چندانی نخواهد داشت مگر اینکه انتظار می رود افزایش بیشتری به طور منظم و سریع انجام شود.

ارزش آمازون و Salesforce شاید هنگام تغییر قیمت پول نباید خیلی تغییر کند شروع می شود بالاتر خزیدن اگر نرخ ها به 5 درصد برسد ، مطمئناً ارزش بازار آمازون در مقایسه با ارزش دارایی های دیگر کاهش می یابد ، اما این بیشتر یک تغییر مقایسه ای است تا تقاضا که Salesforce و همکاران ارزش خود را از دست می دهند.

شارما در مورد پرونده اصلی با یک چشمک بحث می کند. او یک گاو نرم افزاری است. اما س hisال او یک نکته خوب را برای ما مطرح می کند: وقتی عوامل اساسی مسئول بخشی از رونق ارزش نرم افزار و موج سرمایه گذاری در نرم افزار تغییر می کنند ، ارزش گذاری ها چقدر سریع تغییر می کند؟ (به عبارت دیگر ، چه چیزی باعث افزایش نسبی قیمت درآمدهای رشد محور در مقایسه با سایر دارایی ها و دلارهای سرازیر شده در SaaS می شود ، نتایج این عوامل با چه سرعتی تغییر می کند؟)

من فکر می کنم کسانی که انتظار دارند قیمت گذاری چشمگیری از ارزش گذاری فناوری با تغییر اولیه و افزایشی در قیمت پول پیش بینی شود ، بیشتر از آنكه بخوانند منتظر یك تعجب هستند.

به همین دلیل است که The Exchange هفته بعد ، هنگام بحث در مورد رونق راه اندازی فعلی و دوام بالقوه آن ، موارد زیر را نوشت:

اما آنچه ما فکر می کنیم ممکن است با قاطعیت یا حداقل بیش از زمانی که تعادل مجدد سرمایه در اقتصاد بزرگتر اتفاق می افتد ، گفته شود این است که تا حدودی طول می کشد تا بازی استارتاپی از پایه فعلی خود خارج شود. تقاضای محصول همراه با بهره بودجه ترکیبی قاتل برای تصمیم گیری در زمینه سرمایه گذاری است-سرمایه در جستجوی سود است و شرکت های با رشد بالا به دنبال سرمایه هستند. این کبریتی است که در بهشت ​​ساخته شده است.

علاوه بر این ، بسیاری از سرمایه گذاران که ما در این چرخه گزارش با آنها صحبت کرده ایم نسبت به کیفیت بنیانگذاران و استارتاپ هایی که می توانند در آنها سرمایه گذاری کنند ابراز نگرانی کرده اند. نه تنها تقاضا و سرمایه بازار وجود دارد ، بلکه آنچه برای کمک به اولین مورد ایجاد می شود ، ایجاد می شود. مورد دوم بسیار خوب است ، حداقل از نظر افرادی که برای استارتاپ های مورد نظر چک هفت ، هشت و نه رقمی می نویسند.

همه چرخه های تجاری چرخه می شوند. همه چیزهایی که بالا می روند در نهایت مقداری ارتفاع را از دست می دهند. اما اشتیاق برای سهام استارتاپ ها و سهام فناوری به طور گسترده تر با 1 گرم به زمین باز نمی گردد. در عوض ، نزول گرانشی قمری بیشتر محتمل به نظر می رسد. البته در انتظار چیزی جدید.