آیا تجارت الکترونیکی و اجتماعی می تواند آینده وب باز را متحول کند؟ – TechCrunch

Automattic EC-1 قسمت 3: خریدها و استراتژی های آینده

با وجود احترام Automattic موقعیت ، آگاهی از مشاغل بی شمار آن خال خال است.

“من زمان زیادی را با سرمایه گذاران ، تحلیلگران مطبوعاتی و تحقیقاتی می گذرانم و همیشه از اینکه مردم می گویند” ما وردپرس را می شناسیم “متحیر هستم. اما آنها وو را نمی شناسند ، ”مارک دیویس ، مدیر مالی اصلی Automattic ، با اشاره به شرکت تابعه WooCommerce می گوید. “همیشه جالب است وقتی می گوییم 30 میلیارد دلار از طریق Woo و Automattic پرداخت می کنیم.”

چرا باید به آنها اهمیت دهند؟ برای شروع ، WooCommerce بیشتر از Shopify مورد استفاده قرار می گیرد – که همان سرمایه گذاران ، مطبوعات و تحلیلگران قطعاً از آن اطلاع دارند.

این همچنین خط نجات است که Automattic در این دهه برای بازسازی اینترنت در جهت باز نیاز دارد. شانزده سال پس از تأسیس ، این شرکت شاهد افزایش سریع ارزش خود از 3 میلیارد دلار با دور هدایت شده توسط Salesforce در سال 2019 به 7.5 میلیارد دلار با بازخرید سهم چند ماه پیش بود. این رشد به دلیل فراتر از محدوده سنتی انتشار در حوزه سودآور تجارت الکترونیکی و همچنین از طریق خرید Tumblr ، پیش بینی شده است.

استراتژی در اینجا ساده است: ادامه بخشهای وسیعتر اینترنت را برای نوآوری در منبع باز خارج از سیستم عاملهای حیاط دار طراحی شده توسط آمازون و فیس بوک ادامه دهید. اگر استراتژی Automattic عملی شود ، Woo ، Tumblr و WordPress به سرویس های جدیدی پیوند می دهند که هنوز هیچ کس با Automattic ارتباطی ندارد.

این یک چشم انداز جسورانه است ، اما این شرکت خود را برای نبرد با برخی از مخوف ترین – و عمیقاً در جیب – شرکت های دنیای فناوری آماده می کند.

از تم های سفارشی گرفته تا حجم پرداخت های میلیاردی

لوگوی ووکامرس اعتبار تصویر: ویکی مدیا

WooCommerce زندگی خود را با WooThemes آغاز کرد ، یک شرکت طراحی کوچک که تفاوت چندانی با بسیاری از شرکت های ایجاد کننده قالب های وردپرس نداشت. در سال 2011 ، شرکت برای ایجاد موضوعات برای فروشگاه های آنلاین گسترش یافت.

“آنها فرصتی را مشاهده کردند که بسیاری از موضوعاتی که می فروختند بیشتر به تجارت می پرداختند ، بنابراین برخی از افراد را استخدام کردند که برای یک پلت فرم تجاری استفاده می کردند ، آنها را به تیم آوردند و این به سرعت از شرکت برای سهم شیر پیشی گرفت. پل مایورانا ، مدیر عامل فعلی ووکامرس ، زیرمجموعه Automattic می گوید.

علیرغم محبوبیت ووکامرس (افزونه آن در میان 10 مورد محبوب ترین وردپرس بود) ، موفقیت آن بیشتر در اکوسیستم گسترده تر وردپرس بود. هنگامی که Automattic ووکامرس را در سال 2015 به دست آورد ، این حرکت عمدتا در جامعه وسیعتر فناوری بی توجه بود.

ووکامرس هنوز کمتر از 100 کارمند داشت و به نظر نمی رسید خرید قابل توجهی باشد. تجارت الکترونیکی ، در حالی که به وضوح در حال رشد است ، هنوز به بالاترین سطح استراتوسفری نرسیده بود.

به طور داخلی در Automattic ، عدم اطمینان وجود داشت که آیا WooCommerce ارزش خرید دارد یا خیر ، ارزش آن هرگز افشا نشد اما در آن زمان برای TechCrunch به عنوان “بزرگترین خرید توسط Automattic تا به امروز” توصیف شد.

“حتی در سطح هیئت مدیره ، ما صادقانه پرسیدیم که آیا ما حتی باید این کار را انجام دهیم. همه می گویند این ایده بدی است و شما نمی توانید با آمازون رقابت کنید. دیدگاه مخالف این بود که برای Automattic مهم است که تمام پایه های آن را پوشش دهد. “جاه طلبی های ما به طرز باورنکردنی گسترده است و ما یک دیدگاه بسیار بلند مدت داریم.”

طولی نکشید ، WooCommerce در حال افزایش بود و خرید آن یکی از مهمترین تصمیماتی بود که Automattic تا به حال گرفته بود. مولن وگ می گوید: “من آن را یک لحظه مهم ، مانند تولد یک کودک می نامم.”