آیا فهرست مستقیم می تواند مشکل قیمت گذاری IPO را برطرف کند؟ – TechCrunch

به دو خوش آمدید هفته عرضه عمومی انتظار می رود شرکت نرم افزاری آمریکایی Amplitude قیمت مرجع فهرست مستقیم خود را عصر امروز اعلام کند و از فردا صبح معاملات خود را بر اساس تقویم های IPO در دسترس عموم آغاز کند. واربی ​​پارکر همچنین قرار است در اواخر این هفته فهرست مستقیم را منتشر کند – بیشتر در مورد شماره های آن در اینجا.

در هر دو نسخه اولیه انتظار پوشش گسترده ای از TechCrunch را داشته باشید.

حتی اگر از IPO ها خسته شده اید ، این دو مورد توجه شما را جلب می کند. اولین بازی Amplitude به دلیل موقعیت خود به عنوان یک فهرست مستقیم که پس از جمع آوری کمک های بزرگ بازار خصوصی دنبال می شود ، قابل توجه است. این شرکت یک مدل نقدینگی را دنبال می کند که هم از جمع آوری کمک های خصوصی زیاد و هم از مسائل مربوط به قیمت گذاری در IPO های سنتی که بسیاری را در کلاس های ناسازگار دره سیلیکون ناراحت کرده است ، جلوگیری می کند.


بورس استارتاپ ها ، بازارها و پول را بررسی می کند.

هر روز صبح آن را در Extra Crunch بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


و پیشنهاد Warby به تعیین یا درست کردن احساسات بازار در مورد شرکتهای D2C کمک می کند. از نظر بسیاری ، اسب شاخدار یک شرکت فناوری نیست. با این حال ، DNA آن در تجارت الکترونیک و سابقه پشتوانه سرمایه گذاری ، بدون در نظر گرفتن آن ، آن را در محفظه چرخ TechCrunch محکم نگه می دارد. و آن همچنین پیگیری فهرست مستقیم پس از افزایش سرمایه خصوصی در سه ماهه اخیر.

دو فهرست مستقیم به ما کمک می کند تا دریابیم که کدام بخش از بخش خصوصی و دولتی واقعاً استارتاپ های کم ارزش را ارزیابی می کند. این یا بانکداران مزاحم هستند که در روز فارغ التحصیلی از انواع سخت کوش دره سیلیکون ارزش غیرقابل کسب می گیرند ، یا سرمایه گذاران بازار خصوصی از این که دیگران از استارتاپ ها سود می برند ناراحت هستند.

بیایید در مورد نحوه حل موضوع صحبت کنیم.

بالا ببرید ، سپس لیست را مستقیم کنید

ما در سالهای اخیر تعدادی لیست مستقیم را مشاهده کرده ایم. Spotify شاید بهترین چیزی باشد که به خاطر می آید. اما آسانا نیز از طریق فهرست مستقیم بیرون رفت. همانطور که Wise ، Squarespace ، Coinbase و Roblox انجام دادند.

دامنه نیز بدون افزایش سرمایه اولیه در اولین عرضه عمومی شناور خواهد بود. در اوایل سال جاری ، مجموعه عظیمی از منابع مالی جمع آوری شد – 150 میلیون دلار با ارزش کمی کمتر از 4.2 میلیارد دلار ، بر اساس داده های Crunchbase. این روش برای افزایش سرمایه خصوصی و سپس فهرست مستقیم ، IPO سنتی را ترکیبی می کند ، که ترکیبی از افزایش اولیه و یک شناور عمومی است.

یکی دیگر از تغییرات روش ، فهرست مستقیم است ، بعداً وجوه اولیه را از طریق پیشنهاد بعدی به دست آورید هنگامی که بازار قیمت مناسب تری را برای حقوق صاحبان سهام شرکت مورد نظر تعیین کرد. همچنین کارهایی در حال انجام است تا شرکت ها بتوانند فهرست مستقیم را فهرست کنند و افزایش سرمایه اولیه ، انتقال قدرت قیمت گذاری از بانک ها به سرمایه گذاران دولتی به طور مستقیم. آن گزینه نهایی هنوز بیشتر تئوری است تا تمرین قابل اجرا.

بنابراین ، تک شاخ هایی که نمی خواهند IPO سنتی را دنبال کنند ، می توانند قبل یا بعد از یک لیست مستقیم ، وجوه خصوصی خود را جمع آوری کنند تا بتوانند دور زدن مبالغ بالای روز اول را که برخی از شرکت ها در سه ماهه اخیر ثبت کرده اند ، کنار بگذارند.

Roblox نمونه ای از روش لیست بالا و سپس مستقیم است. این پرونده برای انتشار عمومی اعلام شد اما پس از آنکه شاهد خروج چند شرکت دیگر از دروازه بودیم ، IPO خود را متوقف کرد. این شرکت بازی سازی در اوایل سال 2021 اقدام به جمع آوری وجوه خصوصی و سپس لیست مستقیم کرد. Squarespace مشابه بود: این اسفند ماه قبل از لیست مستقیم در ماه مه ، 300 میلیون دلار با ارزش 10.0 میلیارد دلار (پس از پول) جمع آوری کرد.

این مدلی است که Amplitude و واربی ​​پارکر این هفته آزمایش می کنند. س itالی که مطرح می شود ساده است: آیا افزایش سرمایه خصوصی و سپس فهرست مستقیم مسئله قیمت گذاری IPO های سنتی را حل می کند وقتی که بانکداران و سرمایه گذاران نهادی شرکت شناور را با قیمتی کمتر از مبلغی که سرمایه گذاران خرده فروشی و دیگران برای یک سهم پرداخت می کنند ، پس از شروع تجارت معامله کنند؟