آیا چین متاورژن را می سازد؟ – TechCrunch

گرمایش وجود دارد بحث در مورد وضعیت رقابت بین ایالات متحده و چین برای تسلط بر هوش مصنوعی. اما شاید سوال استراتژیک‌تر این باشد که آیا چین در حال ساخت فراجهان است یا خیر.

متاورس که بر اساس فناوری‌های زیرساختی مانند هوش مصنوعی ساخته شده است، به مجموعه گسترده‌ای از تجربیات و اکوسیستم‌های دیجیتال، از تجارت الکترونیک و سرگرمی گرفته تا رسانه‌های اجتماعی و کار، اشاره دارد، جایی که ما بیشتر و بیشتر از زندگی خود را در آن می‌گذرانیم. به زودی تصور دنیایی که در آن بسیاری از زندگی اجتماعی و اقتصادی ما با قوانین فرا وجهی تعریف نشده باشد، دشوار خواهد بود. سازنده این فرصت را دارد که قوانینی را به نفع خود ایجاد کند.

در حقیقت، هم ایالات متحده و هم چین در تلاش برای ساختن و ادعای متاورز هستند، و بازیگران دیگری مانند اروپا نیز تلاش می‌کنند این کار را انجام دهند، اما آن‌ها به سادگی کنترل کافی بر فن‌آوری‌های اصلی که متاورز را ممکن می‌کنند، ندارند.

این فناوری‌های اصلی شامل هوش مصنوعی، 5G، دستگاه‌های کاربر نهایی و برنامه‌های فوق‌العاده‌ای است که همه چیز را در کنار هم قرار می‌دهند – و فناوری‌های مرتبط مانند ساعت‌های هوشمند و عینک. شایستگی و تسلط بر این چهار معیار همان چیزی است که ممکن است به چین در رقابت برای ساختن آینده تجربه مجازی‌سازی شده انسانی، یک شروع غیرقابل حل نسبت به ایالات متحده بدهد.

مزیت هوش مصنوعی چین

رهبری چین می‌داند که هوش مصنوعی تقریباً تمام جنبه‌های زندگی اجتماعی از جمله مصرف را متحول می‌کند. هوش مصنوعی اولویت اصلی دولت و تجارت است و دولت چین از چین خواسته است تا سال 2025 به پیشرفت های بزرگ جدید دست یابد و تا سال 2030 به رهبر جهانی هوش مصنوعی تبدیل شود.

اگر متاورس جانشین اینترنت شود، چه کسی و چگونه آن را می سازد، برای آینده اقتصاد و جامعه به عنوان یک کل بسیار مهم خواهد بود.

این استراتژی ابتدا در برنامه توسعه هوش مصنوعی نسل جدید دولت چین در سال 2017 بیان شد. از آن زمان این استراتژی باعث ایجاد سیاست های جدید و میلیاردها دلار سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه از سوی وزارتخانه ها، دولت های استانی و شرکت های خصوصی شده است.

در نتیجه ابتکارات هوش مصنوعی چین، مزیت آمریکا در این بخش به طور پیوسته در حال کاهش است: در سال 2017 ایالات متحده 11 برابر از چین پیشی داشت، اما تا سال 2019، این برتری به 7 برابر کاهش یافت. تا سال 2020، ایالات متحده با اختلاف 6 برابری پیشی گرفت. حتی این پیشتاز نیز نامشخص بوده است، و مدیر ارشد نرم افزاری سابق پنتاگون تا آنجا پیش رفت که گفت چین قبلاً در هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی پیشروی غیرقابل حلی داشته است.

علاوه بر این، برخی پیشروی آمریکا را در مورد در دسترس بودن داده های آموزشی زیر سوال می برند. در بحث حفظ حریم خصوصی در مقابل خیر عمومی، ایالات متحده تمایل دارد به حریم خصوصی متمایل شود، در حالی که چین مدت‌ها مداخله دولت را در حفظ جامعه مدنی به عنوان یک کالای عمومی اعمال کرده است.

در نهایت، چین به مجموعه داده های گسترده ای برای آموزش هوش مصنوعی دسترسی دارد که مزیت استراتژیک قابل توجهی را به ویژه با توجه به جمعیت 1.4 میلیاردی این کشور ارائه می دهد.

چین دستگاه ها را می سازد

ظرفیت ایجاد و در نهایت تبدیل شدن به نیروی برجسته در متاورس با تسلط طولانی مدت و بی رقیب چین بر تولید دستگاه های مصرفی آغاز می شود. از تلفن‌های هوشمند و نوت‌بوک گرفته تا هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، تولیدکنندگان چینی در حال ساخت بزرگترین بخش و گسترده‌ترین انواع دستگاه‌هایی هستند که مصرف‌کنندگان برای دسترسی به پلتفرم‌های دیجیتال و تجربیات اجتماعی به آن‌ها نیاز دارند. پیشرفته ترین صلاحیت های طراحی و تولید احتمالاً در شهرهایی مانند شنژن وجود دارد.