آیفون USB-C به لطف مهندس رباتیک-TechCrunch به واقعیت تبدیل می شود

درگاه متواضع USB-C در خبرها قرار گرفته است زیرا اروپا می خواهد آن را برای همه دستگاه های تلفن همراه به عنوان استانداردی برای کاهش زباله های الکترونیکی در نظر بگیرد-و اپل تنها تولید کننده ای است که هنوز از استاندارد گوشی های هوشمند خود استفاده نمی کند. در حال حاضر ، یک دانشجوی مهندسی رباتیک ثابت کرده است که می توان کانکتور Lightning آیفون را با پورت USB-C جایگزین کرد ، اپل اینسایدر گزارش داده است

کن پیلونل ، دانشجوی کارشناسی ارشد EFPL در کانال یوتیوب خود ، آیفون X را با پورت USB-C متلک کرد و بعداً ویدئوی کامل را در مورد نحوه انجام آن قول داد. وی در پست ویدئویی قبلی خود در وبلاگ توضیح داد که چگونه مهندس معکوس رابط Lightning را مهندسی کرد ، سپس نمونه اولیه کانکتور PCB را برای اثبات مفهوم ساخت.

پیلونل متوجه شد که اپل یک کانکتور Lightning را به شرکای معتبری که کابل USB-C به Lightning می سازند می فروشد. او موفق شد یکی از کابل شخص ثالث را خارج کند ، سپس قسمت فلزی را برداشته و PCB را در معرض دید قرار دهد. با انجام این کار ، او پورت Lightning زن را از iPhone بیرون آورد و سیم ها را از روی برد برهنه C94 به یک PCB با اتصالات USB-C لحیم کرد. او گفت: “پس از انجام این کار ، من اولین نمونه اولیه کار خود را داشتم.” “Lightning رفته است و فقط USB-C باقی مانده است.”

گام بعدی این بود که “مهندسی کاملاً معکوس برد C94” را انجام دهیم تا همه چیز کوچک شود تا در تلفن جا شود. ظاهراً آن قسمت با قضاوت بر اساس ویدئوی بالا انجام شده است و در ویدئوی دوم به طور کامل توضیح داده خواهد شد.

یک iPhone با درگاه USB-C رویای بسیاری از کاربران است ، زیرا امکان شارژ سریعتر PD و استفاده از کابلهای استاندارد و غیر اختصاصی را فراهم می کند. با توجه به اینکه آیپد پرو دارای درگاه USB-C است ، برای اپل نیز به وضوح امکان پذیر است. اروپا با هدف کاهش ضایعات الکترونیکی و ناراحتی مصرف کنندگان ، قانونی را پیشنهاد کرده است که برای همه تلفن ها و دستگاه های الکترونیکی نیاز به شارژ USB-C دارد.

هنوز مشخص نیست که آیا این کار قبلاً انجام شده است ، اما اکثر افراد نباید چنین پروژه ای را در خانه امتحان کنند. پیلون دارای سابقه الکترونیک است و در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه رباتیک در موسسه فناوری فدرال سوئیس (EPFL) مشغول به کار است. این بدون ذکر این نکته است که بدیهی است ضمانت آیفون شما باطل می شود.

یادداشت ویراستار: این مقاله در اصل در Engadget ظاهر شد.