ابزار ضد آزار و اذیت Block Party برای توییتر در حال توقف است

اکنون که دسترسی API توییتر پشت یک دیوار پرداخت بلند قفل شده است، برنامه‌های شخص ثالث محبوب دیرینه در حال خاموش شدن هستند. آخرین موردی که گرد و غبار را نیش زد، Block Party است، یک ابزار ضد آزار و اذیت که به مردم کمک می کند از آزار و اذیت هدفمند در توییتر در امان بمانند.

ما از اینکه حداقل در حال حاضر نمی‌توانیم از شما در برابر آزاردهنده‌ها و هرزنامه‌ها در پلتفرم محافظت کنیم، دل شکسته‌ایم. ما خیلی سخت جنگیدیم تا بمانیم، و بسیار متاسفیم که نتوانستیم آن را محقق کنیم.» بلاک پارتی در یک پست وبلاگ نوشت. این شرکت گفت که در چهار سال گذشته به کاربران کمک کرده تا میلیون‌ها ترول را مسدود کرده و بی‌صدا کنند، اما از 31 ماه مه، وقفه نامحدود ادامه خواهد داشت.

تحت مالکیت ایلان ماسک، توییتر توسعه دهندگان را از خود دور کرده است. این پلتفرم با خاموش کردن جعبه ابزار شروع شد که کار توسعه دهندگان شخص ثالث را به نمایش گذاشت. تا ژانویه، مشتریان شخص ثالث محبوب مانند Tweetbot و Twitterific بدون اطلاع قبلی از کار خودداری کردند. و در نهایت، چند ماه بعد، توییتر به طور کامل با بسیاری از توسعه دهندگان با دسترسی paywall به API خود، روابط خود را قطع کرد. سطح اولیه دسترسی به API 100 دلار در ماه است، با این حال توسعه دهندگان دریافته اند که این نمی تواند اکثر پروژه ها را حفظ کند. دیوار پرداخت همچنین کار محققان و دانشگاهیان را که بسیاری از آنها بودجه سازمانی لازم را برای صرف هزاران دلار برای داده‌هایی که قبلا رایگان بوده‌اند، ندارند.

به گفته تریسی چو، بنیانگذار حزب بلاک، توییتر در روزهای قبل از ماسک به طور فعال با بلاک پارتی تماس گرفته بود تا در کنار هم با یکدیگر همکاری کنند. اما آن روزها برای جامعه توسعه دهندگان توییتر که زمانی پر رونق بود، به پایان رسیده است، که از دست دادن Block Party ضربه دیگری برای آن است.

من بدیهی است که ناراحتم که باید محصولات توییتر خود را در حال حاضر به حالت تعلیق در بیاوریم، به دلایل بسیار، اما مهم‌تر از آن، به این دلیل که من نیز از کاربران بلاک پارتی هستم. توییت کرد سه شنبه عصر. “من آن را ساختم زیرا می دانستم چقدر برای سلامت روانی من بد است که مجبور باشم در تمام طول روز در ذکرهایم شاهد بدبختی باشم.”

خوشبختانه، این پایان راه برای Block Party به عنوان یک شرکت نیست. Block Party در سپتامبر گذشته مبلغ 4.8 میلیون دلار را جمع آوری کرد تا به پلتفرم اجازه دهد تا ابزارهای ضد آزار و حریم خصوصی خود را فراتر از توییتر گسترش دهد.

اکنون که این برنامه مجبور است محصول پرچمدار خود را ببندد، ساخت موفقیت آمیز ابزار بعدی خود، Privacy Party، بسیار حیاتی تر خواهد بود.

به عنوان یک محصول، Block Party می‌تواند برای کمک به کاربران در ایجاد تجربه ایمن‌تر در توییتر مورد استفاده قرار گیرد، اما برای کمک به مردم برای عبور از لحظات بحران، مانند کمپین‌های آزار و اذیت هدفمند، شهرت بیشتری داشت. Privacy Party بیشتر به عنوان یک ابزار فعال طراحی شده است. در زمان راه اندازی، این افزونه به کاربران توصیه هایی برای حفظ حریم خصوصی برای فیس بوک، توییتر و ونمو می دهد و قصد دارد در آینده در اینستاگرام، تیک تاک و لینکدین نیز عرضه شود.

در اطلاعیه Privacy Party آمده است: “اغلب در دنیای امنیت رسانه های اجتماعی، مشخص نیست که چه کاری باید انجام دهید یا چه تصمیماتی باید بگیرید.” هدف افزونه مرورگر این است که این تصمیمات مربوط به حریم خصوصی را واضح‌تر و ساده‌تر کند، زیرا پیمایش آنها می‌تواند دشوار باشد. هنگامی که تصمیم می گیرید چه مرزهایی را می خواهید، اتوماسیون ها کار گیج کننده و خسته کننده ای را برای یافتن تنظیمات مناسب و اجرای آنها انجام می دهند.

این شرکت در ارتباط با اعلام خود مبنی بر تعطیلی Block Party اعلام کرد که Privacy Party در تست آلفا برای مشتریان فعلی Block Party در دسترس است.

Block Party در پست وبلاگ خود نوشت: “این اولین شکستی نیست که ما در مبارزه خود برای ایمن کردن اینترنت برای همه تجربه کرده ایم و آخرین هم نخواهد بود.” همچنین مثال دیگری از این است که چرا نمی‌توان به پلتفرم‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی برای انجام کار درست برای ایمنی کاربر بدون مقررات یا سایر مشوق‌های معنادار اعتماد کرد.»