اتحادیه اروپا قوانین واحدی را برای تنظیم بسترهای اجاره تعطیلات در نظر می گیرد – TechCrunch

قانونگذاران اتحادیه اروپا در مورد نحوه تنظیم بازار اجاره کوتاه مدت در سراسر اتحادیه در حال رایزنی هستند-می پرسند که آیا برای حاکمیت بر سیستم عامل هایی مانند Airbnb به مجموعه ای از قوانین اتحادیه اروپا یا مواردی با طعم محلی بیشتر نیاز است یا خیر.

کمیسیون می گوید که می خواهد از گسترش رقابت و بازیگران این بخش حمایت کند ، اما به قوانین اتحادیه اروپا نیز احترام می گذارد که به کشورهای عضو اجازه می دهد قوانین محلی را بر اساس نگرانی هایی كه به نفع عموم است اعمال كنند.

در حال حاضر ، مجموعه ای از قوانین و مقررات در سراسر پلتفرم های اجاره کوتاه مدت در سراسر اروپا افزایش یافته است ، زیرا شهرها با تاثیر بیش از حد گردشگری از رشد بی رویه Airbnb و همکاران دست و پنجه نرم می کنند-و همچنین برای استخراج داده های مفید از سیستم عامل هایی که مدل کسب و کار آنها تلاش می کند ، تلاش می کنند. منافع ناشی از چرخاندن سهام مسکن محلی برای افزایش سود اجاره کوتاه مدت.

این پویایی باعث ایجاد نگرانی عادی کمیسیون در مورد تجزیه بازار واحد می شود. بنابراین این شرکت در حال حاضر نظرات خود را از صنعت و شهروندان علاقمند درخواست می کند زیرا در نظر می گیرد که آیا مقررات مربوط به بخش مورد نیاز است یا خیر.

کمیسیون در خلاصه ای از قصد خود برای ابتکار اجاره کوتاه مدت آینده (STR) ، که با پاسخ به مشورت عمومی تأمین می شود ، می نویسد که هدف آن“توسعه مسئولانه ، عادلانه و قابل اعتماد در اجاره های کوتاه مدت ، به عنوان بخشی از یک اکوسیستم گردشگری متعادل”-و “تضمین شرایط برابر برای همه ارائه دهندگان خدمات اقامتی و پاسخ به درخواستهای بسیاری از طرفهای ذینفع برای اقدامات اتحادیه اروپا در این زمینه “.

این می افزاید: “این شامل ارائه راه حل های متعادل برای شهرها ، ارائه دهندگان اجاره کوتاه مدت و حرفه ای و سیستم عامل ها و در عین حال بهره مندی از شرکت های کوچک و متوسط ​​می شود.”

کمیسیون قوانین گسترده ای را برای بخش دیجیتال در پایان سال گذشته – بر اساس قانون خدمات دیجیتال (DSA) – پیشنهاد کرده است که طبق آن ، زمینه های بازی بین مشاغل آنلاین و آفلاین در زمینه هایی مانند محتوا و کالاهای غیرقانونی یکسان خواهد شد.

با این حال ، این مقررات به دلیل عدم پیشگیری از اجاره غیرقانونی تعطیلات مورد انتقاد قرار گرفته است.

به عنوان مثال ، در پکیج رزرو اقامتگاههای تعطیلات ، Booking.com ، در مقاله ای در اوایل سال جاری ، نوشته شده است که پیشنهاد کمیسیون می تواند “بلندپروازانه” باشد – زیرا “به طور کافی به اجاره های کوتاه مدت غیرقانونی تعطیلات رسیدگی نمی کند”.

“اختیارات مقامات ملی (یا محلی) برای دستور دادن به بسترهای حذف محتوای غیرقانونی (ماده 8) و به اشتراک گذاری اطلاعات (ماده 9) گامی در جهت درست است. با این حال ، روزنه های اجرایی همچنان باقی است. ” “در مواردی که اجاره های کوتاه مدت تعطیلات مشمول یک طرح مجوز / ثبت نام می شوند ، باید از بسترهایی استفاده شود تا اطمینان حاصل شود که فقط املاک به درستی ثبت شده / مجاز ذکر شده است. این مطابق وظیفه مراقبت بر روی سکوها است. “

کمیسیون همچنین از سوی شهرهای بسیار توریستی در سرتاسر اروپا – که تلاش می کنند محدودیتی را در رشد اجاره بهای تعطیلات اعمال کنند ، با موفقیت متفاوتی در این زمینه مواجه است.

به عنوان مثال ، در اوایل سال جاری ، یک دادگاه در آمستردام ممنوعیت اجاره بها در سه منطقه در پلت فرم هایی مانند Airbnb را که مقامات شهر پس از نظرسنجی از ساکنان محلی در مورد تأثیرات بر جوامع خود آورده بودند ، لغو کرد.

اما در تابستان امسال مقامات شهر پاریس بوق زدند که در یک پرونده بزرگ علیه Airbnb – که باید 9.6 میلیون دلار برای لیست های غیرقانونی پرداخت شود ، بمباران می کنند.

دولتهای اروپایی همچنین کمیسیون را تحت فشار قرار داده اند تا دسترسی به داده ها را به سیستم عاملهای اجاره تعطیلات تنظیم کند ، هلندی ها سال گذشته پیشنهاد کردند که باید چنین مقرراتی را در DSA تعبیه کند.

پارلمان اروپا همچنین هشدار داده است که “رشد گسترده اجاره های کوتاه مدت تعطیلات در شهرها و مقاصد گردشگری محبوب باعث خروج مسکن از بازار ، افزایش قیمت ها و تأثیر منفی بر زندگی می شود”. پارلمان اروپا در گزارشی در سال گذشته گفت: “ما می خواهیم به شهرها کنترل بیشتری در مورد اجاره سکوی اقامتگاه های کوتاه مدت بدهیم و اطمینان حاصل کنیم که این سکوها با رعایت قوانین حفاظت از داده ها اطلاعات را با شهرها به اشتراک می گذارند.”

همچنین در سال گذشته کمیسیون توافقنامه ای داوطلبانه را با تعداد انگشت شماری از پلتفرم های اصلی امضا کرد تا برخی از داده های جمع آوری شده را تحت فشار قرار دهد. با این حال ، این توافق به مراتب کمتر از الزاماتی است که برخی از شهرهای اروپایی برای کنترل تأثیرات خود بر جوامع بر روی سیستم عامل های STR که به صورت محلی کار می کنند ، اعمال کرده اند.

کمیسیون در مشورت خود در مورد موضوع STR ، خاطرنشان می کند که تعدادی از مقامات در سراسر اتحادیه اروپا اقداماتی را در جهت تنظیم اجاره کوتاه مدت (STR) انجام داده اند – مانند اعمال الزامات ثبت نام و طرح های مجوز به میزبان ، و با اعمال محدودیت تعداد شبها در سال می توان اجاره کرد.

ادامه می دهد: “در حالی که این کار را انجام می دهید ، برخی از قوانین ملی بین مواردی که به اصطلاح” همسالان “STR را به صورت خصوصی ارائه می دهند و کسانی که STR ها را با حرفه ای تر ارائه می دهند تفاوت ایجاد می کند.” اما معیارها متفاوت است و در همه جا بین همسالان و متخصصان تمایز قائل نمی شوند. مقامات همچنین اقدامات مختلفی را برای به دست آوردن داده های بهتر از سیستم عامل ها انجام داده اند ، به منظور ارزیابی بهتر حجم STR ها و تسهیل اجرای قانون.

“موارد فوق منجر به یک تکه از قوانین و مقررات مختلف شده است.”

“بر اساس قوانین اتحادیه اروپا ، اعمال محدودیت ها و شرایط برای ارائه خدمات می تواند در صورت لزوم برای دستیابی به هدف منافع عمومی مشروع و متناسب برای دستیابی به این هدف توجیه شود. کمیسیون می افزاید: علی رغم شفاف سازی های مهم ارائه شده توسط قوانین اروپایی ، هنوز عدم قطعیت زیادی در مورد اقداماتی که مقامات ممکن است در خصوص میزبان و سایر ارائه دهندگان خدمات مانند پلتفرم ها اتخاذ و اجرا کنند وجود دارد.

“ابتکارات نظارتی افقی اتحادیه اروپا مانند قانون خدمات دیجیتال با هدف تحمیل تعهدات هماهنگ بر بسترهای آنلاین ، از جمله بسترهای اقتصاد مشارکتی در زمینه STR ها ، انجام می شود. با این حال ، به منظور توسعه متوازن بخش STR در اتحادیه اروپا و پرداختن به جنبه های مربوط به بخش ، ممکن است به یک ابتکار اختصاصی اختصاصی بخش نیاز باشد. “

دقیقاً مشخص نیست که کمیسیون پرچم خود را در مورد این موضوع بحث برانگیز کجا قرار می دهد – اما مشاوره آن تعدادی س questionsال را برای ذینفعان در زمینه هایی مانند شفافیت و دسترسی به داده ها و همچنین درخواست نظرات درباره مزایا و معایب مطرح می کند. STR ها

کمیسیون همچنین به دنبال پیشنهادهایی برای قوانین و مقررات خاصی است که ممکن است برای STR ها اعمال شود تا به دنبال تعادل بین حمایت از گردشگری و احترام به منافع عمومی محلی باشد – از جمله درخواست دیدگاه در مورد چگونگی اطمینان از اینکه آیا میزبان STR “همسال” است. یا اپراتور حرفه ای

بازاریابی پلتفرم هایی مانند Airbnb معمولاً این نوید را به شما می دهد که فضاهای منحصر به فرد و با شخصیتی را از افراد محلی اجاره می کنید – که این امر کسب و کار اجاره ای تعطیلات را از کرایه های توریستی سنتی تر مانند هتل ها متمایز می کند.

اما واقعیت چنین پلتفرم های “p2p” این است که آنها به سرعت تعداد زیادی از صاحبخانه های حرفه ای را جذب کردند – که می توانستند به جای اجاره مسکن با نرخ کمتر به افراد محلی در قراردادهای بلندمدت ، کل آپارتمان ها را برای گردشگران لیست کرده و اجاره کنند. از این رو انتقاد می شود که STR ها جوامع محلی را خالی کرده و زندگی شهری را برای مردم محلی مقرون به صرفه نمی کند.

در یکی از س consultationالات رایزنی عمومی کمیسیون – که در مورد آن نظرخواهی شده است نوع قوانین و الزامات مربوط به STR ها که “می تواند قابل قبول باشد” – تعدادی از پاسخها را شامل می شود ، از جمله تعهدات ثبت نام و مجوز برای همه میزبانها یا فقط برای میزبانان حرفه ای. و محدودیت در تعداد شبها ، میزان درآمد ایجاد شده و تعداد اتاقهایی که توسط همسالان قابل اجاره است.

در پایان این فهرست ، همچنین درخواست پاسخ به پیشنهاد “ممنوعیت کامل STR ها” را می دهد.

در جاهای دیگر ، این مشاوره نظراتی را در مورد اینکه آیا قوانین STR ها باید از بالا وضع شوند (“رویکرد هماهنگ اتحادیه اروپا”) – یا اجازه می دهد تا به طور کامل از بالا به بالا اعمال شود (تعیین مقامات محلی) یا برخی از ترکیبات نامشخص این دو را مجاز می داند.

همچنین به این موضوع توجه می شود که آیا باید قوانین متفاوتی برای همسالان و میزبانان حرفه ای وجود داشته باشد – و در این صورت چگونه می توان به بهترین نحو تعیین کرد که چه کسی همسال است و چه کسی حرفه ای است؟

س questionsالات دیگر در مشاوره ، نظرات خود را درباره آنها می پرسند اقدامات “که به نظر شما می تواند از نوآوری در STR و توسعه مدلهای تجاری جدید پشتیبانی کند”.

رایزنی کمیسیون تا 13 دسامبر ادامه دارد و قرار است اجرایی اتحادیه اروپا در نیمه اول سال آینده پیشنهاد قانونی برای اجاره تعطیلات را منتشر کند.