اتصال پلی استیشن به مانیتور با تبدیل HDMI به AV ، VGA و DVI

یک کابل تمام دیجیتالی که دارای اطلاعات ویدیویی HD و اطلاعات صوتی چند کاناله است یک پیشرفتهای بزرگی را نسبت به راه حلهای کابل آنالوگ ارائه میدهد. راه حلهای سطح بالا حتی میتوانند سیگنالهای HDMI را از طریق کابلهای اترنت انتقال دهند. کابل 1.4 HDMIدر سال 2009 به بازار عرضه شد و از قابلیت هایی مانند ساپورت D3 و شبکه پشتیبانی میکند. کابل 1.2 HDMI در سال 2005 به بازار عرضه شد و قابلیت هایی مانند امکانات ارتباط به منابع مختلف مانند کامپيوترهای خانگی، پشتيبانی از منابع تصویری و صوتی با ولتاژ پايين تر، قابليت پشتيبانی از ديسکهای نوری Super Audioرا به نسخههای قبلی اضافه میکند. یکی از ویژگی های برجسته تلویزیون HD، نسبت ابعاد گسترده تر آن (نسبت عرض به ارتفاع روی صفحه نمایش) 9.16 است، توسعه مبتنی بر تحقیقات نشان می دهد که تجربه بیننده با صفحه نمایش هایی که گسترده تر است افزایش می یابد. سپس بر روی نماد cast در برنامه ضربه بزنید و آن دستگاه سازگاری را که می خواهید، انتخاب کنید. برای استفاده از این قابلیت باید ابتدا کیبورد و ماوس خود را به دو درگاه USB 3.0 استاندارد پشت مانیتور متصل کنید.

علاوه بر روشهای فوق یک روش دیگر هم برای اتصال بیسیم گوشی به تلویزیون وجود دارد که به آن استاندارد WiDi گفته میشود. در این مقاله قصد داشتیم شما را با انواع روش و نحوه اتصال لپتاپ به تلویزیون آشنا کنیم و به مزایا و معایب هر روش بپردازیم. کدام روش برای برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون مناسب است؟ احتمالا متوجه شدهاید که بسته به نحوه استفاده از نمایشگر دوم، انتخاب روش نحوه اتصال لپتاپ به تلویزیون متفاوت است. به عنوان مثال تلویزیون شما به یک کنسول بازی روشن وصل شده است از ریموت آن استفاده کنید تا متوهای پلیر بلو ری یا سایر دستگاههای متصل پشتیبانی شوند. توسط این کابل می توان دستگاه الکترونیکی خود را که مجهز به درگاه MicroHDMI است به پخش کنندههای خانگی یا دستگاههای الکترونیکیای که مجهز به درگاه HDMI هستند ، متصل کرد . با استفاده از HDMI-CEC میتوانید دستگاههای متصل به تلویزیون را از طریق HDMI کنترل کنید. پورت HDMI در سال های اخیر در دستگاه های دیجیتال مانند سینمای خانگی، تلویزیون های با وضوح تصویر بالا (HDTV)، دوربین های فیلم برداری دیجیتال و… پورت اچ دی ام ای ( HDMI ) معمولا در پشت کامپیوتر قرار میگیرد , هر چند در برخی لپ تاپ ها در کناره ها قرار دارد .

کابل HDMI (مخفف High Definition Multimedia Interface به معنای رابط چند رسانه ای اچ دی یا رابط چند رسانه ای با کیفیت بالا) امروزه آنقدر رایج شدهاند که میتوان فراموش کرد که این کابل در مقایسه با کابلی که اولین بار عرضه شد چقدر استانداردسازی شده است. کابل ” HDMI ” یا به عبارتی ” اچ دی ام آی ” کلمه اختصاری عبارت ” High-Definition Media Interface ” به معنای رابط چند رسانه ای با وضوح بالا می باشد که این روزها به وفور از این نوع کابل استفاده می شود که نسبت به کابل های قدیمی مانند VGA بسیار دقیق تر و خروجی با کیفیت بالاتری ارائه می دهد.. ورژن HDMI 2.0 که در سپتامبر ۲۰۱۳ معرفی شد در واقع یکی دیگر از بروز رسانی های مهم اچ دی ام آی محسوب می شود.در این بروزرسانی که به پهنای باند کابل مربوط می شود تا به رزولوشن،پهنای باند را به ۱۸ گیگابایت بر ثانیه افزایش داده است.

احتمالا شما زیاد به کابلهای HDMI (اچ دی ام ای) فکر نکردید، کنسول بازی یا پخش کننده بلوری خود را از جمعبه بیرون آوردهاید و کابل اچ دی ام ای آن را وصل کردید و دیگر هیچ نگرانی نداشته اید. برای کار ، باید بازیابی را در انتهای کابل HDMI (مستقیماً روی صفحه نمایش) وصل کنید. کابل Active HDMI دارای Input ورودی و Output خروجی است که روی کانکتور آن مشخص شده است. با استفاده از این پورت یک ارتباط دوطرفه بین دستگاهها ایجاد میشود وجود پورت HDMI ARC این امکان را به کاربران میدهد که از پورت HDMI به عنوان ورودی و یک خروجی صدا استفاده نمایند. پروژکتورهای سینمای خانگی به لطف تلویزیونهای با صفحه نمایش بزرگتر که نسبتا گران قیمت هستند مجبوب شدهاند اما اگر میخواهید تجربه سینمایی داشته باشید هنوز جایگزینی وجود ندارد. با این وجود آنچه ممکن است بسیاری از کاربران آن را بدانند این است که شما میتوانید از کابلهای HDMI بلند در مسافتهای طولانی تر از کابلهای یک متری که اکثر کاربران به کار میبرند استفاده کنید. برای مسافتهای 15 متر و یا کمتر از آن، کابل HDMI همچنان سادهترین گزینه است. در بدنه LKV388Dongle از آلیاژ آلومینیوم برای داشتن بهترین کیفیت و استفاده در مکانها و شرایط محیطی مختلف استفادهشده که علاوه بر آن قابلیت نصب دیواری برای استفاده در مکانها و شرایط مختلف قرار دادهشده است.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد کابل hdmi چهار متری بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.