ارائه دهنده فروش اروپایی SumUp استارتاپ وفاداری مشتری Fivestars را با قیمت 317 میلیون دلار به دست آورد – TechCrunch

SumUp ، یکی از رقبای اروپایی Square ، PayPal/iZettle و دیگران که کارت خوانهای تلفن همراه و سایر فناوری های فروش را به تجار و مشاغل کوچک ارائه می دهد ، در ایالات متحده به دنبال عمق بیشتر در آن بازار و توسعه بازار است. انواع خدماتی که در سراسر جهان به مشتریان ارائه می دهد.

این شرکت Fivestars را خریداری کرده است ، که وفاداری ، بازاریابی ، پرداخت و سایر خدمات را به تجار کوچک ارائه می دهد ، که توسط 70 میلیون مصرف کننده و 12000 مشاغل در ایالات متحده استفاده می شود. SumUp مستقر در لندن اعلام کرد 317 میلیون دلار به صورت ترکیبی نقد و سهام برای استارتاپ سانفرانسیسکو پرداخت خواهد کرد.

این افزایش ارزش راه اندازی به عنوان یک شرکت خصوصی است. طبق گفته PitchBook ، FiveStars-که در ابتدا در Y Combinator انکوباتور شد و بعداً توسط VC هایی که شامل Salt Partners ، Lightspeed ، DCM Ventures ، Menlo Ventures و HarbourVest Partners بودند پشتیبانی می شد-آخرین قیمت آن 285 میلیون دلار پس از جمع آوری بود. 52.5 میلیون دلار یک سال پیش ، در اکتبر 2020.

مشخص نیست که چرا Fivestars فروخته شد ، و آیا به طور پیشگیرانه به دنبال آن بود یا به دنبال خریدار بود ، اما نمی توانید از خود س wonderال کنید که در یک سال و نیم گذشته ، جایی که بسیاری از مردم از خرید منصرف شدند ، چه تاثیری بر آن داشت. شخص به دلیل همه گیری ، در تجارت شرکت-که تا حد زیادی بر معاملات شخصی متکی است.

از نظر مثبت ، SumUp خرید Fivestars در حال حاضر نشان می دهد که در آینده که مردم و بازرگانان فرصت پیش رو را دوچندان خواهند کرد. هستند بازگشت به بخش خرید فیزیکی

SumUp در سال 2012 به عنوان یکی از بسیاری از کلون های Square که در خارج از اروپا ظاهر شد ، در زمانی آغاز شد که شرکت آمریکایی هنوز در خارج از بازار داخلی خود توسعه نیافته بود. از آن زمان به بعد ، پرداخت آنلاین ، صورتحساب و سایر خدمات مورد نیاز تجار و سایر مشاغل کوچک متنوع شده است. و رشد کرده است. امروزه این شرکت بیش از 3 میلیون کاربر تجاری در 34 بازار دارد ، مقیاسی که به آن کمک کرد نزدیک به 900 میلیون دلار در اوایل سال جاری بدهی خود را برای گسترش بیشتر افزایش دهد.

این بودجه هم برای ادامه ساختن بستر و ردپای SumUp در بازارهای موجود و هم برای انتقال به مناطق جدید استفاده شده است.

اندرو هلمز ، مدیر عامل SumUp در کشور اعتراف کرد ، اگرچه SumUp در تئوری چند سالی است که در ایالات متحده فعال است ، اما حضور آن در آنجا اندک است. بنابراین این خرید – اولین SumUp در کشور – برای دستیابی به جایگاه عمیق تری در آن بازار مورد استفاده قرار می گیرد.

Fivestars یک محصول محبوب است و SumUp امیدوار است از این تجارت موجود که به گفته Fivestars بیش از 3 میلیارد دلار فروش و 100 میلیون معامله در سال دارد ، استفاده کند تا روابط خود را با تجار تقویت کند ، به طور خاص آنها را در کارت خوانهای SumUp خود امضا کند و سایر فناوری های فروش هلمز تأیید کرد که برنامه برای حفظ نام تجاری Fivestars در حال حاضر و کار بر روی ادغام بیشتر محصول خود در بستر SumUp خواهد بود.

ویکتور هو ، بنیانگذار و مدیرعامل Fivestars ، به همراه بقیه تیم های مستقر در SF این شرکت در آنجا خواهند ماند.

هو در بیانیه ای گفت: “ما Fivestars را تأسیس کردیم تا به مشاغل کوچک این فرصت را بدهد تا در اقتصاد دیجیتال پیشرفت کنند و در طول سالها ، ما به این موفقیت دست یافتیم.” “با درک اینکه SumUp در این ماموریت سهیم است ، مشارکت در این تصمیم آسان بود و ما مشتاقانه منتظر حمایت از بازار خرده فروشی هستیم که موفقیت کسب و کارهای کوچک را پشتیبانی می کند.”

خرید Fivestars نیز در زمینه رشد SumUp بسیار منطقی است. بخشی از استراتژی آن همواره پیگیری توسعه معدنی بوده است و طی سالیان متمادی شامل ادغام با Payleven ، یکی دیگر از کلون های Square که در ابتدا توسط Rocket Internet برلین انکوبه شد ، بوده است. خرید و ادغام Shoplo تا به تجار خود این امکان را بدهد که در چندین بازار بصورت آنلاین بفروشند.

قابل توجه ، SumUp قبل از این محصول وفاداری نداشت ، بنابراین احتمالاً فرصت هایی برای ورود فناوری Fivestars به ​​بازارهای دیگر خارج از ایالات متحده ، مانند اروپا و آمریکای لاتین ، که SumUp در حال حاضر فعال است ، وجود خواهد داشت.