ارزش درآمد نرم افزاری ممکن است بالاخره متوقف شده باشد – TechCrunch

استارتاپ ها در حال افزایش هستند مبالغ ثبت شده در سراسر جهان ، به لطف چندین عامل مثر. همانطور که دیروز بورس کاوش کرد ، نرخهای بهره پایین تاریخی به سرمایه گذاران خطرپذیر کمک کرده است تا بیش از هر زمان دیگری سرمایه خود را جمع آوری کنند تا نمونه ای را انتخاب کنند.

نرخ های پایین به شیوه دیگری به استارتاپ ها کمک کرده است: با کاهش بازدهی دارایی های خاص ، سرمایه گذاران با شرط بندی روی رشد ، بازدهی را دنبال کردند. و در سال های اخیر ، کلاس های سرمایه گذاری توجه خود را به شرکت های نرم افزاری عمومی معطوف کردند و ارزش درآمد خود را به بالاترین حد رساندند.

این امر ارزش استارتاپ ها را به طور کلی افزایش داد و شرکت های فناوری خصوصی از افزایش درآمدهای خود به طور مداوم و صعودی برخوردار شدند. اگر ارزش یک دلار درآمد SaaS یک سال و 2 دلار دیگر سال ارزش داشت ، قیمت گذاری مجدد برای شرکت های خصوصی خوب است حتی اگر ما معیارها را از دیدگاه شرکت های دولتی دنبال می کردیم.

سواری رایگان ممکن است به پایان برسد.


بورس استارتاپ ها ، بازارها و پول را بررسی می کند.

هر روز صبح آن را در Extra Crunch بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


من پس از صرف زمان بیش از حد زیاد در سه ماهه قبل ، از پوشش ارزش نرم افزار (SaaS ، عمدتا) برای چند ماه خودداری کرده ام – زمانی که VC ها به این نکته اشاره می کنند که شما می توانید اعداد را یک چهارم به چهارم عوض کنید. و همین پست را بنویسید ، وقت استراحت است. اما ارزش درآمدهای نرم افزاری عملکردی باورنکردنی داشت و من نمی توانم به نمودار نه بگویم.

سرعت افزايش قيمت درآمدهاي نرم افزار در چند سال اخير خيلي حيرت انگيز است. بر اساس شاخص ابر Bessemer ، در سال 2016 ، درآمد متوسط ​​چند برابر برای شرکت های عمومی SaaS حدود 5 برابر بود. با شروع سال 2018 ، چندقلوهای متوسط ​​SaaS به حدود 7 برابر افزایش یافته بود.

این افزایش 40 درصدی در قیمت است ، اما ثابت شد که این فقط یک پیش طعم از جشن آینده است.

در پایان سال 2019 ، میانگین رقم به حدود 9 برابر افزایش یافته بود. و امروز به کمتر از 18 برابر رسیده است. که به همین دلیل است که شرکت های نرم افزاری توانسته اند پول زیادی جمع آوری کنند ، زودتر و در قطعات بزرگتر. هر دلار درآمد مکرر آنها در اواسط سال 2016 5 دلار ارزش بازار داشت. در پایان سال 2019 ، همان دلار درآمد 9 دلار ارزش داشت. و امروز ، برای میانه شرکت نرم افزاری عمومی ، حدود 18 دلار ارزش دارد.

داده ها دارای تفاوت های ظریفی هستند ، اما ما به تعاریف دقیق نسبت به تغییر جهت آن توجه نمی کنیم: ارزش متوسط ​​درآمد SaaS از 2016 تا 2021 بیش از سه برابر افزایش یافته است. این میزان رشد دیوانه کننده ای است.