ارزش راه اندازی Fintech Tag در بزرگترین دور بذر پاکستان – TechCrunch ، 100 میلیون دلار است

Tag ، یک استارتاپ یک ساله که خدمات بانکی و مالی به کاربران در پاکستان ارائه می دهد ، بیش از 12 میلیون دلار در بزرگترین دور تامین مالی بورس در بازار جنوب آسیا جمع آوری کرده است.

Liberty City Ventures ، Canaan Partners ، Addition ، Mantis و Banana Capital و دیگران این دور را تأمین کردند ، که باعث می شود تا به حال تگ تحت حمایت YC به بیش از 17.5 میلیون دلار برسد. این زمان محکمی است که بسیاری از این سرمایه گذاران ، از جمله Lee Fixel’s Addition ، در استارتاپی در پاکستان سرمایه گذاری کرده اند.

دو نفر که در این معامله شرکت داشتند به TechCrunch گفتند ارزش این گردهمایی 100 میلیون دلار است. طلال گوندال ، بنیانگذار و مدیر اجرایی Tag ، در مصاحبه ای با TechCrunch در گفتگو با TechCrunch گفت که بودجه جدید فقط دو هفته به طول انجامید. وی از اظهارنظر در مورد ارزش گذاری خودداری کرد.

هیجان سرمایه گذاران برای Tag در حالی ایجاد می شود که این استارتاپ یکی از راه آهن های مهم را برای کاربران در پاکستان ایجاد می کند. بنیانگذار 29 ساله گفت: “ما در تلاش هستیم تا هم در پاکستان Revolut و هم Paytm شویم.”

با شرکتهای دولتی و خصوصی برچسب بزنید تا به کارکنان خود خدمات بانکی از جمله دریافت حقوق خود در حساب Tag و کارتهای مجازی و فیزیکی مجهز به ویزا ارائه دهند. وی گفت که ثبت نام در برچسب – که شامل تأیید هویت فرد است – فقط سه دقیقه طول می کشد.

همچنین طیف وسیعی از پیشنهادات B2C مانند توانایی پرداخت آنلاین دیگران و شارژ قبوض آب و برق را که در دسترس هر کاربر در پاکستان است که در پلت فرم ثبت نام کرده است ، ارائه می دهد.

وی گفت: “ما در نهایت می خواهیم مجموعه کامل خدمات بانکی و مالی را به کاربران پاکستانی ارائه دهیم.”

قبل از شروع به کار Tag ، گوندال به مدت 7 سال در اروپا به عنوان سرمایه گذار کار کرد. او گفت که مدتها بود تصمیم گرفته بود به پاکستان برگردد و شرکتی را برای خدمت به مردم کشور خود تأسیس کند ، اما منتظر لحظه مناسب بود.

اکوسیستم استارتاپی پاکستان امسال با ورود سرمایه گذاران برجسته از جمله کسانی که از Tag پشتیبانی می کنند و همچنین 20 VC هری استبیگز و سرمایه گذاری های باکلی جاش باکلی ، رشد چشمگیری داشته است.

گروهی از استارتاپ های بسیار جوان طی هفته های اخیر اعلام کرده اند که بودجه سرسام آوری دارند. استارتاپ سریع تجارت Airlift ماه گذشته رکورد 85 میلیون دلاری سری B را رونمایی کرد و پس از آن رکورد 30 میلیون دلار سری A در بازار بین کسب و کار و بازار به ثبت رسید. هفته گذشته ، بازار حمل و نقل دیجیتالی BridgeLinx اعلام کرد که 10 میلیون دلار برای اولین بار خریداری شده است ، که در آن زمان بزرگترین کشور بود.

گوندال گفت استارتاپ ها سرانجام در بازار جنوب آسیا لحظاتی را سپری می کنند. اکوسیستم استارتاپی هر کشور موج های مختلفی را پشت سر می گذارد. در هند ، ما شاهد رشد شرکت های تجارت الکترونیک مانند Flipkart در موج اول بودیم. شرکت هایی مانند Ola ، Zomato و Swiggy و شرکت های فین تک مانند PhonePe و Paytm پس از آن موجی از پیشرفت را در پیش گرفتند. “

من معتقدم که چنین اتفاقی در پاکستان نیز رخ خواهد داد. “

گوندال گفت که این استارتاپ در حال حاضر برای توسعه محصولات خود و استخدام استعدادها برای جلب اعتماد بازار تلاش می کند.

مرتضی اکبر ، مدیر شرکتی در Liberty City Ventures ، در بیانیه ای می گوید: “Liberty City Ventures مفتخر است که از یک رهبر بصیر مانند طلال در تلاش های خود برای گسترش مشارکت مالی برای افراد کم برخوردار و دارای بانک های کمکی حمایت می کند.” “ما انتظار داریم تیم درجه یک که او در TAG جمع کرده است یک نیروگاه قدرتمند منطقه ای Fintech بسازد.”