ارزش واقعی فرعی مورد علاقه من fintech-TechCrunch

به The TechCrunch Exchange ، خبرنامه هفتگی استارتاپ ها و بازارها ، خوش آمدید. این از آنچه روزهای هفته الهام گرفته است ستون مبادله بررسی می کند ، اما رایگان است ، و برای مطالعه آخر هفته شما ساخته شده است. آیا هر شنبه آن را در صندوق ورودی خود می خواهید؟ ثبت نام اینجابه

از اینکه روی این ایمیل کلیک کردید متشکریم. با خط موضوعی مانند که شما افسانه ای هستید که اینجا هستید

البته ، ما امروزه در مورد شرکت های خریداری شده (بعداً بعداً پرداخت می کنیم) (BNPL) صحبت می کنیم ، بخش خاصی از دنیای فناوری بزرگتر که بیش از حد جالب است.

با تشکر از خریدهای فراوان بازیکنان در فضای BNPL از Square و PayPal ، ما به این نکته نزدیک شده ایم که بدانیم ارزش شرکت های موجود در این فضا واقعاً چقدر است-و برای بیشمار استارتاپ های BNPL در بازار ، خبر بزرگ

اما زمانی که من در تعطیلات بودم (معلوم است که تقصیر مایکل است) ، گلدمن ساکس تصمیم گرفت GreenSky ، یک شرکت عمومی BNPL را خریداری کند. این بدان معناست که ما می توانیم به سرعت تعدادی از اعداد را در قرارداد اجرا کنیم و این آخرین پیکان را به چگونگی ارزش گذاری یک شرکت BNPL اضافه کنیم.

دوست و همکار من – و سابقاً میز کار سابق – رایان لولر مصاحبه ای با گلدمن دارد که ارزش خواندن دارد. ارزش این معامله به ازای هر گلدمن 2.24 میلیارد دلار است که ارزش یونان اسکای را پس از آن به طرز چشمگیری افزایش می دهد ، زیرا سرمایه گذاران حق بیمه معامله ضمنی را به قیمت سهام قبلی این شرکت کاهش می دهند.

BNPL گرین اسکی متمرکز بر بهبود خانه چه نوع حجمی را انجام می داد؟ در اینجا آخرین گزارش درآمد شرکت آمده است:

حجم معاملات: حجم معاملات سه ماهه دوم 1.5 میلیارد دلار بود که در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2020 14 درصد افزایش یافته است. خطوط اعتباری تأیید شده برای سه ماهه بالاترین در تاریخ شرکت بوده و یک شاخص برجسته مثبت برای شتاب به عنوان زنجیره تامین بهبود خانه است. و کمبود بازار کار آسان می شود.

بنابراین قیمت 6 میلیارد دلار با قیمت 2.24 میلیارد دلار. این مقدار به ازای هر دلار در GMV که گرین اسکی مدیریت می کند ، به ارزش 0.37 دلار به ازای هر شرکت است. که هست پایین ترین شماره ای که تا به امروز دیده ایم

به عنوان یادآوری ، در اینجا چیزی است که اخیراً یافته ایم ، و هر دو در نظر داریم که هر شکل زیر کاملاً سیب نیست: سیب ؛ اینها ارقام جهت دار بیش از مطلق هستند:

  • تأیید: 2.94 دلار به ازای هر دلار سرویس GMV
  • AfterPay: 1.84 دلار برای هر دلار سرویس GMV (با قیمت مربع)
  • پولی: 1.80 دلار برای هر دلار سرویس GMV (با قیمت PayPal)
  • پاک کردن: 0.57 دلار برای هر دلار سرویس GMV

GreenSky در انتهای لیست قرار دارد. شاید دلیل آن رشد باشد؟ نرخ رشد GMV 14 doesn’t آزادی زیادی برای شرکت ایجاد نمی کند ، حتی اگر نرخ برداشت بالاتری را مدیریت کند. سخت است که نرخ رشد را با a شروع کنیم یکی، به خصوص اگر خط اصلی در بالای صفحه روابط سرمایه گذاران شما “GREENSKY، INC. IS A COMPANY GROWTH” است.

شبیه به این که ما شاهد چندگونه شدن درآمد SaaS ، در راستای محورهای رشد درآمد و کیفیت درآمد هستیم ، احتمالاً چیزی مشابه در اینجا وجود دارد. نسبت های ضرر ، نرخ برداشت و رشد GMV بردارهایی هستند که بر اساس آنها شرکت های BNPL متفاوت ارزیابی می شوند.

BNPL استارتاپ ها می توانند دقیق ترین محاسبه خود را از نظر رشد و کیفیت وام پیدا کنند ، و سپس به عقب برگردند و به ارزش بازار فعلی خود برسند. داشتن داده خوب است.

ماموت ها؟

من قصد داشتم بخش عمده ای از این خبرنامه را در مورد Mammoth Biosciences و برنامه آن برای پارک ژوراسیک در جهان صرف کنم ، اما TechCrunch من را شکست داد. من با یکی از سرمایه گذاران آن – توماس تال – در مورد این معامله صحبت کردم ، اما این یادداشت ها را کمی حفظ می کنم. من گمان می کنم که ما به موقع به آنها نیاز خواهیم داشت.

یک دور بودجه دقیق برای بستن ما

اختلال در هفته آینده اتفاق می افتد ، و با پشت سر گذاشتن یک IPO ، من از میزان سرمایه گذاری معمول خود عقب افتاده ام. (و متاسفم ، متاسفم!) بنابراین ، در اینجا یک آرایش برای لذت مشترک ما است: پستی.

این شرکت در زمینه فناوری بازاریابی فعالیت می کند و آنچه را که وب سایت آن ادعا می کند ، “بزرگترین” بازار هدیه تجاری بین مشاغل است. به عبارت ساده تر ، به شرکت ها کمک می کند تا شخصی ارسال کنند فیزیکی کالا به مشتریان که مدعی است دارای ROI بسیار بالایی است.

در یک پیچش تا حدودی کنایه آمیز ، من در واقع باید برخی افشاگری ها را در این مقطع انجام دهم. به نظر می رسد سرمایه گذاران اصلی شرکت میفیلد و OMERS هستند. آن دو شرکت به ترتیب دورهای سری B و C کارفرمای سابق من را رهبری کردند. اما اگر در مورد شرکت هایی که ارتباط Crunchbase من با آنها باعث ایجاد نوعی ناراحتی نمی شد ، ننوشتم ، مجبور بودم بخش بزرگی از بازار را حذف کنم. من فقط وقتی مجبور می شوم موضوع را مطرح می کنم.

پستی در فضایی تا حدودی مشابه Sendoso کار می کند ، اما به نظر من ، شرکت اخیر کمی بیشتر به هدیه دادن به کارکنان برای تلاش های متمرکز بر مشتری می پردازد. اگر هر دو به رشد خود ادامه دهند ، به مرور رقابت خواهند کرد. Sendoso در اوایل این هفته 100 میلیون دلار جمع آوری کرد ، زیرا البته این کار را کرد.

از دیگر بازیکنان موجود در این فضا می توان به Reachdesk و Alyce (که در اوایل سال جاری 30 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرده بودند) اشاره کرد. به نظر می رسد که تجارت ساختمان برای ارائه کالاهای فیزیکی شخصی بسیار بزرگ است. (در صورت تمایل می توانید یک شوخی NFT در اینجا ایجاد کنید.)

PitchBook ارزش جدید Sendoso را 640 میلیون دلار (پس از پول) و Alyce را 135 میلیون دلار (پس از پول) نشان می دهد. ارزش گذاری های کنونی برای Reachdesk و Postal.io در دسترس نبود.

باشه فعلا کافیه آخر هفته لذت بخشی داشته باشید ، و شما را در Disrupt می بینم! شما ممکن است یک را ببینید بسیار از من در مرحله Extra Crunch. – الکس