اروپا در نظر دارد یک قانون چیپس برای افزایش حاکمیت نیمه هادی – TechCrunch

اتحادیه اروپا از قوانین برای افزایش انعطاف پذیری و حاکمیت در زنجیره های تامین نیمه هادی منطقه ای استفاده خواهد کرد.

رئیس اتحادیه از «قانون تراشه های اروپایی» آینده در سخنرانی امروز اتحادیه عقب ماند. اورسولا فون در لاین پیشنهاد کرد که کسب خودمختاری بیشتر در تولید تراشه در حال حاضر جزء کلیدی استراتژی دیجیتالی اتحادیه اروپا است.

او کمبود جهانی نیمه هادی ها را که منجر به کند شدن تولید طیف وسیعی از محصولات که از تراشه ها برای پردازش اطلاعات استفاده می کنند ، کند کرد – از اتومبیل و قطار گرفته تا تلفن های هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی مصرفی – که نگرانی قانون گذاران اتحادیه اروپا در مورد ظرفیت اروپا را برانگیخته است. در این منطقه.

فون در لاین گفت: “هیچ دیجیتالی بدون تراشه وجود ندارد.” “در حالی که ما صحبت می کنیم ، تمام خطوط تولید در حال حاضر با سرعت کم کار می کنند-علیرغم افزایش تقاضا-به دلیل کمبود نیمه رساناها.

“اما در حالی که تقاضای جهانی افزایش یافته است ، سهم اروپا در کل زنجیره ارزش ، از طراحی تا ظرفیت تولید کاهش یافته است. ما به تراشه های پیشرفته تولید شده در آسیا وابسته هستیم. بنابراین این فقط موضوع رقابت پذیری ما نیست. این نیز مربوط به حاکمیت فناوری است. بنابراین بیایید تمام تمرکز خود را روی آن بگذاریم. “

به گفته وی ، قانون چیپس به هم پیوند دادن ظرفیت های تحقیق ، طراحی و آزمایش نیمه هادی اتحادیه اروپا می پردازد و خواستار “هماهنگی” بین سرمایه گذاری های اتحادیه اروپا و ملی در این زمینه است.

“هدف این است که به طور مشترک یک اکوسیستم تراشه اروپایی از جمله تولید ایجاد کنیم. این امنیت عرضه ما را تضمین می کند و بازارهای جدیدی را برای فناوری پیشرو اروپایی توسعه می دهد. “

رئیس اتحادیه اروپا جاه طلبی برای تقویت ظرفیت تراشه های اروپایی را “یک کار دلهره آور” توصیف کرد اما این ماموریت را به کاری که این اتحادیه با سیستم ناوبری ماهواره ای گالیله دو دهه پیش انجام داد تشبیه کرد.

“امروزه ماهواره های اروپایی سیستم ناوبری را برای بیش از 2 میلیارد تلفن هوشمند در سراسر جهان ارائه می دهند. ما رهبران جهان هستیم. بنابراین بیایید دوباره جسور باشیم ، این بار با نیمه هادی ها. “

در پی اظهارات بعدی ، تیری برتون ، کمیسیونر بازار داخلی اتحادیه اروپا ، گوشت کمی دیگر را روی استخوان برنامه قانونگذاری قرار داد-گفت که کمیسیون می خواهد تلاش های کشورهای عضو را در یک استراتژی نیمه هادی “منسجم” اتحادیه اروپا ادغام کرده و همچنین یک استراتژی ایجاد کند. چارچوب “برای جلوگیری از رقابت برای یارانه های عمومی ملی که بازار واحد را تجزیه می کند”.

وی افزود: هدف این است که “شرایطی برای حفاظت از منافع اروپا و قرار دادن مستحکم اروپا در چشم انداز ژئوپلیتیک جهانی” ایجاد شود.

بر اساس برتون ، قانون تراشه شامل سه عنصر است: اول ، یک استراتژی تحقیق نیمه هادی که هدف آن ایجاد کارهایی است که توسط موسساتی مانند IMEC در بلژیک ، LETI/CEA در فرانسه و Fraunhofer در آلمان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: با تکیه بر مشارکت تحقیقاتی موجود (شرکت مشترک KDT) ، ما باید بازی خود را ارتقا دهیم و استراتژی ای طراحی کنیم تا جاه طلبی های تحقیقاتی اروپا را با حفظ منافع استراتژیک خود به سطح بعدی برسانیم.

م componentلفه دوم شامل یک برنامه جمعی برای افزایش ظرفیت تولید چیپس در اروپا خواهد بود.

او گفت که قانون برنامه ریزی شده برای حمایت از نظارت و انعطاف پذیری زنجیره تامین تراشه در طراحی ، تولید ، بسته بندی ، تجهیزات و تامین کنندگان (به عنوان مثال تولید کنندگان ویفر) طراحی شده است.

هدف حمایت از توسعه “مگاب فاب” های اروپایی است که قادر به تولید حجم بالایی از پیشرفته ترین (به سمت 2 نانومتر و کمتر) و کم مصرف انرژی نیمه هادی هستند.

با این حال اتحادیه اروپا برای آینده ای برنامه ریزی نمی کند که بتواند تمام تراشه های مورد نیاز خود را تولید کند.

آخرین تابلوی قانون تراشه اروپا چارچوبی برای همکاری و مشارکت بین المللی تعیین می کند.

“ایده این نیست که همه چیز را خودمان در اینجا در اروپا تولید کنیم. برتون ادامه داد: علاوه بر این که تولید داخلی خود را مقاوم تر می کنیم ، باید استراتژی طراحی کنیم تا زنجیره های تأمین خود را متنوع کنیم تا وابستگی بیش از حد به یک کشور یا منطقه کاهش یابد. “و در حالی که هدف اتحادیه اروپا باقی ماندن مقصد برتر سرمایه گذاری خارجی در جهان است و ما از سرمایه گذاری خارجی برای افزایش ظرفیت تولید خود به ویژه در فناوری پیشرفته استقبال می کنیم ، از طریق قانون تراشه های اروپایی ، شرایط مناسبی را برای حفاظت از اروپا ایجاد می کنیم. امنیت عرضه. »

“ایالات متحده در حال حاضر در حال بحث در مورد سرمایه گذاری گسترده تحت قانون چیپس آمریکایی است که برای تأمین هزینه ایجاد یک مرکز تحقیقاتی آمریکایی و کمک به افتتاح کارخانه های تولید پیشرفته طراحی شده است. هدف روشن است: افزایش تاب آوری زنجیره های تامین نیمه هادی ایالات متحده. “

تایوان خود را برای اطمینان از تقدم خود در تولید نیمه هادی ها آماده می کند. چین نیز در تلاش است شکاف فناوری را از بین ببرد ، زیرا قوانین کنترل صادرات برای جلوگیری از انتقال فناوری ، محدود شده است. اروپا نمی تواند عقب نشینی کند و نخواهد کرد. “

در اسناد اضافی که امروز منتشر شد ، اتحادیه اروپا گفت که قانون تراشه ها مبتنی بر سایر اقدامات دیجیتالی است که قبلاً توسط کمیسیون فون در لاین ارائه شده است – مانند حرکت برای مهار قدرت غول های اینترنتی “دروازه بان” و افزایش پاسخگویی پلتفرم ها (قانون بازارهای دیجیتال) و قانون خدمات دیجیتال) ؛ تنظیم برنامه های کاربردی پرخطر هوش مصنوعی (قانون هوش مصنوعی) ؛ مقابله با اطلاعات غلط آنلاین (از طریق یک کد تمرین تقویت شده) ؛ و افزایش سرمایه گذاری در زیرساخت ها و مهارت های دیجیتال منطقه ای.