اروپا سرانجام برای شارژر مشترک موبایل – TechCrunch وضع می کند

قانونگذاران اتحادیه اروپا سرانجام قرار است پورت های شارژ دستگاه های الکترونیکی مصرفی مانند تلفن های هوشمند و رایانه های لوحی را استاندارد کنند-امروز با ارائه پیشنهادی که پس از تصویب ، منطقه را بر روی USB-C به عنوان یک پورت شارژ جهانی برای ابزارها که شامل دوربین ، هدفون نیز می شود ، اعلام می کند. ، بلندگوهای قابل حمل و کنسول های بازی های ویدئویی دستی.

برخی از وسایل الکترونیکی مصرفی کوچکتر – مانند ساعت های هوشمند و بندهای تناسب اندام – به دلیل عواملی مانند اندازه و شرایط استفاده از آنها حذف می شوند.

طرح کمیسیون همچنین قانونگذاران منطقه ای را از فروش شارژرهای تلفن همراه جدا می کند تا به طور خودکار در جعبه گنجانده نشوند.

استانداردهای شارژ سریع نیز مطابق این پیشنهاد هماهنگ خواهند شد – در حالی که سازندگان دستگاه ملزم به ارائه “اطلاعات مربوط به عملکرد شارژ” به کاربران ، از جمله اطلاعات مربوط به قدرت مورد نیاز و در صورتی که دستگاه از شارژ سریع پشتیبانی می کند ، خواهند بود.

کمیسیون خاطرنشان می کند: “این امر به مصرف کنندگان این امکان را می دهد که ببینند آیا شارژرهای موجود آنها الزامات دستگاه جدید خود را برآورده می کند یا به آنها در انتخاب شارژر سازگار کمک می کند یا خیر”. تعدادی شارژر جدید که خریداری می کنند و به آنها کمک می کند سالانه 250 میلیون یورو در خریدهای غیر ضروری شارژر صرفه جویی کنند.

در اعلام این پیشنهاد ، کمیسیون اذعان می کند که “رویکرد داوطلبانه” ای که بیش از یک دهه دنبال کرده است – تلاش برای سوق دادن صنعت الکترونیک به سمت یک استاندارد مشترک از طریق مکانیسم هایی مانند یادداشت تفاهم – در دستیابی به استانداردهای مورد نظر موفق نبوده است. ، با وجود سه نوع مختلف شارژر تلفن همراه برای مثال.

هدف گسترده تر در اینجا این است که با کاهش بخشی از بخش الکترونیک مصرف کننده-با کمبود بخشی از زباله های الکترونیکی جهانی-به عنوان مثال ، مصرف کنندگان در حال حاضر به طور متوسط ​​حدود سه شارژر تلفن همراه دارند که از آنها آنها به طور منظم از دو مورد استفاده می کنند. به همین دلیل ، هیچ تماس ای برای سازندگان دستگاه وجود ندارد که هر بار یک شارژر جدید در جعبه بگذارند.

کمیسیون اضافه می کند که تخلیه شارژرهای بلااستفاده سالانه حدود 11000 تن زباله الکترونیکی را شامل می شود.

یکی از شارژرهای غیر استاندارد که هنوز در بازار موبایل وجود دارد ، البته متعلق به سازنده آیفون اپل است-که در برابر فشار برای قرار دادن پورت استاندارد در دستگاه های خود مقاومت کرده است-بنابراین قانون اتحادیه اروپا برای اجرای شارژر جهانی می تواند فناوری را مجبور کند. غول در نهایت بندر اختصاصی Lightning خود را رها کند.

سالهاست که اپل به جای استفاده از پورتهای استانداردتر دستگاههای خود ، بر تجارت لوازم جانبی وسیع و بدون شک پردرآمد بسیار مسلط بوده است. در واقع ، گاهی اوقات حتی پورت های استاندارد را حذف کرده است – برای مثال ، جک 3.5 میلی متری هدفون را از iPhone حذف کرده است. این بدان معناست که کاربران دستگاه های اپل در صورت تمایل به دسترسی به پورت های استاندارد تر-مجبور به تولید زباله های الکترونیکی بیشتر در آینده-معمولاً مجبور به خرید دانگل هستند.

این که آیا پیشنهاد قانونگذاری اتحادیه اروپا در واقع راه حل مبتنی بر دانگل اپل برای جهانی شدن تعلیق شده را غیرقانونی می داند ، باید مشخص شود. (ما این سال را به کمیسیون ارسال کرده ایم.)

Margrethe Vestager ، EVP آن برای استراتژی دیجیتال ، در مورد پیشنهاد کمیسیون در بیانیه ای اظهار داشت: “مصرف کنندگان اروپایی تا مدت ها از انباشته شدن شارژرهای ناسازگار در کشوهای خود ناراضی بودند. ما زمان زیادی به صنعت دادیم تا راه حل های خود را ارائه دهد ، اکنون زمان اقدامات قانونی برای شارژر معمولی فرا رسیده است. این یک پیروزی مهم برای مصرف کنندگان و محیط زیست ما و مطابق با آرزوهای سبز و دیجیتالی ما است. “

Thierry Breton ، بازار داخلی اتحادیه اروپا ، در بیانیه ای آینه ای افزود: “شارژرها همه ضروری ترین وسایل الکترونیکی ما را تغذیه می کنند. با افزایش روزافزون دستگاه ها ، شارژرهای بیشتری به فروش می رسند که قابل تعویض نیستند یا ضروری نیستند. ما به آن پایان می دهیم. با پیشنهاد ما ، مصرف کنندگان اروپایی قادر خواهند بود از تمام شارژرهای الکترونیکی قابل حمل خود استفاده کنند – این یک گام مهم برای افزایش راحتی و کاهش ضایعات است. “

سایر نهادهای اتحادیه اروپا – پارلمان و شورای اروپا – همچنان باید از این طرح حمایت کنند تا به قانون تبدیل شود. اگرچه پارلمان اروپا مدتهاست از عدم موفقیت استاندارد کمیسیون هزینه در کمیسیون ابراز نارضایتی کرده است-و سال گذشته با اکثریت قاطع به اقدامات سختگیرانه تری در این زمینه رای داد-بنابراین نمایندگان پارلمان اروپا احتمالاً مشتاق هستند که در این مورد یک قانون اتحادیه اروپا ایجاد کنند.

با این وجود ، یک شبه تغییر اساسی ایجاد نمی شود. کمیسیون یک دوره گذار 24 ماهه از داده های تصویب قانونگذاری را پیشنهاد کرده است – بنابراین حتی اگر پارلمان و شورا به سرعت با این طرح موافقت کنند ، هنوز چند سال طول می کشد ، قبل از اینکه سازندگان دستگاه مجبور به رعایت آن شوند.

روابط عمومی کمیسیون خاطرنشان می کند که می خواهد به صنعت فرصت زیادی بدهد تا خود را با تغییرات قانون برنامه ریزی شده تطبیق دهد ، حتی اگر این بخش بیش از یک دهه بر این موضوع فشار داشته باشد.

برای دستیابی به راه حل مشترک شارژ مورد نیاز کمیسیون اروپا – با هماهنگی بیشتر برای اطمینان از قابلیت همکاری با منبع تغذیه خارجی ، یک قدم دیگر لازم است. قانون گذاران می گویند که این قطعه با بازنگری مقررات مربوط به طراحی محیطی – که قرار است اواخر امسال راه اندازی شود ، مورد هدف قرار می گیرد و همچنین همزمان با نیاز به پورت شارژر مشترک ، لازم الاجرا می شود.

در سوالات متداول در مورد پیشنهاد اخیر ، کمیسیون به س ownال خود در مورد اینکه چرا درک این موضوع از نظر قانونی طولانی شده است ، می نویسد که در ابتدا به دنبال ادامه رویکرد داوطلبانه “بلندپروازانه” بوده است به این امید که بخش مشارکت خواهد کرد با این حال ، پیشنهادات ارائه شده توسط صنعت “کوتاه آمد” – و راه حل شارژ مشترک ارائه نمی دهد.

قانون گذاران که می آموزند در واقع باید به قانونگذاری بپردازند ، درس مهمی به نظر می رسد زیرا جهان برای مقابله با دیگر چالش های زیست محیطی موجود مانند تغییر آب و هوا و آلودگی ریزپلاستیک ها آماده است.