از تجزیه و تحلیل کوهورت برای پیشبرد رشد هوشمندانه راه اندازی استفاده کنید – TechCrunch

تجزیه و تحلیل کوهورت یک راه است ارزیابی کسب و کار شما که شامل گروه بندی مشتریان در “گروه ها” و مشاهده نحوه رفتار آنها در طول زمان است. یک رویکرد متداول تجزیه و تحلیل کوهورت ماهانه است ، جایی که مشتریان بر اساس ماه ثبت نام گروه بندی می شوند ، به شما این امکان را می دهد که نحوه مقایسه افرادی را که در ماه نوامبر عضو شده اند با افرادی که ماه قبل ثبت نام کرده اند مقایسه کنید.

تجزیه و تحلیل کوهورت به شما یک دید چند متغیره و آینده نگر از کسب و کار شما در مقایسه با مقادیر ساده تر و ثابت مانند میانگین ها یا مجموع می دهد.

تجزیه و تحلیل کوهورت انعطاف پذیر است و می تواند برای تجزیه و تحلیل انواع معیارهای عملکرد از جمله درآمد ، هزینه های خرید و رکود استفاده شود.

بیایید تصور کنیم شما مدیرعامل شرکت “قهوه بلوتوث” هستید. شما یک “دستگاه قهوه ساز” مجهز به فناوری می فروشید که قهوه را دم می کند ، مصرف را پیگیری می کند و در مواقع کمبود قهوه سفارش می دهد. هرچه مشتریان شما مشترک باشند ، پول بیشتری به دست می آورید. شما اخیراً ویژگی جمعه سیاه را در یک سایت معاملات محبوب اجرا کرده اید و علاقه دارید بدانید که آیا باید دوباره آن را اجرا کنید.

نمودار زیر یک تحلیل ساده است که ممکن است برای ارزیابی عملکرد بازاریابی خود انجام دهید. این نشان می دهد کل مشتریان اضافه شده در هر ماه ، و افزایش قابل توجهی در ماه نوامبر پس از تبلیغات جمعه سیاه. در نگاه اول ، همه چیز خوب به نظر می رسد – شما در ماه نوامبر نسبت به ماه اکتبر بیش از دو برابر مشتریان ماهانه را به ارمغان آوردید.

نتایج کمپین بازاریابی باعث افزایش قابل توجه کاربران می شود

اعتبار تصویر: Sagard & Portage Ventures

اما قبل از رزرو مجدد تبلیغات ، باید بپرسید آیا این مصرف کنندگان جدید جمعه سیاه به همان اندازه که به نظر می رسند دارای ارزش هستند؟ مقایسه درصد ماهیانه مشتری روش خوبی برای کشف است.

در زیر تجزیه و تحلیل ماهانه گروهی از مشتریان جدید بین سپتامبر 2020 و فوریه 2021 آمده است. مانند نمودار قبلی ما ، اندازه کوهورت ماهانه را ذکر کرده ایم ، اما نرخ مشارکت مشتری را نیز شامل شده است (محاسبه شده توسط تقسیم کاربران فعال روزانه بر فعال ماهانه کاربران یا DAU/MAU برای هر ماه (M1 ماه 1 ، M2 ماه 2 و غیره است).

این تجزیه و تحلیل به ما امکان می دهد ببینیم میزان مشارکت مشتری هر گروه ماهانه با گروه بعدی چگونه است.

مشارکت مشتری توسط گروه

اعتبار تصویر: Sagard & Portage Ventures

با توجه به ارقام فوق ، می بینیم که اکثر گروه ها در ماه اول خود دارای نرخ مشارکت مشتری هستند (M1 ، 42 تا 46 درصد) ، بدین معنی که 46 تا 42 درصد از مشتریان جدید هر روز از قهوه ساز استفاده می کنند. گروه نوامبر با این حال مشارکت مادی کمتری دارد (M1 ، 30) ، و در ماههای بعدی (M2 ، 26)) و (M3 ، 27)) کمتر باقی می ماند. جالب اینجاست که نرخ مشارکت مشتری تنها با گروه نوامبر کاهش می یابد و با گروه دسامبر به حالت عادی برمی گردد (M1 ، 45).