از سوفی بپرسید: تا چه زمانی می توانم در حالی که منتظر گرین کارتم هستم سفر کنم؟

در اینجا یک نسخه دیگر است از «از سوفی بپرس»، ستون مشاوره که به سؤالات مربوط به مهاجرت در مورد کار در شرکت های فناوری پاسخ می دهد.

سوفی آلکورن، وکیل مهاجرت سیلیکون ولی، می‌گوید: «سؤالات شما برای گسترش دانشی حیاتی است که به مردم در سراسر جهان اجازه می‌دهد تا فراتر از مرزها بروند و رویاهای خود را دنبال کنند. “چه در فعالیت های مردمی باشید، چه یک بنیانگذار یا به دنبال کار در سیلیکون ولی، من دوست دارم به سوالات شما در ستون بعدی پاسخ دهم.”

اعضای TechCrunch+ به ستون‌های هفتگی «از سوفی بپرس» دسترسی دارند. از کد تبلیغاتی ALCORN برای خرید اشتراک یک یا دو ساله با 50٪ تخفیف استفاده کنید.


سوفی عزیز

من برای گرفتن مدرک فوق لیسانس و دکتری از تونس به آمریکا آمدم. من اخیراً دکترای خود را به پایان رساندم و در یک شرکت بیوتکنولوژی در OPT کار می کنم.

من در تلاش برای دریافت نشریات و جوایز قابل توجه برای واجد شرایط بودن برای کارت سبز EB-1A بوده‌ام و نیاز دارم که اغلب برای تجارت بین‌المللی سفر کنم.

پس از درخواست، آیا در ایالات متحده گیر خواهم کرد؟ اگر چنین است، برای چه مدت؟

– سرسخت از تونس

سرسخت عزیز

از تماس شما متشکریم! اجازه دهید ابتدا یک نمای کلی از فرآیند گرین کارت ارائه کنم و سپس جایگزینی برای گرین کارت EB-1A پیشنهاد کنم که احتمالاً مسیری سریعتر و کم خطرتر را به شما ارائه می دهد.

به جای اینکه منتظر باشید تا به لیست دستاوردهای خود اضافه کنید تا واجد شرایط دریافت گرین کارت با توانایی فوق العاده EB-1A باشید، درخواست را در نظر بگیرید اکنون برای کارت سبز EB-2 NIW. به گپ من با همکارم نادیا زیدی در EB-2 NIW و آنچه برای ارائه یک مورد قوی نیاز است گوش دهید.

فرآیند دو مرحله ای

درخواست برای گرین کارت با توانایی فوق‌العاده EB-1A – یا گرین کارت EB-2 NIW (معافیت ملی) معمولاً یک فرآیند دو مرحله‌ای است که شامل تشکیل پرونده به خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) برای افراد می‌شود. حفظ وضعیت غیر مهاجر معتبر (مانند F-1 OPT یا H-1B) در ایالات متحده:

  • فرم I-140 درخواست گرین کارت است که در آن شما و وکیل مهاجرت خود دلیل واجد شرایط بودن نوع گرین کارتی را که برای آن درخواست می کنید، بررسی می کنید.
  • فرم I-485 همچنین درخواست ثبت اقامت دائم یا تنظیم وضعیت نامیده می شود.

گاهی اوقات، اگر “تاریخ اولویت” شما جاری است، می توانید این دو مرحله را به طور همزمان ثبت کنید – بیشتر در زیر. هر زمان که I-485 را ارسال می کنیم، معمولاً فرم I-765، درخواست سند مجوز اشتغال (EAD) و فرم I-131، درخواست یک سند مسافرتی را نیز شامل می شود که به شما امکان می دهد با «پیشرفت» دوباره وارد ایالات متحده شوید. آزادی مشروط» پس از سفر به خارج از کشور.

تصویر ترکیبی از سوفی آلکورن، وکیل قانون مهاجرت در مقابل پس‌زمینه‌ای با آرم TechCrunch.

اعتبار تصویر: جوانا بونیاک / سوفی الکورن (در یک پنجره جدید باز می شود)

اگر آزادی مشروط را دریافت نمی‌کنید، با انواع بسیاری از وضعیت‌های غیرمهاجرتی – در صورت سفر بین‌المللی، می‌توانید تصادفاً I-485 خود را رها کنید و حتی از ورود مجدد خودداری کنید، مگر اینکه وضعیت معتبر خاصی مانند H-1B یا L-1 داشته باشید. ، بیشتر در زیر هنگامی که برای I-765 و I-131 تأیید شد، معمولاً یک «کارت ترکیبی» دریافت می‌کنید که به شما امکان می‌دهد تا زمانی که منتظر صدور گرین کارت فیزیکی خود پس از تأیید I-140 هستید، کار و سفر کنید.

زمان های پردازش

شما می توانید EB-1A I-140 خود را با پردازش ممتاز تشکیل دهید، به این معنی که در عرض 15 روز از USCIS تصمیم یا درخواست مدرک دریافت خواهید کرد. طبق یک صفحه اخیر USCIS Case Processing Times، بدون پردازش ممتاز، USCIS تقریباً 2 سال طول می کشد تا EB-1A I-140s را پردازش کند. (USCIS اخیراً پردازش پریمیوم را به EB-2 NIW I-140s نیز گسترش داده است، اما زمان پردازش ممتاز 45 روز بیشتر است. بدون پردازش برتر، USCIS ممکن است تا 8 ماه طول بکشد تا EB-2 NIW I-140s پردازش شود. )