از سوفی بپرسید: STEM OPT من 30 روز دیگر منقضی می شود، گزینه های من چیست؟

کمک! شرکت من مرا در قرعه کشی H-1B امسال ثبت نام نکرد

در اینجا یک نسخه دیگر است از «از سوفی بپرس»، ستون مشاوره که به سؤالات مربوط به مهاجرت در مورد کار در شرکت های فناوری پاسخ می دهد.

سوفی آلکورن، وکیل مهاجرت در دره سیلیکون، می‌گوید: «سؤالات شما برای گسترش دانشی حیاتی است که به مردم در سراسر جهان اجازه می‌دهد تا فراتر از مرزها بروند و رویاهای خود را دنبال کنند. “چه در فعالیت های مردمی باشید، چه یک بنیانگذار یا به دنبال کار در سیلیکون ولی، من دوست دارم به سوالات شما در ستون بعدی پاسخ دهم.”

اعضای TechCrunch+ به ستون‌های هفتگی «از سوفی بپرس» دسترسی دارند. از کد تبلیغاتی ALCORN برای خرید اشتراک یک یا دو ساله با 50٪ تخفیف استفاده کنید.


سوفی عزیز

STEM OPT من یک ماه دیگر منقضی می شود و شرکت من مرا در قرعه کشی H-1B امسال ثبت نکرد.

مطمئن نیستم الان چه گزینه هایی دارم. کمک!

– بی خوابی در سیلیکون ولی

عزیز بی خواب

خیلی متاسفم که می شنوم کارفرمای شما شما را برای قرعه کشی H-1B امسال ثبت نام نکرده است! شرایط ممکن است برای کسانی که ثبت نام نکرده اند و STEM OPT آنها در حال انقضا است مشابه باشد. هر چند نگران نباشید! من شما را تحت پوشش قرار داده ام. اما ابتدا، اجازه دهید چند چیز را که باید بدانید، از دوره مهلت شما شروع کنم.

تصویر ترکیبی از سوفی آلکورن، وکیل قانون مهاجرت در مقابل پس‌زمینه‌ای با آرم TechCrunch.

اعتبار تصویر: جوانا بونیاک / سوفی الکورن (در یک پنجره جدید باز می شود)

مهلت 60 روزه

زمانی که F-1 STEM OPT شما منقضی شود 60 روز مهلت دریافت می کنید. لطفاً به خاطر داشته باشید که نمی توانید در طول مهلت 60 روزه کار کنید. این دوره مهلت نباید با دوره مهلت 60 روزه که معمولاً توسط افراد دارای وضعیت H-1B استفاده می شود، اشتباه گرفته شود.

هدف از دوره مهلت دانشجویی F-1 این است که قبل از اینکه مجبور شوید ایالات متحده را ترک کنید به شما زمان می دهد:

  • با ثبت نام در یک برنامه دانشگاهی جدید در موسسه دیگری و دریافت فرم جدید I-20 به تحصیل خود ادامه دهید.
  • برای تغییر وضعیت غیرمهاجرتی دیگر برای کار یا هدف دیگری درخواست دهید (USCIS اخیراً توضیح داده است که خوب است به دنبال شغل در وضعیت بازدیدکننده B باشید)
  • اگر واجد شرایط هستید و قصد ندارید به خارج از کشور سفر کنید، از طریق تنظیم وضعیت، برای گرین کارت اقدام کنید
  • کارهای خود را تمام کنید، به داخل ایالات متحده سفر کنید و ایالات متحده را ترک کنید

اجازه دهید من به برخی از نکات ناب این لیست بپردازم:

ادامه تحصیل بده

بازار کار فناوری در سراسر جهان در حال حاضر می تواند دشوار باشد. طبق گفته Layoffs.fyi، تعداد افراد اخراج شده در صنعت فناوری در سال جاری تاکنون از تمام سال 2022 فراتر رفته است. در سال 2022، 164511 نفر شغل خود را از دست دادند. در سال جاری تاکنون بیش از 183000 نفر در صنعت فناوری بیکار شده اند.

با توجه به این موضوع، ممکن است بخواهید ادامه تحصیل خود را به عنوان یک دانشجوی F-1 با ثبت نام در یک برنامه مدرک تمام وقت در نظر بگیرید. به طور معمول، آموزش عملی درسی (CPT) در برخی از دانشگاه ها و کالج ها در دسترس است. CPT دانشجوی F-1 را که حداقل یک سال تحصیلی تمام وقت ثبت نام کرده و هنوز فارغ التحصیل نشده است را قادر می سازد تا کار کند، اما برخی از برنامه ها CPT «روز اول» را ارائه می دهند.

به خاطر داشته باشید که کار برای یک سال CPT تمام وقت (بیش از 20 ساعت کار در هفته) به این معنی است که شما واجد شرایط آموزش عملی اختیاری (OPT) نخواهید بود. کار پاره وقت تحت CPT (20 ساعت در هفته یا کمتر) به این معنی است که اگر مدرک شما در لیست برنامه های تعیین شده STEM وزارت امنیت داخلی ایالات متحده باشد، همچنان واجد شرایط OPT و احتمالاً تمدید STEM OPT دو ساله دیگر خواهید بود.

وضعیت خود را به بازدیدکننده تغییر دهید