استارت‌آپ‌هایی که در مراحل پایانی هستند، هزینه کمتری را متحمل می‌شوند

به زمانی که سیلیکون ولی بانک همچنان در حال ارائه بسته ای از حرکت های مالی برای مشتریان خود بود و در ارائه ای به سرمایه گذاران خود خاطرنشان کرد که “افزایش نقدینگی مشتری” “فشار می آورد” [its] تراز جریان های صندوق.»

بانک مرکزی سابق سیلیکون ولی به بازار سهام گفت که در حالی که پیش‌بینی کرده بود با کاهش دلارهای ریسک‌پذیر، کاهش «متوسط ​​و تدریجی» در مصرف نقدینگی استارت‌آپ‌ها کاهش یابد، اما در سه‌ماهه اول سال 2023 سوخت «تعدیل نشده بود». این به پایه سپرده‌اش لطمه زد. ، که به نوبه خود یک عامل تسریع کننده در این روند بود که بعداً بانک را در هم شکست.


صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.

آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


این ستون با خواندن یادداشت‌های بانک قبل از شکست چند ده ساعت بعد، آمار سوختگی را به عنوان جالب‌ترین قطعه از فروش دارایی SVB و تغییر بدهی‌ها بیرون کشید. اوف

صرف نظر از ناتوانی ما در یادداشت یک دوره بانکی اولیه، مجموعه داده نتیجه جالبی در ذهن ما ایجاد کرد: استارت‌آپ‌ها، حداقل در ایالات متحده، در کاهش واقعی نرخ سوخت خود با شکست مواجه شدند.

داده های جدید تصویر کمی ظریف تر را ترسیم می کنند. به لطف داده های برکس که با SaaSletter به اشتراک گذاشته شده است، می توانیم کمی دقیق تر به دست آوریم. به نظر می‌رسد زمانی که کاهش هزینه‌های استارت‌آپ‌های بعدی را با همتایان قبلی‌شان مقایسه می‌کنید، استارت‌آپ‌های بزرگ‌تر کارشان را بهتر انجام می‌دهند.

پس سوال این است که آیا این منطقی است یا خیر. بیایید کاوش کنیم.

خرج کردن، کاهش سوختن

به یاد بیاورید که در سه ماهه اول شاهد کاهش شدید اندازه‌ها و ارزش‌گذاری‌های مرحله آخر بودیم. سرمایه‌ای که به سمت استارت‌آپ‌های بزرگ‌تر و با ارزش‌تر جریان می‌یابد در حال عقب‌نشینی است و تک‌شاخ‌ها در حال حاضر بین یک سنگ (سرمایه‌گذاری در حال سقوط)، یک مکان سخت (یک بازار کاملاً مرده عرضه اولیه عمومی سهام و فعالیت آهسته M&A برای شرکت‌هایی با اندازه آنها) و مکان سخت صخره ای (این واقعیت است که بسیاری از استارتاپ های مرحله آخر ارزش گذاری کاغذی را انجام می دهند که به سرمایه گذاری جدید تبدیل نمی شود).