استارت‌آپ‌های فضایی باید برای دنیای پس از سفینه‌سازی آماده شوند

پرتاب فوق سنگین اسپیس ایکس سیستم Starship آماده است تا اقتصاد فضایی را به طور اساسی تغییر دهد. این وسیله نقلیه 394 فوتی که ماه گذشته برای اولین بار به آسمان رفت، برای حمل مقدار حیرت آور جرم به مدار پایین زمین و به اعماق فضا طراحی شده است.

TechCrunch+ با سه VC فضای خالص – بنیانگذار و شریک مدیریت Space Capital، چاد اندرسون، موسس و شریک عمومی Space.VC، جاناتان لاکوست و بنیانگذار E2MC Ventures رافائل روتگن – صحبت کرد تا در مورد اینکه چگونه به بنیانگذاران توصیه می کنند تا در مورد پروژه فوق سنگین Starship فکر کنند، صحبت کرد. مفاهیم

در حالی که این سه نفر در بسیاری از نکات ظریف اختلاف نظر دارند، همه آنها موافق بودند که بنیانگذاران باید اکنون به این فکر کنند که چگونه Starship می تواند بر عملکرد آنها تأثیر بگذارد، خوب یا بد.

روتگن می‌گوید: «سفینه فضایی آنقدر برای بخش فضایی اهمیت دارد که احتمالاً تقریباً هرکسی که یک شرکت فضایی دارد باید به معنای آن برای تجارت خود بازی کند.

تغییر چهره پرتاب…

واضح‌ترین روشی که استارشیپ احتمالاً صنعت را متحول می‌کند، ادامه روندی است که SpaceX با اولین فالکون 9 ایجاد کرده است: کاهش بیشتر هزینه پرتاب جرم به فضا. استارشیپ قادر خواهد بود 100 تا 150 تن شیء را به مدار حمل کند، مقداری که جابجایی پارادایم آن بسیار بیشتر از ظرفیت محموله هر موشکی است که بشر تاکنون طراحی کرده است.