استارت‌آپ‌ها باید برای حمایت از پروژه‌های دفاعی با دولت‌ها همکاری کنند

در این دوران تشدید تنش‌ها و نوسانات جهانی، من معتقدم استارت‌آپ‌ها می‌توانند با ارائه جدیدترین نوآوری‌ها به مؤسسات عمومی، که برخی از آنها به طرز شگفت‌آوری بسیار عقب هستند، نقش مهمی در اکوسیستم دفاعی، فضایی و امنیت ملی ما ایفا کنند.

استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران فعال در این بخش به‌طور منحصربه‌فردی برای حمایت از تلاش‌های دفاعی غرب و مأموریت برای ایمن نگه‌داشتن جوامع ما قرار دارند. بیایید سخنان خود را کوتاه نکنیم: در حال حاضر، ما در حال حاضر درگیر جنگ هیبریدی با روسیه، یک ابرقدرت مجهز به سلاح هسته ای هستیم، در حالی که تنش ها با دیگری، یعنی چین، درست زیر سطح می جوشد. رژیم‌های استبدادی ارزش‌ها و شیوه زندگی ما را تهدید می‌کنند، و کمتر کسی پیش‌بینی می‌کند که قرار است به زودی تغییر کند.

با این حال، علیرغم همه اینها، بسیاری از صنعت فناوری و سرمایه گذاری خطرپذیر تمایل کمی برای تعامل با تشکیلات دفاعی نشان داده اند. قبل از حمله روسیه به اوکراین، هنگام صرف شام با دوستان و همکارانتان، با بیان اینکه معتقدید استارت‌آپ‌ها باید با دولت‌هایی مانند پنتاگون، ناتو و به‌طور کلی دولت‌های غربی کار کنند، خطر نارضایتی شدید (و خیلی بدتر) را در پی داشتید. امروز شما تا حد زیادی پاسخ بسیار متفاوتی دریافت می کنید: زمزمه های رضایت.

جدیدترین و قدرتمندترین فناوری‌ها برای کسانی که آن‌ها را ایجاد می‌کنند و دارند، برتری می‌دهند – همانطور که در برخی از قدرت آتش غربی مستقر در اوکراین، در کنار نوآوری در میدان نبرد اوکراین دیده‌ایم. حقیقت بی‌رحمانه این است که غرب با تکیه بر ارزش‌های خود، به کسانی که برای ما آرزوی ضرر دارند، اجازه داده است که به عقب برگردند، و در برخی موارد، از توانایی‌های ما پیشی بگیرند – و صنعت فناوری تا حدی مقصر است.

به عنوان مثال، در سال 2018، هزاران نفر از کارمندان گوگل نامه ای را به رئیس خود، ساندار پیچای، امضا کردند و اعلام کردند که “گوگل نباید در تجارت جنگ باشد.” به طور خاص، آنها به دخالت کارفرمای خود در ابتکار وزارت دفاع ایالات متحده، Project Maven، که از ابزارهای هوش مصنوعی گوگل برای تجزیه و تحلیل تصاویر هواپیماهای بدون سرنشین نظامی استفاده می کرد، اعتراض داشتند. آنها نوشتند: “ساخت این فناوری برای کمک به دولت ایالات متحده در نظارت نظامی – و نتایج بالقوه کشنده – قابل قبول نیست.”

این موضع سازش ناپذیر و جنگنده در نهایت منجر به تصمیم مدیریت گوگل برای تمدید نکردن قرارداد سودآور Maven شد و بلافاصله پس از آن از رقابت برای قرارداد رایانش ابری پنتاگون موسوم به ابر زیرساخت دفاعی سازمانی مشترک (JEDI) – به ارزش 10 دلار خارج شد. ب بیش از ده سال.

کارمندان گوگل در رویارویی با روسای خود به دلیل همکاری با دولت ترامپ که به طور گسترده در محافل تکنولوژی با گرایش مترقی مورد انتقاد قرار گرفت، تنها نبودند. تقریباً در همان زمان، کارمندان مایکروسافت از مدیر عامل شرکت ساتیا نادلا خواستند همکاری با اداره مهاجرت و گمرک (ICE) را متوقف کند، کارگران آمازون به توسعه فناوری نظارتی شرکت خود اعتراض کردند، در حالی که کارکنان Salesforce طوماری را امضا کردند که از رهبران آن خواسته شد تا “بازبینی مجدد” کنند. قرارداد این شرکت با گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده (CBP)».

چند سال چه تفاوتی ایجاد می کند. به زودی تا سال 2022 و ترکیبی از COVID-19 و میراث آن، زنجیره های تامین جهانی تحت فشار و بی ثبات، جنگ روسیه با اوکراین، اولین تهدید ناامنی غذایی در ایالات متحده یا غرب از زمان جنگ جهانی دوم، و افزایش تنش ها با چین باعث شده است. بازنگری دقیق بسیاری از صنعت فناوری و سرمایه گذاری خطرپذیر در مورد مسئولیت های آن در قبال دولت.

امروزه، برخلاف بسیاری از شرکت‌های عمودی دیگر، سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های هوافضا و دفاعی در حال افزایش است. بر اساس گزارش PitchBook، بین ژانویه تا اکتبر 2022، VCها 7 میلیارد دلار در 114 قرارداد فناوری هوافضا و دفاعی سرمایه گذاری کردند که این بخش را در مسیری قرار داد که رکورد 7.6 میلیارد دلاری سال 2021 را پشت سر بگذارد. در سال 2018، VC ها فقط 1.4 میلیارد دلار در این صنایع سرمایه گذاری کردند. (بخشی از این، PitchBook اشاره می کند، ممکن است به این دلیل باشد که دفاع و هوافضا نسبت به مثلاً محصولات مصرفی یا شرکتی، نسبت به رکود اقتصادی مقاوم تر هستند.)

من بسیار مفتخرم که Techstars یکی از فعال ترین سرمایه گذاران در این بخش است. با تقریباً 100 سرمایه گذاری در کل در زمینه هوافضا، دفاع و فناوری فضایی، ما یکی از تنها سه شرکت VC هستیم که از سال 2000 در بیش از 20 قرارداد استارت آپ فضایی شرکت کرده ایم، در حالی که 25 درصد از شرکت هایی که برای قراردادهای تحقیقاتی نوآوری در کسب و کارهای کوچک ناسا در سال 2022 انتخاب شده اند. شرکت های تحت حمایت Techstars. یکی از شرکت‌های پرتفوی ما، Slingshot Aerospace اخیراً دور سرمایه‌گذاری 40.8 میلیون دلاری سری A-2 را بسته است. مشتریان آن عبارتند از: نیروی هوایی ایالات متحده، نیروی فضایی ایالات متحده، و ناسا.

با این حال زمینه زیادی برای جبران وجود دارد. یک پست وبلاگی از شرکت فناوری دفاعی Anduril که در The Information به آن اشاره شده است، اینگونه بیان می کند:

علیرغم صرف پول بیشتر از همیشه برای دفاع، فناوری نظامی ما ثابت می ماند. هوش مصنوعی در تسلا بیشتر از هر خودروی نظامی ایالات متحده است. دید کامپیوتری بهتر در برنامه اسنپ چت شما نسبت به هر سیستمی که وزارت دفاع در اختیار دارد. و تا سال 2019، زرادخانه هسته ای ایالات متحده از فلاپی دیسک کار می کرد.

آرامش نسبی اخیر به اشتباه ما را متقاعد کرد که در دنیایی باثبات و پس از جنگ زندگی می‌کنیم که در آن می‌توان تهدیدهایی علیه شیوه زندگی و مانورهای ما توسط بازیگران بد را نادیده گرفت یا آرزو کرد. در این سناریو، بیشتر دره می‌تواند خود را متقاعد کند که می‌تواند از ساخت محصولاتی که برای آسیب رساندن و کشتن طراحی شده‌اند خودداری کند (حتی زمانی که این هدف آشکار آنها نباشد). اکنون چنین مواضعی در بهترین حالت ساده لوحانه و آرمان گرایانه به نظر می رسند. حالت گرفتن در بدترین حالت

در سال 2018، هشتگ #TechWontBuildI برای اعتراض به قراردادهای دولتی Big Tech استفاده شد. نه تنها باید بسازیم، بلکه زمان کمی برای تلف کردن وجود دارد.