استارت‌آپ فین‌تک Clear Street با ارزش‌گذاری ۲ میلیارد دلاری ۲۷۰ میلیون دلار جمع‌آوری می‌کند

خیابان پاک، که می گوید این است ایجاد زیرساخت های مدرن برای بازار سرمایه، 270 میلیون دلار در قسمت دوم دور سرمایه گذاری سری B با ارزش 2 میلیارد دلار جمع آوری کرده است.

شرکت سهامی رشد پریسم کپیتال تامین مالی را رهبری کرد که کل دور را به 435 میلیون دلار می رساند. Clear Street مستقر در نیویورک این را مطرح کرد اولین مرحله از دور در می 2022 با ارزش 1.7 میلیارد دلار. Prysm آن بخش اول را نیز رهبری کرد، که اولین دور سرمایه شرکت بود که از سرمایه گذاران خارجی جمع آوری شد. تا سال گذشته، کلیر استریت تنها با سرمایه ای که از بنیانگذاران آن تامین شده بود، فعالیت می کرد.

این شرکت در سال 2018 با یک ماموریت تاسیس شد “برای جایگزینی زیرساخت های قدیمی که در بازارهای سرمایه مورد استفاده قرار می گیرد.” یک پلت فرم کارگزاری اصلی برای سرمایه گذاران نهادی، کریس پنتو، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت گفت:

«صنعت عمومی اوراق بهادار ایالات متحده، که تریلیون ها دلار در روز جابه جا می شود، هنوز به فناوری پردازنده مرکزی از دهه 1980 متکی است. این سیستم‌های قدیمی در فرآیندهای دستی و داده‌های جدا شده مستقر هستند که منجر به خطاهای پرهزینه و بدهی فنی گران می‌شود.» برای بسیاری از شرکت‌ها، جایگزینی این سیستم‌های قدیمی مانند خارج کردن موتور از هواپیما در هوا است. اجرای آن با فناوری تکه تکه زمان‌بر و دشوار است.»

Clear Street سیستم کارگزاری و تسویه اولیه خود را از ابتدا ایجاد کرد – از جمله ادغام با مراکز تسویه حساب مرکزی و توسعه APIها – با هدف “به حداکثر رساندن بازده و در عین حال به حداقل رساندن ریسک و هزینه” برای مشتریان خود از طریق ارائه “همه چیز” به آنها. به گفته ساچین کومار، یکی از بنیانگذاران و CTO، نیاز به تسویه، نگهداری و تامین مالی سهام و اختیارات ایالات متحده است.

به گفته اندی ولز، مدیر اجرایی، که از ارائه نام خودداری کرد و گفت که آن مشتریان «ناشناس بودن را ترجیح می دهند»، این مشتریان شامل تقریباً 200 سرمایه گذار در اندازه نهادی و صدها نهاد تجاری فعال کوچکتر هستند. هدف این شرکت درازمدت ارائه خدمات به انواع سرمایه گذاران در چندین طبقه دارایی در مقیاس جهانی است.

اعتبار تصویر: خیابان پاک

مدیران کلیر استریت از ارائه ارقام درآمد سخت خودداری کردند اما به این نکته اشاره کردند طی سال گذشته، این شرکت شاهد افزایش 500 درصدی تعداد مشتریان سازمانی در پلتفرم خود بوده است. این در حالی است که حجم معاملات روزانه آن بیش از 300 درصد افزایش یافته و موجودی تأمین مالی آن نیز نزدیک به 150 درصد افزایش یافته است. این شرکت ادعا می کند که پلتفرم تسویه اولیه آن 2.5 درصد از حجم ناخالص سهام فرضی ایالات متحده را پردازش می کند، که مدیران می گویند حدود 10 میلیارد دلار ارزش معاملاتی فرضی روزانه سهام ایالات متحده است.

این شرکت با اخذ کارمزد برای معاملات و تامین مالی اوراق بهادار بازار عمومی درآمد کسب می کند.

ولز گفت: “ما احساس می کنیم که این ساختار نسبت به سایر گزینه ها در بازارهای فعلی هماهنگ تر است.”

در حال حاضر، این شرکت امروز حدود 400 کارمند دارد که در آوریل 2022 حدود 325 نفر بود.

در سال گذشته، Clear Street کسب و کارهای معرفی سرمایه و مخزن را راه اندازی کرد. همچنین آنچه را که به عنوان “استخدام کلیدی در اروپا و در فضای مشتقات” توصیف می کند، ایجاد کرد. این شرکت قصد دارد از سرمایه جدید خود برای گسترش به بازارهای جدید و کلاس‌های دارایی و همچنین گسترش عرضه محصولات خود برای حمایت از نیازهای تسویه‌کننده بازارسازان استفاده کند، که آن را “به عنوان یک منطقه رشد اصلی” می‌داند.

مت رابرتز، یکی از بنیانگذاران و شریک Prysm Capital، معتقد است Clear Street از نظر “تجربه کاربری متفاوت، تجزیه و تحلیل ریسک بلادرنگ و ابزارها، و مقیاس پذیری” پلتفرم خود منحصر به فرد است.

سایر حامیان این شرکت عبارتند از NextGen Venture Partners، IMC Investments، Walleye Capital، Belvedere، NEAR Foundation، McLaren Strategic Ventures و Validus Growth Investors. در ماه فوریه، Clear Street اعلام کرد که دریافت کرده است سرمایه گذاری استراتژیک فاش نشده از IMC Investments، بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر IMC، یک شرکت تجاری اختصاصی و بازارساز جهانی.

در مجموع، کلیر استریت می‌گوید ۷۰۰ میلیون دلار «سرمایه» دارد که شامل افزایش درآمد خارجی می‌شود. Clear Street می‌گوید قبل از سرمایه‌گذاری در سهام، بدهی‌های شرکت‌های بیمه و بانک‌های منطقه‌ای را افزایش داده است. Prysm سهام اقلیت در شرکت را حفظ می کند.

آیا می خواهید اخبار فین تک بیشتری در صندوق پستی خود داشته باشید؟ ثبت نام اینجا.