استارت‌آپ هوش مصنوعی Runway اپلیکیشنی را راه‌اندازی می‌کند تا هوش مصنوعی تولیدکننده ویدئو به ویدئو را به کاربران ارائه دهد

Runway، یک استارت آپ هوش مصنوعی که به توسعه تولید کننده تصویر هوش مصنوعی Stable Diffusion کمک کرد، روز گذشته اولین برنامه تلفن همراه خود را راه اندازی کرد تا به کاربران امکان دسترسی به Gen-1، مدل هوش مصنوعی تولیدکننده ویدئو به ویدئو را بدهد. این برنامه در حال حاضر فقط در دستگاه های iOS در دسترس است.

با استفاده از این اپلیکیشن جدید، کاربران می‌توانند در عرض چند دقیقه ویدیویی را از گوشی خود ضبط کرده و ویدیویی با هوش مصنوعی تولید کنند. آنها همچنین می‌توانند هر ویدیوی موجود در کتابخانه خود را با استفاده از پیام‌های متنی، تصاویر یا از پیش تنظیم‌های سبک تغییر دهند.

کاربران می‌توانند از فهرست ایستگاه‌های پیش‌تنظیمی Runway مانند «Cloudscape» انتخاب کنند، یا ویدیوی خود را طوری تغییر دهند که شبیه به نقاشی، طرح زغال چوب، هنر آبرنگ، اوریگامی کاغذی و موارد دیگر باشد. همچنین می‌توانید یک تصویر آپلود کنید یا یک ایده را در کادر متنی تایپ کنید.

سپس برنامه چهار پیش نمایش را برای انتخاب شما ایجاد می کند. هنگامی که انتخاب کردید کدام یک را بیشتر دوست دارید، چند دقیقه طول می کشد تا محصول نهایی تولید شود. ما خودمان برنامه را آزمایش کردیم و متوجه شدیم که حدود 60 ثانیه یا بیشتر طول می کشد. گاهی اوقات تولید دو دقیقه طول می کشد.

به طور طبیعی، مانند هر مولد هوش مصنوعی، نتایج کامل نیستند و اغلب به نظر تحریف شده یا عجیب به نظر می رسند. به طور کلی، مفهوم تولید کننده های ویدئویی هوش مصنوعی ممکن است احمقانه و شاید حتی فریبنده به نظر برسد. اما به راحتی می توان فهمید که چقدر می تواند جالب باشد زیرا فناوری در طول زمان تکامل می یابد.

متا و گوگل هر دو مولدهای متن به ویدئو را راه اندازی کرده اند که به ترتیب Make-A-Video و Imagen نامیده می شوند.

صرف نظر از این، متوجه شدیم که استفاده از اپلیکیشن موبایل Runway آسان و در کل سرگرم کننده است.

در زیر یک نمونه است که با استفاده از کلیپی از مایکل اسکات از “دفتر” به آن رسیدیم. یک پیام متنی که وارد کردیم “عروسک واقعی” بود.

(هشدار: نتیجه وحشتناک است.)

ما همچنین “انیمیشن سه بعدی” را امتحان کردیم که خوب شد.

مسلماً، علاوه بر اشکالات و چهره های تاب دار، چند اخطار دیگر نیز وجود دارد.

اگر کاربران نسخه رایگان را بخواهند، محدودیت 525 اعتبار وجود دارد و آنها فقط می توانند ویدیوهایی با مدت زمان پنج ثانیه آپلود کنند. هر ثانیه از یک ویدیو از 14 اعتبار استفاده می کند.

کریستوبال والنزوئلا، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل، به TechCrunch گفت: در آینده، Runway قصد دارد از ویدیوهای طولانی تر پشتیبانی کند. او افزود که این برنامه به بهبود و راه اندازی ویژگی های جدید ادامه خواهد داد.

ما بر بهبود کارایی، کیفیت و کنترل متمرکز هستیم. در هفته‌ها و ماه‌های آینده، انواع به‌روزرسانی‌ها، از خروجی‌های طولانی‌تر گرفته تا ویدیوهای با کیفیت‌تر را خواهید دید.» Valenzuela گفت.

همچنین، توجه داشته باشید که این برنامه برهنگی یا اثر محافظت شده با حق نسخه برداری تولید نمی کند، بنابراین نمی توانید ویدیوهایی ایجاد کنید که سبک IP محبوب را تقلید کنند.

برنامه موبایل جدید Runway دارای دو طرح برتر است: استاندارد (143.99 دلار در سال) و Pro (344.99 دلار در سال). طرح استاندارد به شما 625 اعتبار در ماه و سایر ویژگی‌های برتر مانند ویدیوی 1080p، پروژه‌های نامحدود و موارد دیگر را می‌دهد. طرح Pro 2250 اعتبار در ماه و تمام 30+ ابزار هوش مصنوعی Runway را ارائه می دهد.

یک ماه پس از اینکه Runway Gen-1 را منتشر کرد – که در فوریه راه اندازی شد – Runway مدل Gen-2 خود را عرضه کرد. Gen-2 احتمالاً یک گام بالاتر از مدل‌های تبدیل متن به تصویر Stable Diffusion و DALL-E است.

Valenzuela به ما گفت که Runway به تدریج شروع به دسترسی به نسخه بتای بسته خود برای Gen-2 کرده است.

این برنامه در حال حاضر از مدل Gen-1 پشتیبانی می کند، با این حال، Gen-2 به زودی همراه با سایر ابزارهای هوش مصنوعی Runway، مانند تولیدکننده تصویر به تصویر آن، در دسترس خواهد بود.

Runway از زمانی که در سال 2018 راه اندازی شد، نرم افزارهای مختلف ویرایش ویدیو مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه داده است. این شرکت ابزارهای مختلفی را در ویرایشگر ویدیوی مبتنی بر وب خود دارد، مانند درون یابی فریم، حذف پس زمینه، جلوه های تاری، ویژگی هایی که پاک می کند یا صدا و ردیابی حرکت را از جمله بسیاری دیگر حذف می کند.

این ابزارها به سازندگان محتوا و حتی استودیوهای فیلم/تلویزیون کمک کرده اند تا زمان صرف شده برای ویرایش و ایجاد ویدیوها را کاهش دهند.

برای مثال، تیم جلوه‌های بصری پشت «همه‌چیز همه جا به یکباره» از فناوری Runway برای کمک به ایجاد صحنه‌ای در فیلم استفاده کردند که در آن اولین (میشل یئو) و جوی (استفانی هسو) در چندجهانی هستند که در آن به حرکت تبدیل شده‌اند. سنگ ها

به‌علاوه، به گفته کارگردان هنری آندرو بونهتا، تیم گرافیکی پشت «نمایش دیرهنگام با استفان کولبر» از CBS از Runway برای کاهش ساعت‌ها ویرایش به تنها پنج دقیقه استفاده کرد.

Runway همچنین Runway Studios، بخش سرگرمی و تولید آن را اداره می کند.