استارتاپ آشپزخانه ابری مستقر در جاکارتا، Legit Group، سری A را برای تصاحب بقیه اندونزی در اختیار گرفت

Legit Group، یک اپراتور برند آشپزخانه ابری مستقر در جاکارتا، پس از جمع آوری 13.7 میلیون دلار سری A، چشم خود را به بقیه اندونزی دوخته است. این دور توسط MDI Ventures، بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر PT Telcom Indonesia Tbk، بزرگترین شرکت مخابراتی، رهبری شد. در اندونزی. این شامل مشارکت Sinar Mas Digital Ventures (SMDV)، سرمایه گذار بازگشتی East Ventures و Winter Capital بود.

این بودجه به دنبال یک دور اولیه 3 میلیون دلاری است که توسط Legit Group در سال 2021، از East Ventures و AC Ventures جمع آوری شده است. از آن زمان، گروه Legit می گوید فروش آن سه برابر شده است.

گروه Legit که در سال 2021 تأسیس شد، در حال حاضر چهار برند ابری خود را به کار می‌گیرد: Pastaria، Sei’Tan، Sek Fan و Ryujin. این منطقه 30 نقطه در جابودتابک، منطقه بزرگ‌تر شهری جاکارتا را پوشش می‌دهد. هدف آن با بودجه جدید گسترش به مناطق جدید با بازارهای تحویل بزرگ است، زیرا 80٪ از فروشگاه های آن در حال حاضر در جاکارتا هستند.

تیم Legit Group از چپ به راست: مونیکا ایوانتی آندرانیانی، فلیکس-نوگروهو، سندیارانی، جولیانا-تامرین، برام-هندراناتا

تیم Legit Group از چپ به راست: مونیکا ایوانتی آندرانیانی، فلیکس-نوگروهو، سندیارانی، جولیانا-تامرین، برام-هندراناتا

قبل از تأسیس گروه Legit، رئیس بران هندراتا 15 سال را در صنعت F&B گذراند. در آن زمان، او شرکت F&B Ismaya Group را به یکی از بزرگترین شرکت‌های اندونزی تبدیل کرد. هندراتا به TechCrunch گفت که پس از مشاهده تغییر به سمت تحویل آنلاین غذا در طول همه گیری، به آشپزخانه های ابری علاقه مند شد. او معتقد بود که تغییرات در عادات پس از همه‌گیری ادامه خواهد یافت، زیرا طبقه متوسط ​​رو به رشد اندونزی به راحتی می‌خواهد، مانند تحویل غذا با کیفیت رستوران به خانه‌هایشان.

دیگر استارت آپ های آشپزخانه ابری در اندونزی عبارتند از Yummy و Hangry. Legit Group در حال حاضر روی سیستم عاملی کار می کند که می گوید به آن برتری نسبت به سایر اپراتورهای برند ابری می دهد، اما Hendrata گفت که این شرکت هنوز آماده اظهار نظر در مورد این فناوری نیست زیرا یکی از بزرگترین پروژه هایی است که روی آن کار می کنند. با بودجه جدید

این استارت آپ قصد دارد در Jabodetabek بیشتر گسترش یابد و امسال نیز وارد شهرهای سطح دوم مانند Surabaya و Malang خواهد شد. همچنین قصد دارد برندهای جدیدی را راه‌اندازی کند که ساعت‌های اوج مصرف متفاوتی نسبت به ساعت‌های موجود خود داشته باشند تا از آشپزخانه‌هایش به‌طور موثرتر استفاده کند.

دونالد ویهاردجا، مدیر عامل MDI Ventures در بیانیه‌ای درباره این سرمایه‌گذاری گفت: «تجربه بنیانگذار Legit Group، Bram که به مدت 15 سال در دنیای تجارت F&B موفق و سودآور بوده است، و همچنین توانایی آنها برای توسعه محصول و استراتژی‌های بازاریابی نوآورانه، موثر ، باعث می شود MDI Ventures به طور فزاینده ای مطمئن شود که حمایت ما به عنوان یک سرمایه گذار اصلی موقعیت آنها را در صنعت F&B تقویت می کند و رشد تجارت آنها را تسریع می بخشد.