استارتاپ آشپزخانه ابری هندی Rebel Foods به ارزش 1.4 میلیارد دلار و جمع آوری کمک 175 میلیون دلاری – TechCrunch

Rebel Foods ، که شبکه وسیعی از آشپزخانه های تاریک را در نزدیک به ده بازار عرضه می کند ، جدیدترین استارتاپ هندی است که به وضعیت تک شاخ دست یافته است.

این استارتاپ مستقر در بنگلور روز پنجشنبه گفت که 175 میلیون دلار در دور تامین مالی سری F جمع آوری کرده است که ارزش آن 1.4 میلیارد دلار است ، در حالی که سال گذشته حدود 800 میلیون دلار بود. اداره سرمایه گذاری قطر ، صندوق سرمایه گذاری دولتی دولت قطر ، دور سرمایه گذاری را با مشارکت سرمایه گذاران فعلی Coatue و Evolvence رهبری کرد. Rebel Foods همچنین Sequoia Capital India و Goldman Sachs را از جمله سرمایه گذاران خود می داند.

Rebel Foods سی و یکمین استارتاپ هندی است که امسال تک شاخ شده است زیرا تعداد زیادی از سرمایه گذاران برجسته از جمله Tiger Global ، SoftBank ، Sequoia ، Temasek به شدت شرط خود را برای حمایت از شرکت های جوان در دومین بازار بزرگ اینترنت جهان کاهش می دهند.

Rebel Foods بیشترین تعداد رستوران های اینترنتی را در 10 کشور جهان اداره می کند. بیش از 45 مارک تجاری ، که بسیاری از آنها Rebel Foods مالک هستند و همچنین چندین شرکت از شرکت های جهانی مانند Wendy’s و Mad Over Donuts ، غذاها را بطور انحصاری برای تحویل تهیه می کنند تا اینکه به مشتریان ناهار بخورند. این استارتاپ می گوید بیش از 4000 از این رستوران های اینترنتی را اداره می کند.

ایده آشپزخانه های تیره – که به آشپزخانه های شبح و ابر نیز معروف هستند – این است که عملیات سرو غذا را اقتصادی تر کند. راه اندازی و راه اندازی یک رستوران گران است ، زیرا آنها نیز ، به هر حال ، قطعات املاک و مستغلات هستند.

راه اندازی آشپزخانه های ابری به رستوران ها و مارک های شریک اجازه می دهد تا از مکان های خرده فروشی گران قیمت دور شوند و همچنین با تمرکز بر تولید غذا ، تجارت را ساده تر می کند.

Jaydeep Barman ، بنیانگذار و مدیر عامل Rebel Foods در یک کنفرانس مجازی در اوایل سال جاری گفت: “اختلال بزرگی که مدل آشپزخانه ابری به وجود آورد این بود که برای اداره پنج رستوران مختلف نیازی به قرار دادن پنج املاک ندارید.” او توضیح داد که از آنجا که خودروسازان ده ها مدل را از یک کارخانه تولید می کنند ، “با استفاده از فناوری ، زنجیره تامین و گردش کار ، در واقع می توانید یک آشپزخانه برای پنج رستوران داشته باشید.”

بسیاری از سرمایه گذاران می گویند که مدل آشپزخانه ابری برای شرکت های تحویل غذا ، رستوران ها و مارک ها برای رسیدن به بازار بزرگ بسیار مهم است. در بسیاری از بازارهای در حال توسعه از جمله هند ، اندازه بلیط برای سفارش ناهار یا شام بین 3 تا 5 دلار است ، که باعث می شود مدل های تجاری فعلی برای شرکت ها سودآوری نداشته باشد.

این توضیح می دهد که چرا Swiggy و Zomato – دو شرکت برتر تحویل غذا در هند – چندین تلاش برای کشف آشپزخانه های ابری خود انجام داده اند.

به عنوان مثال ، Swiggy در اواخر سال 2019 اعلام کرد که در بیش از یک میلیون فوت مربع فضای املاک در 14 شهر کشور سرمایه گذاری کرده است تا به شرکای رستوران در هر اندازه در مکان های بیشتر در شهر خود و در شهرهای جدید گسترش یابد. آشپزخانه های ابری این شرکت که بیش از 25 میلیون دلار در تجارت آشپزخانه ابری خود سرمایه گذاری کرده است ، سال گذشته پس از شیوع همه گیر ، آن را به میزان قابل توجهی کاهش داد. زوماتو نیز مانند Swiggy با تلاش برای آشپزخانه ابری خود در تلاش برای پیشرفت بوده است.

اما این مدل برای ماندن است – و سرمایه گذاران در حال خرید هستند. “کار به نفع شورشیان از دست دادن علاقه سرمایه گذاران به واحدهای تک مارک است ، زیرا این مارک ها نمی توانند از واحد تجاری سودآور فقط از یک مارک تجاری استفاده کنند. مقیاس بندی یک نام تجاری واحد در شهرها مستلزم سرمایه گذاری بسیار بیشتر از مارک هایی است که بخشی از مجموعه ای بزرگتر هستند و هزینه های ثابت کنترل می شود. “

چرا شرکت های بزرگ برای ورود به آشپزخانه ابری تلاش کرده اند؟ TechCrunch با راوی گولانی ، افسر استراتژی Rebel Foods صحبت کرد و گفت ، چالشی که او با مدل آشپزخانه ابری می بیند این است که چندین استراتژی مختلف در حال بازی هستند و آنها نتایج متفاوتی را به همراه دارند.

ما در حال ترکیب بهترین ها از هر دو جهان – دیجیتالی و فیزیکی – هستیم تا بفهمیم چگونه می توان یک نام تجاری خاص را گسترش داد ، اقتصاد واحد را به کار انداخت و از زنجیره تأمین کافی و استفاده از فن آوری اطمینان حاصل کرد. این یک بازی توپ متفاوت است. Rebel Foods به عنوان شرکای توزیع کننده تحویل خود با برنامه های تحویل غذا کار می کند.

“اگر به طور کلی به آشپزخانه های ابری فکر می کنید ، پنج غرفه یا متفاوت را در یک آشپزخانه تصور می کنید. آنها کارکنان ، مواد تولیدی و کراوات تحویل خود را دارند. در آشپزخانه های ما ، آنچه ما انجام داده ایم این است که کل چیدمان را بر اساس گردش کار و نه رستوران سازماندهی کنیم. “

این استارتاپ گفت که قصد دارد بودجه جدیدی را برای گسترش ردپای بین المللی خود و همچنین کشف فرصت های خرید اختصاص دهد. پیوش کاکد ، مدیر مالی این استارتاپ می گوید ، همچنین در نظر داریم ظرف دو سال به یک شرکت دولتی تبدیل شویم. نرخ فعلی سالانه آن 150 میلیون دلار است.