استارتاپ اتوماسیون حسابداری Trullion 15 میلیون دلار سرمایه گذاری می کند

آیزاک هلر و امیر بولدو بیش از ده سال در امور مالی در شرکت‌های دارای پشتوانه سهام خصوصی و شرکت‌های قبل از عرضه اولیه اولیه سهام شرکت کردند. در این شرکت‌ها، آن‌ها با مدیران ارشد مالی که می‌خواستند از طریق یکپارچه‌سازی فرآیندهای دستی و کاهش هزینه ممیزی در هزینه‌هایشان صرفه‌جویی کنند، سروکار داشتند – تا حدی با مدرن کردن ابزار نرم‌افزاری گسترده‌شان.

این تجارب آنها با مدیران مالی است که هلر و بولدو را به ایجاد مشترک Trullion، یک پلتفرم نرم‌افزار حسابداری که کنترل‌کننده‌های شرکت، مدیران مالی مالی و حسابرسان خارجی را بر روی یک پلتفرم به هم متصل می‌کند، ارائه می‌کند و منبع یکپارچه حقیقت را برای رهبران مالی ارائه می‌دهد. حداقل باور شود

هلر، مدیر عامل ترولیون در مصاحبه ای با TechCrunch گفت: «Trullion یک پلتفرم نرم افزار لایه کاربردی به عنوان یک سرویس است و همیشه بوده و از کتابخانه های AI منبع باز استفاده می کند در حالی که پردازش اختصاصی برای باز کردن این مجموعه داده های حسابداری و کتابخانه ها ایجاد می کند. مدیران مالی می توانند با ادغام فرآیندهای دستی و کاهش هزینه حسابرسی، پول قابل توجهی پس انداز کنند. در همین حال، حسابرسان می‌توانند مجموعه ابزار خود را مدرن‌سازی کنند و هزینه‌های نیروی کار و میزان خطا را کاهش دهند.»

به نظر می رسد میل شدیدی برای نوسازی در حسابداری وجود دارد. یک نظرسنجی IBM از حساب های پرداختنی به عنوان یکی از خودکارترین فرآیندهای تجاری نام می برد، اما 38 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که تیم آنها بیش از 25 درصد از کل زمان خود را صرف کارهای دستی می کنند. در تیم های مالی بزرگ – به عنوان مثال، آنهایی که بیش از 25 عضو دارند – این تعداد حتی بیشتر است و 44٪ است. و برای اقلیت قابل توجهی (11%)، کارهای دستی بیش از نیمی از زمان تیمشان را می گیرد.

Trullion – که مجموعه ای از حسابداری اجاره، “شناسایی درآمد” و ابزارهای اتوماسیون حسابرسی را ارائه می دهد – می تواند داده ها را از قراردادهای اجاره به صورت الگوریتمی استخراج کند و گزارش های “آماده حسابرسی” را برای سهامداران مالی ایجاد کند. این پلتفرم همچنین نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری و داده‌های صورت‌حساب و قرارداد را متصل و مدیریت می‌کند و داشبوردی با منابع داده را در یک مکان ارائه می‌کند.

فراتر از این، Trullion به مشتریان این امکان را می دهد که استراتژی های حسابداری محصول و قیمت گذاری را با گردش کار خودکار، که شامل قوانین تشخیص درآمد از پیش تعیین شده است، تنظیم کنند. مدیران می توانند پیش بینی درآمد یا گزارش حسابرسی کامل ایجاد کنند و دسترسی به پورتال موقت را به حسابرسان ارائه دهند.

هلر در ادامه توضیح داد: «Trullion داده‌های ساختاریافته و بدون ساختار را دریافت می‌کند و گردش کار حسابداری شرکت را بر اساس اصول پذیرفته‌شده حسابداری و قوانین استانداردهای بین‌المللی گزارش‌گری مالی خودکار می‌کند». «اکوسیستم فعلی پایگاه‌های اطلاعاتی پلتفرم منابع سازمانی ثابت (مانند اوراکل، SAP) و حسابرسان سرویس‌گرا است. تریلیون یک پیشگام در موج اولیه پلتفرم های حسابداری مبتنی بر هوش مصنوعی است.”

آیا Trullion واقعاً یک پیشگام است؟ جای بحث داره

رقبا در فضای نرم افزار حسابداری مبتنی بر هوش مصنوعی عبارتند از Docyt که 1.5 میلیون دلار برای پلتفرم خود با تمرکز بر جمع آوری داده های مالی، دیجیتالی کردن رسیدها و انجام طبقه بندی و تطبیق جمع آوری کرده است. Vic.ai – استارتاپی که در اواخر دسامبر گذشته یک بخش 52 میلیون دلاری را بسته بود – نرم افزاری را برای خودکارسازی فرآیندهای رایج حسابداری ارائه می دهد. همچنین Roger وجود دارد، یک ماژول اتوماسیون حسابداری با بودجه مناسب که برای خودکارسازی فرآیندهای مالی مانند پرداخت صورتحساب، انجام تأییدیه‌ها، اسکن رسیدها، اطمینان از انطباق و حسابداری استفاده می‌شود.

اما به اعتبار خود، Trullion پشتوانه سرمایه گذاری قابل توجهی دارد و 15 میلیون دلار از دور اولیه سری A به رهبری Third Point جمع آوری کرده است. امروز، شرکت 15 میلیون دلار اضافی را در دوری تحت رهبری StepStone Group با مشارکت Aleph، Third Point و Greycroft تضمین کرد.

در یک بیانیه مطبوعاتی، شریک گروه aStepStone گفت: “این یک شرکت بزرگ در یک زمان حساس در دنیای حسابداری است. ما معتقدیم که این زمان مناسب برای سوار شدن است. صنعت مالی به فناوری قدرتمند و مقرون به صرفه ای نیاز دارد که بتواند فرآیندهای حیاتی را خودکار کرده و ریسک را به حداقل برساند. شرکت ها همچنین در حال کشف هوش مصنوعی و اتوماسیون حسابداری هستند [are] برای رعایت استانداردهای مالی ضروری است.»

حقیقتی در آن وجود دارد. بر اساس نظرسنجی ماه مارس توسط Intuit، 48 درصد از حسابداران قصد دارند در 12 ماه آینده روی ابزارهای اتوماسیون و هوش مصنوعی سرمایه گذاری کنند. یکی دیگر از گزارش‌های جدید جداگانه نشان می‌دهد که 59 درصد از کسب‌وکارهای کوچک – شاید خوش‌بینانه – فکر نمی‌کنند که به لطف اتوماسیون تا 10 سال آینده به حسابدار نیاز ندارند.

جدای از پتانسیل صرفه جویی در نیروی کار، استارت آپ ها در فضای اتوماسیون حسابداری از نظر جذب سرمایه گذاری مخاطره آمیز در چندین سال گذشته بسیار خوب عمل کرده اند. طبق PitchBook (از طریق وال استریت ژورنال)، شرکت های نرم افزار حسابداری مبتنی بر هوش مصنوعی بین ژانویه 2022 تا پایان مارس 2022، 233.3 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کردند که از 210.2 میلیون دلار بودجه برای کل سال 2021 فراتر رفت.

هلر ادعا می کند که Trullion بیش از 1000 مشتری و 5000 کاربر دارد.

“این همه گیری مثبت بوده است تریلیون،» او ادامه داد. “این یک اکوسیستم بسیار دستی و خدمات گرا است که مشتاق نفوذ دیجیتال است.

Trullion، مستقر در نیویورک و در سال 2020 تاسیس شده است، تا به امروز 33.5 میلیون دلار جمع آوری کرده است. هلر می گوید که برنامه افزایش نیروی کار از حدود 50 نفر به بیش از 80 نفر تا پایان سال است.