استارتاپ تجارت اجتماعی با تمرکز اندونزیایی Evermos سری B 30 میلیون دلاری را دریافت می کند-TechCrunch

تیم موسس اورموس (از چپ به راست): آریپ تیرتا ، غفرون مستقیم ، اقبال مسلمان و الهام طوفیق

تیم مingسس Evermos (l به r): آریپ تیرتا ، غفرون مستقیم ، اقبال مسلمان و الهام طوفیق

Evermos یک استارتاپ تجارت اجتماعی اندونزیایی است که دارای دو هدف است: به مردم اجازه می دهد با افتتاح فروشگاه های آنلاین بدون صرف سرمایه درآمد اضافی کسب کنند و به مارک های کوچک کمک کنند تا به نام خانوادگی تبدیل شوند. این شرکت که بر روی محصولات حلال و سایر اقلام برای مشتریان مسلمان تمرکز دارد ، امروز اعلام کرد که یک سری 30 میلیون دلاری از سری B را که توسط UOB Venture Management’s Asia Impact Investment Fund II سرمایه گذاری شده است ، جمع آوری کرده است. سایر شرکت کنندگان شامل IFC ، MDI Ventures ، Telkomsel Mitra Innovation (TMI) و Future Shape ، به همراه سرمایه گذاران بازگشت Jungle Ventures و Shunwei Capital بودند.

این بودجه برای استخدام ، تقویت موتور توصیه Evermos و سایر فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی و ورود به مناطق جدید در اندونزی مورد استفاده قرار می گیرد. این شرکت می گوید در حال حاضر 100000 نمایندگی فروش فعال در بیش از 500 شهر Tier 2 و Tier 3 ، عمدتا در جاوا دارد. هدف آن دستیابی به بیش از یک میلیون فروشنده در سراسر اندونزی طی پنج سال آینده است.

از نظر عرضه ، Evermos با بیش از 500 مارک ، در درجه اول مشاغل اندونزیایی کار می کند و مد ، محصولات بهداشتی و زیبایی حلال و غذا و نوشیدنی می فروشد. این شرکت می گوید حجم کل معاملات آن در دو سال گذشته بیش از 60 برابر افزایش یافته است.

Evermos در نوامبر 2018 توسط غفرون مستقیم ، اقبال مسلمان ، الهام طوفیق و آریپ تیرتا تاسیس شد. مستقیم به TechCrunch گفت که انگیزه تیم از نارضایتی از بسیاری از شیوه های خرده فروشی در اندونزی بود. به عنوان مثال ، این شامل چندین لایه توزیع است که قیمت ها را افزایش می دهد و ازدیاد محصولات جعلی به صورت آنلاین ، که بسیاری از مردم را از خرید از بازارهای تجارت الکترونیک محتاط می کند.

مستقیم گفت: “ما تلاش می کنیم این مشکلات را با نوآوری در مدل تجارت اجتماعی حل کنیم ، بنابراین فروشندگان می توانند به مشتریان کمک کنند محصولات مناسب را به شیوه کارآمدتری انتخاب کنند.”

تقریباً 90 درصد مردم اندونزی مسلمان هستند ، بنابراین “وقتی می گویید ما بازار مسلمانان را هدف قرار می دهیم ، تقریباً تمام اندونزی را هدف قرار می دهیم.” “ما محصولات موجود در پلت فرم خود را با دقت انتخاب می کنیم ، و یکی از مهمترین جنبه ها این است که آیا مربوط به بازار مسلمانان است. به عنوان مثال ، باید حلال باشد ، اگر مد است ، مد معتدل است. »

Evermos نیازی به فروشندگان برای خرید موجودی ندارد. در عوض ، فروشندگان اقلامی را که از فهرست Evermos انتخاب شده اند به محافل اجتماعی خود ، از جمله خانواده ، دوستان و همسایگان ، از طریق WhatsApp ، Facebook و برنامه های دیگر بازاریابی می کنند. نمایندگی های فروش یک صفحه فرود آنلاین دارند که در برنامه Evermos ایجاد شده است و می توانند پیوندهای مربوط به محصولات را برای مشتریان ارسال کنند ، اما مستقیم می گوید بیشتر فروش از طریق چت انجام می شود.

Evermos موجودی ، تدارکات و پشتیبانی مشتری را اداره می کند. مانند بسیاری از استارتاپ های تجارت اجتماعی دیگر در اندونزی ، از جمله Super ، KitaBeli و ChiliBeli ، Evermos بر شهرهای کوچکتر تمرکز دارد ، جایی که نفوذ تجارت الکترونیکی به دلیل عواملی مانند هزینه های حمل و نقل بیشتر کمتر است. برای پایین نگه داشتن هزینه های حمل و نقل ، فروشندگان Evermos اغلب سفارشات مشتریان خود را به صورت دسته ای دسته بندی می کنند. محصولات معمولاً از انبارهای خود مارک ها از طریق ارائه دهندگان تدارکات شخص ثالث برای آنها ارسال می شود ، اما Evermos در حال حاضر تجزیه و تحلیل موجودی و شبکه ای از انبارها را برای ذخیره محصولات نزدیک به فروشندگان در حال ساخت است.

مستقیم می گوید مارک ها معمولاً 30 درصد حق کمیسیون برای محصولات فروخته شده از طریق Evermos می پردازند و این شرکت بیشتر این مبلغ را با فروشندگان به اشتراک می گذارد. فروشندگان برتر اورموس ماهانه حدود 200 دلار آمریکا یا تقریباً حداقل دستمزد ماهانه در اکثر استانهای اندونزی درآمد دارند.

از آنجا که اکثر فروشندگان Evermos برای اولین بار به صورت آنلاین به فروش می رسند ، ماژول های آموزشی درون برنامه ای (و گاه به گاه رویدادهای آموزشی آفلاین نیز) ارائه می دهد. این شامل مشاوره در زمینه تنظیم موجودی ، نحوه استفاده از بستر Evermos برای سفارش دادن و استفاده از برنامه های تبلیغاتی و رونویسی محصول است.

تا کنون ، Evermos عمدتا بر جاوا تمرکز کرده است ، اما قصد دارد به مناطق دیگر اندونزی نیز گسترش یابد. استراتژی های آن برای دستیابی به یک میلیون فروشنده در پنج سال شامل اجرای تبلیغات و برنامه ای است که در آن نمایندگان فروش یک بار کمیسیون برای ارجاع فروشندگان جدید به پلت فرم دریافت می کنند. مستقیم می گوید نفوذ بیش از حد مشکلی ایجاد نخواهد کرد زیرا فروشندگان معمولاً بر تعداد انگشت شماری از محصولات تمرکز می کنند ، بنابراین حتی افرادی که در یک جامعه قرار دارند لزوماً با یکدیگر رقابت نمی کنند.