استارتاپ تصویربرداری حرارتی Satellite Vu قبل از اولین پرتاب، 15.8 میلیون دلار قیمت دارد

استارت‌آپ بریتانیایی Satellite Vu 12.7 میلیون پوند (15.8 میلیون دلار) برای توسعه آنچه که «دما سنج جهان» می‌نامد، جمع‌آوری کرده است: یک صورت فلکی ماهواره‌ای که قادر به نظارت بر انتشارات حرارتی در سراسر جهان است.

دور سری A-2 توسط Molten Ventures با مشارکت Seraphim Space، A/O Proptech، Lockheed Martin، Ridgeline Ventures، Foundation Sciences Earth و Stellar Ventures هدایت شد. همه این سرمایه گذاران قبلا به Satellite Vu کمک کرده اند. این شرکت تا به امروز 30.5 میلیون پوند (37.7 میلیون دلار) از جمله کمک مالی 1 میلیون پوندی (1.2 میلیون دلار) از برنامه ملی نوآوری فضایی آژانس فضایی بریتانیا جمع آوری کرده است.

این استارت آپ مستقر در لندن در حال توسعه فناوری برای جمع آوری داده های حرارتی با کیفیت بالا از فضا است. این ماهواره‌ها قادر خواهند بود گرمای ساطع شده از ساختمان‌های جداگانه را اندازه‌گیری کنند، داده‌هایی که شرکت می‌گوید می‌تواند برای کمک به کسب‌وکارها و دولت‌ها در ارائه راه‌حل‌های کارآمدتر انرژی استفاده شود.

این شرکت می‌گوید توانایی مکان‌یابی و اندازه‌گیری خروجی انرژی حرارتی برای دستیابی به انتشار خالص کربن صفر ضروری است.

Satellite Vu اولین فضاپیمای خود را به مدار می‌فرستد، پرنده‌ای که با مشارکت Surrey Satellite Technology Ltd در ماه ژوئن در یک مأموریت اشتراکی SpaceX Falcon 9 ساخته شده است. این ماهواره قادر به جمع آوری تصاویر و ویدئو با وضوح 3.5 متر بر پیکسل خواهد بود.

این شرکت هفت ساله تعهدات مشتری به ارزش بیش از 128 میلیون پوند (160 میلیون دلار) را از طریق برنامه گزینه دسترسی زودهنگام خود دارد که به مشتریان امکان دسترسی ترجیحی به تصاویر و گزینه ایمن سازی ظرفیت ماهواره را می دهد. شرکت‌هایی که به این برنامه پیوسته‌اند شامل شرکت تصویربرداری فضایی ژاپن و شرکت تحلیلی Kayrros هستند. این وجوه باید از سه ماهه چهارم سال جاری به درآمد تبدیل شوند.

جورج چالمرز، رئیس فناوری آب و هوای شرکت مولتن ونچرز، در بیانیه‌ای گفت: 160 میلیون دلار آنها در تعهدات اولیه، مدلی درخشان از فروش پیش از راه‌اندازی برای شرکت‌های فناوری عمیق است که سایر شرکت‌های فناوری آب و هوا می‌توانند از آن الگوبرداری کنند.

طبق گزارش Satellite Vu، بودجه جدید یک دور صعودی بود، یا دوری که در آن ارزش شرکت افزایش یافت. این شرکت پس از اولین راه اندازی به جمع آوری کمک های مالی سری B خود بازخواهد گشت.