استارتاپ های دانمارکی مسئولانه 2 میلیون دلار برای محک زنجیره های تامین آب و هوا و تنوع جمع آوری می کنند – TechCrunch

اگر قرار است جهان به NetZero برسد و از بلایای آب و هوایی اجتناب کند ، باید هر محصول را پایدار کند و این به معنی هر خرید است. اما برای انجام این کار به شفافیت بیشتری نیاز دارید ، بنابراین این بدان معناست که اطلاعات بیشتری در مورد تامین کنندگان برای بهبود منابع تأمین و معیارگذاری شرکت ها وجود دارد. در حالی که شرکتها اغلب بهترین تلاش خود را انجام می دهند ، مشکل مسائلی مانند انتشار CO2 در زنجیره تامین نهفته است.

استارتاپ دانمارکی مسئولیت دارد ، معتقد است که در ارائه خرده فروشان ، سازندگان و سایرین به یک شبکه تأمین کارت امتیازی در برابر این زنجیره تأمین ارائه دهندگان ، پاسخ دارد. بنابراین ، یک شرکت می تواند بررسی کند که آیا هر سطحی از زنجیره تأمین آن در جنگل زدایی ، آلودگی آب و همچنین نقض حقوق بشر یا مسائل مربوط به تفاوت حقوق و دستمزد جنسیتی دخیل است.

اکنون 2 میلیون دلار سرمایه گذاری پیش از بذر به رهبری Flash Ventures جمع آوری شده است. همچنین Pirate Impact (دفتر خانواده Fabian & Ferry Heilemann) و مایکل واکس ، بنیانگذار و مدیر عامل Planetly Benedikt Franke شرکت می کنند.

این استارتاپ در حال حاضر اولین نسخه از پلتفرم خود را با نرم افزار راه اندازی می کند که داده های تامین کننده بیش از 10،000 تامین کننده را برای مشتریان خلبان بررسی می کند.

توماس بوک اندرسون ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت مسئول ، گفت: “اگر بتوانیم خریداران را در مقایسه با تامین کنندگانشان در دستور کار سیاره ها و مقایسه آنها با قیمت آسان تر کنیم ، فکر می کنیم می توانیم نیروی عظیمی را باز کنیم. برای تغییراتی که در بخشهای تدارکات جهان وجود دارد. “

در حال توسعه با مشاور راه اندازی Google: برنامه اهداف توسعه پایدار ، مسئولانه

یوهان نوردوس وستارپ ، شریک موسس فلش ونچرز می گوید: “زمان بندی مناسب است و شرکت ها در چند سال آینده شیوه خرید خود را به طور اساسی تغییر خواهند داد. تدارکات مبتنی بر قیمت یا ارزش جای خود را به تدارکات تأثیرگذار خواهد داد. امروزه شرکت ها تا حدودی کورکورانه عمل می کنند و برای حل “مشکل روز” به دنبال آب می روند. مسئولانه به آنها کمک می کند تا سرانجام به ردپای خرید خود پی ببرند و به دلایل درست تصمیمات آینده نگرانه بگیرند. “

بر اساس CDP ، حدود 40 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهانی از طریق خرید و محصولاتی که می فروشند بر شرکت ها تأثیر می گذارد یا تحت تأثیر قرار می دهد. در همین حال ، گارتنر دریافت که 23 درصد از رهبران زنجیره تامین انتظار دارند که تا سال 2025 دارای اکوسیستم دیجیتالی باشند ، در حالی که امروز تنها 1 درصد بود.

بوک اندرسسون در تماس با من گفت: “فضای تامین منابع مسئول در 20 سال گذشته واقعاً بسیار تکامل یافته است. ما در حال ایجاد لایه ای بر روی همه ارائه دهندگان مختلف داده هستیم تا اساساً به تیم تدارکات اجازه دهیم تا هرگونه اطلاعات را به صورت انعطاف پذیر بخوانند ، آنها را تفسیر کرده و سپس از آنها برای تصمیم گیری برای منابع استفاده کنند. “

مسئولانه با EcoVadis و Integrity Next رقابت می کند.