استارتاپ پایدار تجارت الکترونیکی Olive اکنون علاوه بر پوشاک ، محصولات زیبایی را نیز ارسال می کند-TechCrunch

در اوایل سال جاری ، استارتاپی به نام Olive سایت و اپلیکیشن خرید جدید خود را با هدف کارآمدتر ، راحت تر و پایدارتر کردن تجارت الکترونیکی با ارائه راهی برای مصرف کنندگان برای تجمیع سفارشات خود از سراسر خرده فروشان به محموله های واحد که مجدداً قابل استفاده هستند ، راه اندازی کرد. بسته بندی ، نه مقوا. اگر اقلام نیاز به بازگشت داشته باشند ، همان بسته ها مجدداً مورد استفاده قرار می گیرند. در غیر این صورت ، زیتون برای برداشتن آنها برمی گردد. از ابتدای فوریه 2021 ، این شرکت به بیش از 100 خرده فروش ، عمدتا در فضای مد ، تبدیل شده است. امروز ، با افزودن پشتیبانی از 25 خرده فروش زیبایی دیگر ، دوباره در حال گسترش است.

شرکای راه اندازی این تلاش جدید شامل مارک هایی مانند Supergoop! ، Kora Organics ، Pai Skincare ، Erno Laszlo ، Jecca Blac ، Sahajan ، Clark’s Botanicals ، NuFace ، Purlisse ، Cover FX ، LYS Beauty ، SiO Beauty ، Peace Out Skincare ، Koh Gen Do ، Julep Beauty، In Common Beauty، Indie Lee، Glow Recipe، Ursa Major، RMS Beauty، Ceremonia، Sweet Chef، Follain، and BalmLabs.

آنها به خرده فروشان پوشاک و لوازم جانبی زیتون مانند Adidas ، Superga ، Rag & Bone ، Birdies ، Vince ، Goop ، Khaite و Veronica Beard و سایر افراد ملحق می شوند.

برای حمایت از گسترش ، Olive همچنین مجموعه جدیدی از بسته بندی های چندبار مصرف را تهیه کرد که دارای عناصر محافظتی برای اقلام آسیب پذیرتر است. در حالی که قبلا ، این شرکت بسته های مختلفی مانند کیسه های لباس نرم و اندازه های مختلف ظروف سفت و سخت تر ارائه کرده بود (در زیر نگاه کنید) ، اکنون جایگزین مخصوص خود را برای نوارهای حباب هوا که این روزها در اکثر جعبه های آمازون پیدا می کنید ، معرفی کرده است. به نسخه زیتون در بسته بندی چندبار مصرف آن ادغام شده است و می تواند به راحتی توسط مشتری در زمان بازگشت بسته در زمان تحویل تخلیه شود.

اعتبار تصویر: زیتون ، بنیانگذار ناتی فاوست

ایده زیتون ایده ای به موقع است. به دلیل همه گیری کووید -19 ، پذیرش تجارت الکترونیکی به شدت افزایش یافته است. اما گناه مصرف کنندگان نیز همینطور است. بسته های متعدد هر هفته در درب منزل قرار می گیرند ، با مقوا و پلاستیک برای بازیافت – اگر حتی در منطقه شما موجود است. کامیون های تحویل – آمازون ، UPS ، FedEx و دیگران – در حال حاضر یک منظره روزانه در هر خیابان شهر هستند. در همین حال ، به نظر می رسد رهبران بازار مانند آمازون و والمارت علاقه زیادی به افزایش سرعت تحویل دارند ، نه لزوما کارآیی و پایداری. (آمازون به خریداران این امکان را می دهد تا برای تحویل محموله های یکپارچه ، تحویل روز آمازون را انتخاب کنند ، اما آن را انتخاب می کنند.)

بنیانگذار Olive ، ناتی فاوست ، می گوید پس از این که متوجه شد علاقه بازیکنان بزرگتر تجارت الکترونیکی برای رسیدگی به برخی ناراحتی ها و ناکارآمدی های موجود در بازار بسیار کم است ، از ساخت این شرکت الهام گرفت. فاوست قبلاً به عنوان نایب رئیس Quidsi (که Diapers.com و Soap.com را اداره می کرد و به آمازون فروخته می شد) ، و سپس بنیانگذار و COO در Jet ، که توسط Walmart با 3.3 میلیارد دلار خریداری شده بود ، خدمت کرده بود. قبل از زیتون ، وی معاون ارشد والمارت بود.

پس از جستجوی روح ، متوجه شد که می خواهد چیزی در فضای تجارت الکترونیک بسازد که بیشتر بر تأثیرات اجتماعی و محیطی متمرکز است ، نه فقط بر رشد و مصرف.

اعتبار تصویر: زیتون

فاوست توضیح می دهد: “من یک شام هنگام بیرون آوردن زباله و بازیافت ، دچار عافیت شدم.” او می گوید: “بسیار دیوانه کننده است که ما تا این حد به تجارت الکترونیکی رسیده ایم و این تجربه تحویل وضع موجود است-این همه زباله ، که هم یک مسئله زیست محیطی است و هم برای مصرف کنندگان دردسر ساز است.” “و مسئله بزرگتر از بسته بندی در واقع این واقعیت است که اکثر این بسته ها یک به یک تحویل داده می شوند و این انتشارات در مایل آخر در واقع بزرگترین عامل انتشار کربن در زنجیره تامین تجارت الکترونیک پس از خرید است. ”

ممکن است مصرف کنندگان در مورد همه مسائل فکر نکنند ، زیرا بسیاری از آنها پنهان هستند ، اما آنها به طرق دیگری فراتر از برخورد با زباله مبارزه می کنند. بازگشت هنوز هم دردسرساز است-به حدی که آمازون اکنون به مشتریان اجازه می دهد به کوهل بروند ، جایی که در کیوسک های بازگشتی در فروشگاه مشارکت می کند و همچنین به خرده فروش آجر و ملات کمک می کند ترافیک خود را افزایش دهد.

به علاوه ، مشتریانی که از سایت های مختلف خرید می کنند ، مجبورند حساب های آنلاین خود را بارها و بارها تنظیم کرده و آدرس ها و اطلاعات پرداخت را بارها وارد کنند ، که این باعث آزار است. زیتون راحتی یک فروشگاه یک طرفه مانند آمازون را در آن جبهه ارائه می دهد.

در همین حال ، زیتون با بازگشت به کالا به مصرف کنندگان اجازه می دهد اقلام ناخواسته خود را در بسته بندی زیتون قرار دهند و سپس آنها را درب منزل یا درب ساختمان برای بازگشت بگذارند. این شرکت با USPS و شبکه ای از حامل های محلی برای ارائه خدمات به مشتریان در ردپای فعلی خود ، که حدود 100 میلیون مصرف کننده آمریکایی در هر دو ساحل است ، همکاری می کند.

در حالی که مشتریان مجبور نیستند با بسته بندی سروکار داشته باشند ، اما در این مرحله به طور کامل از معادله حذف نشده است. امروزه زیتون با خرده فروشان همکاری می کند که بسته ها را به انبارهای ساحل غربی و ساحل شرقی خود ارسال می کنند ، در آنجا آنها را در ظروف قابل استفاده مجدد بسته بندی می کنند تا به مشتریان تحویل دهند. در حال حاضر ، این بدان معناست که زیتون مسئول مسائل بازیافت است. اما در حال همکاری با شرکای تجاری خود است تا از ابتدا سفارشات را مستقیماً در بسته بندی های قابل استفاده مجدد – قبل از ارسال به انبارهای زیتون برای تحویل ، – قرار دهند. امروزه ، این شرکت چند خرده فروش با این تلاش دارد ، اما امیدوار است که در نهایت گسترش یابد و شامل همه شرکا شود.

این شرکت بر اساس مدل کمیسیون وابسته درآمد ایجاد می کند ، که در حال حاضر کار می کند. اما با گذشت زمان ، ممکن است نیاز باشد که این مدل کسب و کار در طول زمان تکامل یابد ، زیرا تعداد مشتریان و مشارکت های آن افزایش می یابد. در حال حاضر ، حدود 10 هزار مصرف کننده از زیتون استفاده کرده اند ، پیش از هر گونه تلاش بازاریابی در مقیاس بزرگ و جذب مشتری از سوی استارتاپ.

در حال حاضر ، Olive مستقر در نیویورک با جمع آوری کمک های مالی حدود 15 میلیون دلار از سرمایه گذاران از جمله Invus ، Primary Venture Partners و SignalFire ، تجارت خود را توسعه می دهد.