استارت‌آپ بیوتکنولوژی Shiru جوانه‌زنی مواد گیاهی با تزریق سرمایه جدید – TechCrunch

دکتر جاسمین هیوم، بیوشیمی‌دان پروتئین، در حال کار در فضای غذایی جایگزین بود که فرصتی برای تکامل فناوری دید تا صنعت جهانی غذای ما بتواند وابستگی خود به حیوانات را کاهش دهد.

او Shiru را در سال 2019 راه اندازی کرد و این شرکت از فرآیند “تخمیر دقیق” برای ایجاد مواد گیاهی برای شرکت های مواد غذایی استفاده می کند. هیوم به TechCrunch گفت که نتیجه طعم، بافت، تطبیق پذیری و هزینه در مقیاس مشابه مشابه حیوانات خود دارد.

او افزود: “فرصتی که من دیدم و در مورد آن آموختم این است که مواد تشکیل دهنده ای که از حیوانات دریافت می کنیم، پروتئین های تخم مرغ یا پروتئین های لبنی، در برچسب های مواد غذایی در مکان های عجیب و غریب ظاهر می شوند.” به عنوان مثال، نان سفید و اسفنجی دارای پروتئین شیر است. هدف ما پوشش دادن بسیاری از دسته‌های غذایی است، اما با جایگزینی آنها با مواد مغذی و پایدار.»

هر دو بازار مواد غذایی و پروتئین های گیاهی برای رشد پایدار آماده هستند. پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی مواد غذایی تا سال 2022 به 400 میلیارد دلار برسد، در حالی که غذاهای گیاهی تا سال 2030 به یک بازار 162 میلیارد دلاری تبدیل می‌شوند.

کاتالوگ Shiru در حال حاضر دارای شش ماده مختلف است که بی رنگ و بی طعم هستند و می توان آنها را به انواع محصولات غذایی مانند محصولات پخته شده بسته بندی شده، سس ها، برگرها و ماست اضافه کرد.

یکی از اهداف غذایی که هیوم و تیمش به دنبال جایگزینی آن هستند متیل سلولز است، نشاسته ای که در غذاهایی مانند غذاهای مبتنی بر پروتئین گیاهی استفاده می شود.

هیوم اضافه کرد: “این یک عملکرد اتصالی را ارائه می دهد که قبلاً در همبرگرها و سس های گیاهی وجود ندارد، با این حال، یک ماده ناخوشایند برای داشتن روی برچسب است.” شرکت های مواد غذایی با متیل سلولز مشکل دارند، اما هیچ کس در مورد آن صحبت نمی کند. این نوع ماده، جایگزینی را وادار می کند و ما مواد لازم برای جایگزینی آن را داریم.»

برای اینکه بتواند از تقاضای صنعت جلوتر باشد و بتواند اولین مواد اولیه را تا اوایل سال آینده به شرکت ها برساند، شرکت مستقر در امریویل امروز یک دور سری A 17 میلیون دلاری به رهبری S2G Ventures را اعلام کرد.

سرمایه‌گذاران بازگشتی Lux Capital، CPT Capital، Y Combinator و Emles Venture Partners و سرمایه‌گذاران جدید، The W Fund، SALT و Veronorte به S2G می‌پیوندند. هیوم گفت که بودجه جدید کل بودجه Shiru را تا به امروز به بیش از 20 میلیون دلار می رساند.

به عنوان بخشی از سرمایه گذاری، چاک تمپلتون، مدیر عامل S2G، به هیئت مدیره Shiru پیوست. این شرکت یک صندوق سرمایه گذاری است که بر روی غذای سالم و کشاورزی پایدار متمرکز شده است و اغلب در شرکت هایی سرمایه گذاری می کند که تاثیرگذار و آنالوگ جایگزین محصولات حیوانی هستند.

او گفت که تکاملی در غذاهای گیاهی صورت گرفته است، با هر نسخه جدید با هدف طعم بهتر، اگرچه هنوز آنطور که می‌توانست سالم نباشد. او افزود که ترکیبات شیرو، از سوی دیگر، نسخه جدیدی هستند که نه تنها «طعم عالی دارد»، بلکه دقیقاً مشابه آنالوگی است که سعی در جایگزینی آن دارد و سالم‌تر است.

علاوه بر این، تمپلتون معتقد است که این شرکت ساختار هزینه، پانل‌های تغذیه‌ای و برچسب‌گذاری مناسب را برای «هیجان‌انگیز کردن مشتریان» کشف کرده است.

او افزود: «آنها در حال حاضر محصولات و پروتئین ها را سریعتر کشف می کنند و می توانند نحوه ارائه موادی را به بازار بیابند که کاربردهای متعددی دارند. این به آنها فرصتی می دهد تا به خوبی تنظیم کنند و به انجام کارهایی مانند پایین آوردن ساختار هزینه ادامه دهند. جاسمین و تیم او به صنایع غذایی این امکان را می دهند که در محدودیت قرار نگیرند و بهترین مواد را برای تمیز کردن برچسب و محیط زیست بیابند.

در همین حال، با برنامه ریزی برای آماده سازی مواد اولیه برای مشتریان تا سال آینده، هیوم پیش بینی می کند که می توانیم اولین محصولات تجاری حاوی مواد تشکیل دهنده شیرو را در قفسه های فروشگاه های مواد غذایی در اوایل سال 2023 مشاهده کنیم.

این شرکت در ابتدا مشغول کار بر روی این فناوری بود، و زمانی که اعتبار آن تایید شد، هیوم شروع به بررسی دور دیگری از سرمایه گذاری خطرپذیر کرد تا به مرحله بعدی مقیاس گذاری و ایجاد زیرساخت های Shiru ادامه دهد.

او قصد دارد از بودجه جدید برای دو برابر کردن نیروی کار 22 نفره Shiru در 12 ماه آینده در زمینه های علم، تخمیر، بازاریابی و توسعه تجارت استفاده کند. این شرکت همچنین در سال آینده به یک دفتر مرکزی جدید در Alameda نقل مکان کرده و تولید خود را افزایش خواهد داد.

هیوم افزود: «بزرگترین کاری که باید انجام دهیم این است که مواد تشکیل دهنده زیادی تولید کنیم. «چالش مقیاس‌پذیری چالش بزرگی خواهد بود و ما به دنبال مشارکت یا ایجاد تسهیلات برای استفاده از تخمیر در مقیاس‌های صنعتی هستیم. این ما را به نقطه ای می رساند که می توانیم نمونه هایی را که شرکت های مواد غذایی برای آزمایش نیاز دارند تحویل دهیم.