استراتژی های جذب استارتاپ برای دانشجویان بین المللی و فارغ التحصیلان اخیر؟ – TechCrunch

در اینجا نسخه دیگری از “سوفی عزیز” وجود دارد ، ستون مشاوره که به سوالات مربوط به مهاجرت در مورد کار در شرکت های فناوری پاسخ می دهد.

سوفی آلکورن ، وکیل مهاجرت دره سیلیکون می گوید: “سوالات شما برای گسترش دانش که به مردم در سراسر جهان اجازه می دهد از مرزها فراتر رفته و به دنبال آرزوهای خود باشند ، حیاتی است.” “خواه در شرکت های انتخاباتی ، م founderسس یا در جستجوی کار در سیلیکون ولی هستید ، من دوست دارم در ستون بعدی خود به سوالات شما پاسخ دهم.”

اعضای اضافی کرانچ به ستون های هفتگی “سوفی عزیز” دسترسی دارند. از کد تبلیغاتی ALCORN برای خرید اشتراک یک یا دو ساله با 50 off تخفیف استفاده کنید.


سوفی عزیز ،

من در زمینه کسب استعداد برای یک استارتاپ مقیاس پذیر سریع کار می کنم و به دنبال راهی برای مهندسین برتر هستم.

من بسیاری از نامزدهای برجسته ای را می بینم که در آستانه فارغ التحصیلی از دانشگاه های ایالات متحده هستند و از برنامه هایی مانند CPT ، OPT و STEM OPT نام می برند. چگونه آنها را جذب و حفظ کنیم؟

– استخدام کننده قوی

سختگیر عزیز ،

بسیاری از استارتاپ ها از مجموعه دانشجویان بین المللی با استعداد یا کسانی که به تازگی فارغ التحصیل شده اند یا به زودی از کالج ها یا دانشگاه های ایالات متحده فارغ التحصیل می شوند چشم پوشی می کنند – بسیاری از آنها می خواهند برای کار در اینجا بمانند – زیرا ممکن است شرکت ها از آنچه می دانند نمی دانند ترسیده باشند. روند مهاجرت آمریکا

استارتاپ های اولیه اغلب تصور می کنند که ارائه شغل به یک دانشجوی بین المللی یا فارغ التحصیل اخیر با ویزای دانشجویی F-1 ممکن است بسیار پیچیده باشد ، یا آنها نگران هستند که برای یک استارتاپ در مراحل اولیه تأمین H-1B برای آنها بسیار سخت باشد. من اخیراً در پادکست خود به مواردی که باید درباره استخدام دانش آموزان در OPT بدانید ، پرداختم. خوشبختانه ، دانشجویان بین المللی و فارغ التحصیلان یک استعداد غنی پر از افراد با انگیزه بالا ارائه می دهند و مدیریت مهاجرت آنها کاملاً امکان پذیر است.

دو نوع اصلی برنامه های آموزشی در دسترس اکثر دانشجویان بین المللی که دارای ویزای F-1 برای کار در زمینه تحصیلی خود هستند عبارتند از:

  • آموزش عملی برنامه درسی (CPT) ، که در برخی از کالج ها و دانشگاه ها در دسترس دانشجویان فعلی است. هر دانشگاه یا برنامه تحصیلی آن را ارائه نمی دهد.
  • آموزش عملی اختیاری (OPT) ، که در طول دوره آموزشی (OPT قبل از اتمام) یا پس از فارغ التحصیلی (OPT پس از اتمام) در دسترس است و در برخی موارد می تواند از طریق پسوند STEM OPT تمدید شود.

برخلاف ویزای کار ، کارفرمایان مجبور نیستند مستقیماً از دانش آموزان F-1 برای CPT و OPT “درخواست” کنند (به عنوان مثال ، فرم I-129 ، که برای H-1B و O-1A استفاده می شود ، دخیل نیست). با این حال ، CPT و OPT دانش آموز را ملزم به کار در منطقه ای می کند که مستقیماً با رشته تحصیلی آنها ارتباط دارد و کارفرما ممکن است برای واجد شرایط بودن یا درخواست دانش آموز نیاز به ارائه اطلاعات یا اسناد دیگر مانند برنامه آموزشی داشته باشد. در زیر به این موارد عمیق تر می پردازم.

برای یک H-1B در قرعه کشی ، یک استارتاپ فقط باید برخی شرایط اولیه حمایتی H-1B را داشته باشد تا بتواند شات داشته باشد. این موارد می تواند شامل ادغام ، ارائه شغل تخصصی و توانایی پرداخت حقوق نامزد H-1B برای مدت درخواست دادخواست H-1B (معمولاً تا سه سال) باشد. سپس نامزد یک استارتاپ به همان شانس انتخاب می شود که در قرعه کشی سالانه به عنوان کاندیدایی با سطح تحصیلات یکسان که توسط یک غول فناوری حمایت می شود انتخاب شود. (ممکن است شرکت های بزرگ مشاوره فناوری و فناوری از افراد زیادی در قرعه کشی حمایت کنند ، اما به نامزدهای آنها در روند دولت وزن بیشتری داده نمی شود!) علاوه بر این ، پیشنهاد تغییر از قرعه کشی تصادفی H-1B به دستمزد -قرعه کشی پایه توسط قاضی دادگاه فدرال در ماه سپتامبر انجام شد ، بنابراین قرعه کشی سال آینده به صورت تصادفی با کمی ترجیح برای نامزدهای دارای مدارک پیشرفته ایالات متحده ، اما هیچ ترجیحی بر اساس دستمزد نخواهد بود.

توصیه می کنم با یک وکیل مهاجرت مجرب مشورت کنید تا شما ، استارتاپ خود و دانشجو یا فارغ التحصیل را در این فرآیند راهنمایی کند. یک وکیل مهاجرت همچنین می تواند به شما کمک کند تا بهترین راهکار را برای دانشجویان و فارغ التحصیلانی که تصمیم دارید برای ویزای کار یا گرین کارت حمایت کنید ، تدوین کنید.

تصویری ترکیبی از سوفی آلکورن ، وکیل حقوق مهاجرت ، در پس زمینه با لوگوی TechCrunch.

اعتبار تصویر: جوانا بنیاک / سوفی آلکورن (در پنجره جدیدی باز می شود)

CPT چگونه کار می کند؟

آموزش عملی برنامه درسی (CPT) در برخی از دانشگاهها در دسترس است که آموزش آنها در حال حاضر بخشی جدایی ناپذیر از برنامه درسی مدرسه است. برخی از برنامه های تحصیلات تکمیلی به دانش آموزان اجازه می دهند یا حتی از آنها می خواهند در ابتدای برنامه ، تحت عنوان “CPT روز 1” ، برای CPT درخواست دهند.

دانش آموزان باید تأییدیه CPT را از مقام رسمی مدرسه (DSO) در دانشگاه یا کالج خود دریافت کنند. اگر می خواهید یک دانشجوی بین المللی در CPT استخدام کنید ، دانش آموز باید اطلاعات مربوط به شغل را به DSO ارائه دهد ، مانند موقعیت ، وظایف ، دستمزد ، تعهد زمانی و هرگونه اطلاعات دیگری که DSO ممکن است برای تصمیم گیری در مورد شایستگی این شغل درخواست کند. به

یک سال CPT تمام وقت (بیش از 20 ساعت در هفته) واجد شرایط بودن دانش آموز برای OPT را حذف می کند. با این حال ، CPT پاره وقت (20 ساعت در هفته یا کمتر) بر شایستگی دانش آموز تأثیر نمی گذارد.

OPT چگونه کار می کند؟

مانند CPT ، آموزش عملی اختیاری (OPT) به 12 ماه محدود می شود. OPT در هر سطح تحصیلی در دسترس دانشجویان بین المللی است: کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا.

دو نوع OPT وجود دارد: قبل از اتمام (قبل از فارغ التحصیلی) و پس از اتمام. اکثر دانش آموزان F-1 تصمیم می گیرند OPT را پس از فارغ التحصیلی شروع کنند تا بتوانند تمام وقت کار کنند. تحت OPT پیش از اتمام ، دانش آموزان فقط می توانند به صورت پاره وقت کار کنند. هر دو ماه به صورت نیمه وقت ، OPT پیش از اتمام ، یک ماه میزان OPT را که می توان پس از فارغ التحصیلی انجام داد ، کاهش می دهد.

اگر دانش آموزی می خواهد در حین گذراندن دوره ها کار کند ، اغلب توصیه می کنم CPT را در صورت وجود دنبال کنید و به صورت پاره وقت برای حفظ OPT پس از اتمام کار کنید.

برای OPT ، دانشجو باید برای مجوز کار به خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) مراجعه کند. چگونه این کار را انجام می دهند؟ دانشجو باید مجوز و امضای DSO را در فرم I-20 (گواهی صلاحیت برای وضعیت دانشجویی غیر مهاجر) دریافت کند. آن فرم ، همراه با فرم I-765 (درخواست سند مجوز اشتغال) و هزینه تشکیل پرونده ، باید ظرف 30 روز پس از تأیید DSO به USCIS ارائه شود.

برای OPT پس از اتمام ، فرم I-765 می تواند 90 روز قبل از فارغ التحصیلی دانشجو ، اما حداکثر 60 روز پس از فارغ التحصیلی ثبت شود. اگر دانشجویی در 31 اکتبر 2021 یا قبل از آن درخواست می کند ، می توان 120 روز قبل از فارغ التحصیلی درخواست را ثبت کرد. این تغییر موقت ناشی از حل و فصل دعوای گروهی بود. دانشجو یا فارغ التحصیل می توانند با دریافت کارت مجوز کار شروع به کار کنند.

افزونه STEM OPT چگونه کار می کند؟

دانش آموزان یا فارغ التحصیلان OPT در صورت کسب مدرک STEM می توانند واجد شرایط تمدید 24 ماهه باشند. برای راه اندازی استخدام افراد در STEM OPT ، استارتاپ شما باید:

در برنامه تأیید الکترونیکی دولت ثبت نام کرده و از وضعیت خوبی برخوردار باشید ؛ ارائه یک برنامه آموزشی رسمی در زمینه تحصیلی فرد و تکمیل فرم I-983 (برنامه آموزشی برای دانشجویان STEM OPT) ؛ و از نظر وظایف ، ساعت و غرامت ، در میان سایر الزامات قانونی ، موقعیتی معادل دیگران ارائه دهید.

STEM OPT همچنین نیاز به مجوز کار جدید دارد. فرم I-765 ، فرم به روز شده I-20 که توسط DSO امضا شده است ، می تواند 90 روز قبل از پایان OPT (یا 120 روز در صورت تسلیم در 31 اکتبر 2021 یا قبل از آن) ، اما حداکثر 60 روز پس از آن ثبت شود. DSO در I-20 امضا می کند. داوطلبانی که به دنبال تمدید STEM OPT هستند همچنان می توانند برای اهداف I-9 تا 180 روز در حالی که منتظر تأیید هستند به کار خود ادامه دهند.

بعد چه اتفاقی می افتد؟

فارغ التحصیلان پس از تاریخ انقضای OPT یا STEM OPT یک مهلت 60 روزه دارند تا یا از ایالات متحده خارج شوند ، به وضعیت دیگری تغییر کرده یا با ویزای F-1 برنامه تحصیلی جدیدی را شروع کنند.

هر دانش آموزی که استارتاپ شما می خواهد آنها را حفظ کند باید در قرعه کشی سالانه H-1B در ماه مارس هر سال ثبت نام کند. شما می توانید دانش آموزان را قبل از فارغ التحصیلی در قرعه کشی H-1B وارد کنید. اگر آنها انتخاب نشدند ، می توانید آنها را در سال بعد ثبت نام کنید ، و همینطور تا زمانی که انتخاب شوند یا زمان آنها در OPT یا STEM OPT تمام نشود.

ممکن است برخی از دانشجویان واجد شرایط ماندن در ایالات متحده باشند در حالی که H-1B آنها در وضعیتی به نام “Cap Gap” قرار دارد. وکیل مهاجرت شما می تواند به شما در تعیین جایگزین های H-1B برای دانشجویان و فارغ التحصیلان بر اساس وضعیت آنها کمک کند.

برای منابع آموزشی بیشتر ، پادکست ما را انتخاب کنید ، گزینه های ویزا که همه استخدام کنندگان باید بدانند.

برای شما آرزوی موفقیت می کنم!

– سوفی


سوالی از سوفی دارید؟ اینجا بپرسید. ما این حق را برای خود محفوظ می داریم که مطالب شما را برای وضوح و/یا فضا ویرایش کنیم.

اطلاعات ارائه شده در “سوفی عزیز” اطلاعات عمومی است و توصیه حقوقی نیست. برای اطلاعات بیشتر در مورد محدودیت های “سوفی عزیز” ، لطفاً سلب مسئولیت کامل ما را مشاهده کنید. می توانید مستقیماً با سوفی در قانون مهاجرت Alcorn تماس بگیرید.

پادکست سوفی ، قانون مهاجرت برای استارتاپ های فناوری ، در همه سیستم عامل های اصلی موجود است. اگر می خواهید مهمان باشید ، او برنامه ها را می پذیرد!