استرالیا جدیدترین قوانین را برای مهار تسلط فناوری گوگل در نظر گرفته است – TechCrunch

ناظر رقابت در استرالیا ، جدیدترین سازمانی است که قدرت های قانونی را برای مهار تسلط گوگل در بخش فناوری تبلیغات تحت فشار قرار داده است.

این شرکت در حالی که آخرین گزارش خود را در زمینه تحقیق درباره نگرانی های رقابت در بخش تبلیغات دیجیتال منتشر کرده است ، تماس گرفته است. در این گزارش ، کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان استرالیا (ACCC) نتیجه می گیرد که راه حل های نظارتی جدیدی برای رسیدگی به سلطه و رقابت گوگل در بخش adtech – “به نفع مشاغل و مصرف کنندگان” مورد نیاز است.

تسلط غول فناوری بر داده های شخص اول در این گزارش تمرکز ویژه ای دارد و تنظیم کننده این ایده را دارد که برای مقابله با تسلط گوگل به اقدامات خاصی نیاز است – مانند قدرت تفکیک داده ها یا الزامات دسترسی به داده.

“ما نگرانی های سیستمیک رقابت را در رابطه با رفتار طی چندین سال و خدمات متعدد adtech ، از جمله رفتارهایی که به رقبا آسیب می رسانند ، شناسایی کرده ایم. رود سیمز ، رئیس ACCC در بیانیه ای گفت که تحقیقات و اجرای قانون تحت قوانین عمومی رقابت برای مقابله با این نوع نگرانی ها مناسب نیست و می تواند بسیار طولانی طول بکشد.

“ما نگران هستیم که فقدان رقابت به احتمال زیاد باعث افزایش هزینه های فناوری شده است. یک صنعت تبلیغاتی ناکارآمد به معنای هزینه های بیشتر برای ناشران و تبلیغ کنندگان است ، که به احتمال زیاد کیفیت یا کمیت محتوای آنلاین را کاهش می دهد و در نهایت باعث می شود هزینه بیشتری برای کالاهای تبلیغاتی توسط مصرف کنندگان پرداخت شود. “

در یک یافته خاص علیه گوگل ، ACCC دریافت که غول فناوری از موقعیت خود برای ترجیح دادن خدمات خود استفاده کرده است (با نام مستقل ترجیح دادن به خود) و آنها را از رقابت محافظت می کند-با دیده بان این مثال را ارائه می دهد که چگونه Google از دسترسی خدمات تبلیغاتی رقیب به تبلیغات جلوگیری می کند در YouTube (که گفته می شود خدمات adtech Google “مزیت مهمی” است).

به طور کلی ، آن را پیدا کرد گوگل در بخش های کلیدی زنجیره تامین adtech موقعیت غالب دارد – برآورد می کند که بیش از 90 of از نمایش تبلیغات که از طریق زنجیره تامین adtech معامله شده است حداقل از یک سرویس Google در سال گذشته عبور کرده است.

بر اساس تجزیه و تحلیل ACCC ، عوامل متعددی زیر سلطه گوگل است – از جمله دسترسی به داده های مصرف کننده و سایر اطلاعات ؛ دسترسی به موجودی انحصاری ؛ و ادغام در خدمات adtech آن.

این گزارش همچنین به خریدهای کلیدی توسط Google – از جمله DoubleClick در 2007 ، AdMob در 2009 و YouTube در 2006 – که به گفته تنظیم کننده به Google کمک کرده است موقعیت خود را در adtech کمک کند ، اشاره می کند.

عدم شفافیت در این بخش یکی دیگر از اهداف است ، با این گزارش که قیمت و عملکرد مبهم را مشخص می کند که به گفته آن پیچیدگی بازار را پیچیده می کند و درک تبلیغات و ناشران در درک نحوه عملکرد زنجیره تامین و تشخیص سوء رفتار را دشوار می کند.

ناظر رقابت بریتانیا نگرانی های مشابهی را در گزارش بخش فناوری خود در سال گذشته نشان داد. و قانونگذاران بریتانیایی اکنون در حال کار بر روی اصلاحات رقابتی قانون رقابت داخلی هستند.

ACCC علاوه بر درخواست قدرت های قانونی جدید برای جلوگیری از تسلط گوگل در بخش تبلیغات ، توصیه می کند که صنعت استانداردهایی را وضع کند – مانند الزام ارائه دهندگان به انتشار میانگین هزینه ها و تعیین نرخ ها تا مشتریان خود بتوانند به راحتی هزینه ها را در بین ارائه دهندگان و خدمات مختلف مقایسه کنند. به

همچنین یک استاندارد صنعتی را توصیه می کند تا “تأیید کامل و مستقل خدمات مورد استفاده تبلیغ کنندگان در زنجیره تامین” را فعال کند. و این نشان دهنده امتناع گوگل از مشارکت در فشار “پیشنهاد سربرگ” به رهبری ناشران است-ابتکاری در صنعت ، که در حدود 2014/15 توسعه یافته است ، که تلاش می کرد رقابت را برای موجودی ناشران افزایش دهد ، اما با عدم حمایت گوگل مانع شد- قبلاً به خدمات آن اجازه داده بود تا در آخرین نگاه فرصتی برای پیشی گرفتن از رقبا داشته باشد.

گوگل از موقعیت عمودی یکپارچه خود برای عملکرد خدمات adtech خود به نحوی استفاده کرده است که با گذشت زمان منجر به رقابت کمتر در صنعت فناوری شده است. این رفتار به گوگل کمک کرده است تا موقعیت غالب خود را در زنجیره تامین فناوری تبلیغات ایجاد و تثبیت کند. “

“فعالیت های گوگل در سراسر زنجیره تامین همچنین به این معنی است که در یک معامله واحد ، گوگل می تواند از طرف تبلیغ کننده (خریدار) و ناشر (فروشنده) عمل کرده و مبادله تبلیغاتی را که این دو طرف را به هم متصل می کند ، اداره کند. از آنجا که منافع این احزاب با یکدیگر هماهنگ نیست ، این باعث ایجاد تضاد منافع برای Google می شود که می تواند به تبلیغ کنندگان و ناشران آسیب برساند. “

شاید نکته قابل توجه در اینجا این باشد که هیچ یک از یافته های ACCC به خصوص جدید نیست. در عوض اینها مشکلاتی است که قانونگذاران و قانونگذاران در سراسر جهان در حال حل آن بوده اند – و در نظر دارند که چگونه بهترین راه حل را حل کنند.

گزارش دیده بان استرالیا در پی مجازات مهمی است که بار دیگر در تابستان امسال در Mountain View در فرانسه اعمال شد ، به عنوان مثال ، در موردی که مربوط به ترجیح خود در بخش فناوری است.

مقامات فرانسوی رقابت همچنین تعدادی از تعهدات خود را از Google در زمینه قابلیت همکاری در بازار فناوری ارتقاء دادند.

ACCC توصیه می کند که دولت Down Under قوانینی را برای مدیریت تعارض منافع ایجاد کند. جلوگیری از خودترجیحی ضد رقابتی ؛ و اطمینان حاصل کنید که ارائه دهندگان فناوری تبلیغاتی رقیب “می توانند بر اساس شایستگی های خود رقابت کنند”-همچنین بیانگر بسیاری از نگرانی های قانون گذاران اتحادیه اروپا است که به طور مشابه در مجموعه ای از قوانین پیشین پیشنهادی که برای غول های فناوری مانند Google (پلت فرم های به اصطلاح “دروازه بان”) ارائه شده است ، مشخص شده است. )

و همانطور که در بالا ذکر شد ، انگلستان همچنین قصد دارد قوانین رقابت را به روز کند تا به تنظیم کننده ها اختیارات لازم برای مقابله با غول های پلتفرم داده شود. در حالی که-در آلمان-قانونگذاران قوانین رقابت را برای هدف قرار دادن غول های دیجیتالی به روز کرده اند ، در ابتدای امسال به روزرسانی این قانون را به تصویب رساندند که به رگولاتورهای ضد انحصار اختیار می دهد تا برای مثال با ممنوعیت ترجیح خود مجدداً در غول های اینترنتی مداخله کند.

ACCC خاطرنشان می کند که در حال بررسی اتهامات خاصی علیه Google بر اساس قوانین موجود رقابت است. اما این گزارش تأکید می کند که سازوکار نظارتی جدید برای مقابله با تسلط آن ضروری است.

“ما نگرانی های سیستمیک رقابت را در رابطه با رفتار در طول سالها و خدمات تبلیغاتی متعدد ، از جمله رفتارهایی که به رقبا آسیب می رسانند ، شناسایی کرده ایم. سیمز می گوید: تحقیقات و اقدامات اجرایی تحت قوانین عمومی رقابت برای مقابله با این نوع نگرانی ها مناسب نیست و می تواند بسیار طولانی طول بکشد.

همزمان ، استرالیا همچنین مقررات گسترده تری را برای بخش دیجیتال در نظر می گیرد – که گزارشی از آن در یک سال آینده ارائه می شود.

ACCC گفت که این گزارش همچنین باید چگونگی اجرای قوانین مربوط به بخش برای adtech را مورد بررسی قرار دهد-و اینکه آیا آنها باید بخشی از یک برنامه نظارتی گسترده تر برای رسیدگی به “رقابت مشترک و نگرانی های مصرف کننده” را تشکیل دهند ، ناظر گفت که در بازارهای پلت فرم دیجیتالی شناسایی شده است.

سیمز افزود: “بسیاری از نگرانی هایی که ما در زنجیره تامین adtech شناسایی کردیم مشابه نگرانی های دیگر بازارهای پلتفرم دیجیتال ، مانند جستجوی آنلاین ، رسانه های اجتماعی و بازارهای برنامه است.” “این بازارها همچنین تحت تسلط یک یا دو ارائه دهنده اصلی هستند که از ادغام عمودی سود می برند و منجر به نگرانی های قابل توجهی در زمینه رقابت می شود. در بسیاری از موارد با عدم شفافیت به این موارد افزوده می شود. “

مشاوره در مورد آن کار در سه ماهه اول سال 2022 آغاز می شود – ACCC می گوید که پیشنهادات قانونی خارج از کشور را برای رسیدگی به این مسائل “در نظر خواهد گرفت”.

اتحادیه اروپا برنامه خود را برای مقابله با Big Tech در پیشنهاد قانون بازارهای دیجیتال در پایان سال گذشته همراه با مجموعه وسیع تری از قوانین برای پلتفرم های دیجیتالی (قانون خدمات دیجیتال) ارائه کرد که هدف آن افزایش پاسخگویی به طور کلی در سرویس های اینترنتی است. ، هدف قرار دادن مناطقی مانند محتوای غیرقانونی یا فروش کالاهای خطرناک به صورت آنلاین.

در حالی که در آلمان-که پیش از هرگونه اقدام اتحادیه اروپا تلاش می کند-FCO مجموعه ای از روش ها را علیه غول های فناوری (از جمله آمازون ، اپل ، فیس بوک و گوگل) آغاز کرده است و به دنبال این است که آیا قدرت بازار آنها به اندازه کافی برای مشاغل آنها مهم است یا خیر. مشمول قانون جدید آن می شود. بنابراین مقامات رقابت در آنجا به زودی می توانند برای جلوگیری از سوء استفاده از بازار وارد عمل شوند.

آسیا همچنین موضع گیری فزاینده ای در برابر تنظیم غول های فناوری داشته است. به عنوان مثال در اوایل ماه جاری ، کره جنوبی گوگل را به دلیل سوء استفاده از بازار در ارتباط با نحوه عملکرد سیستم عامل تلفن هوشمند خود ، اندروید ، 177 میلیون دلار جریمه کرد. در حالی که در چین ، رژیم اسلحه خود را بر روی تمام فناوری های بزرگ – حتی شرکت های داخلی متمرکز می کند.

و حتی در زمین چمن ، غول های فناوری ایالات متحده-از جمله گوگل و فیس بوک-با چالش های نظارتی در زمینه های مختلف ، از جمله نحوه عملکرد فروشگاه های برنامه و موضوعاتی مانند ترجیح خود و ادغام درنده بازار روبرو هستند.

با این حال ، اکنون یک اجماع جهانی وجود دارد که فناوری بزرگ باید به اندازه خود کاهش یابد. تنها س questionsالات در مورد چگونگی این اتفاق است – برای مثال ، استرالیا در حال حاضر با وضع قانون برای کد معامله رسانه های خبری که فیس بوک و گوگل را هدف قرار می دهد ، پیش می رود – و اینکه بازارهای دیجیتالی با چه سرعتی می توانند راه اندازی مجدد شوند.

در پاسخ به گزارش ACCC ، سخنگوی Google این بیانیه را ارائه داد:

“خدمات فن آوری تبلیغات دیجیتال گوگل مزایایی را برای مشاغل و مصرف کنندگان به همراه دارد – به ناشران کمک می کند تا محتوای خود را تأمین کنند ، مشاغل کوچک را قادر می سازد تا به مشتریان برسند و رشد کنند و از افراد آنلاین در برابر تبلیغات بد محافظت می کند.

تجزیه و تحلیل PwC استرالیا برای گوگل استرالیا نشان داد که سه چهارم مشتریان adtech گوگل مشاغل کوچک و متوسط ​​استرالیایی هستند – و سه نفر از چهار کسب و کار مورد بررسی مزایای مهمی را از استفاده از خدمات Google از جمله صرفه جویی در هزینه ، صرفه جویی در زمان و رشد کسب و کار در مقایسه با سایر خدمات مشاهده کردند.

PwC همچنین برآورد کرد که وجود و استفاده از فناوری تبلیغات گوگل بیش از 15000 شغل معادل تمام وقت را پشتیبانی می کند و سالانه 2.45 میلیارد دلار به اقتصاد استرالیا کمک می کند.

به عنوان یکی از بسیاری از ارائه دهندگان فناوری تبلیغات در استرالیا ، ما همکاری خود را با صنعت و نهادهای نظارتی برای حمایت از اکوسیستم تبلیغات سالم ادامه می دهیم. “