اسناد داخلی فیس بوک مسائل مربوط به تعدیل و اطلاعات نادرست آن را برجسته می کند – TechCrunch

مقالات فیس بوک ، مجموعه وسیعی از اسناد ارائه شده توسط افشاگر فرانسیس هوگن به کنسرسیومی از سازمان های خبری ، منتشر شد. گزارش ، توسط رویترز، بلومبرگ، واشنگتن پست و دیگران، تصویری از شرکتی را ترسیم می کند که بارها و بارها به دنبال اولویت دادن به تسلط و سود بر ایمنی کاربر بوده است. با این حال، با وجود هشدار تعداد زیادی از کارمندان مبنی بر اینکه تمرکز شرکت بر تعامل، کاربران را در معرض خطر خشونت در دنیای واقعی قرار داده است.

واشنگتن پستبرای مثال، ادعا می‌کند که در حالی که مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، گزارش‌هایی را که نشان می‌داد این سایت در شهادت کنگره سخنان نفرت‌انگیز را تشدید می‌کند، نادیده می‌گیرد، او می‌دانست که این مشکل بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که به طور عمومی اعلام شده است. اسناد داخلی دیده شده توسط پست ادعا می کنند که این شبکه اجتماعی کمتر از پنج درصد از سخنان نفرت انگیز را حذف کرده است و مدیران اجرایی – از جمله زاکربرگ – به خوبی می دانند که فیس بوک مردم را قطبی می کند. این ادعاها قبلاً توسط فیس بوک رد شده است ، که می گوید اسناد به اشتباه ارائه شده است.

زاکربرگ همچنین متهم است که طرحی را برای اجرای یک درایو ثبت نام رای دهندگان به زبان اسپانیایی در ایالات متحده قبل از انتخابات 2020 متوقف کرده است. او گفت که ممکن است این طرح “جناحی” به نظر برسد ، زیرا کارکنان واتس اپ بعداً نسخه ای کاهش یافته را با آژانس های خارجی ارائه می دهند. گفته می شود مدیرعامل همچنین در تصمیم گیری مبنی بر عدم جلوگیری از اطلاعات غلط COVID-19 در مراحل اولیه همه گیری همه گیر بوده است زیرا ممکن است یک “مبادله مهم با MSI” وجود داشته باشد. [Meaningful Social Interaction — an internal Facebook metric] ضربه.” فیس بوک این ادعا را رد کرده و گفته است که اسناد نادرست توصیف شده اند.

رویترز گزارش داد که فیس بوک به طور زنجیره ای تعدادی از کشورهای در حال توسعه را نادیده گرفته است و به سخنان نفرت انگیز و افراط گرایی اجازه رشد می دهد. این شامل استخدام کارکنان کافی نمی شود که می توانند به زبان محلی صحبت کنند ، از بافت فرهنگی قدردانی کنند و در غیر این صورت به طور موثر تعدیل کنند. نتیجه این است که این شرکت به سیستم های تعدیل خودکار خود که در کشورهای غیر انگلیسی زبان بی اثر است ایمان غیرموجهی دارد. فیس‌بوک مجدداً این اتهام را رد کرده است که از کاربران خود در این مناطق غفلت می‌کند.

یک منطقه خاص که نگران کننده است ، میانمار است ، جایی که فیس بوک مسئول تشدید تنش های محلی است. یک سند 2020 نشان می‌دهد که سیستم تعدیل خودکار این شرکت نمی‌تواند عبارات مشکل‌ساز را در (زبان محلی) برمه‌ای علامت‌گذاری کند. (لازم به ذکر است که دو سال پیش ، عدم عملکرد صحیح فیس بوک برای جلوگیری از ناآرامی های مدنی در میانمار در گزارشی از Business for Social Responsibility مشخص شد.)

به طور مشابه ، گزارش شده است که فیس بوک ابزارهای لازم برای تشخیص سخنان نفرت انگیز در زبانهای ایتوپیایی اورومو یا آمهاری را در اختیار ندارد. فیس بوک گفته است که در حال توسعه تیم تعدیل محتوا است و در دو سال گذشته ، گویندگان ارومی ، آمهاری و برمه ای (و همچنین تعدادی از زبان های دیگر) را به کار گرفته است.

مجله نیویورک تایمز، گزارش می دهد که تحقیقات داخلی فیس بوک به خوبی می دانست که عملکردهای Like و Share-عناصر اصلی نحوه عملکرد این پلتفرم-گسترش سخنان نفرت انگیز را افزایش داده است. در سندی تحت عنوان What is Colateral Damage آمده است که عدم موفقیت فیس بوک در رفع این مشکلات باعث می شود که این شرکت “به طور فعال (اگر نه لزوماً آگاهانه) این نوع فعالیت ها را تبلیغ کند.” فیس‌بوک می‌گوید که باز هم، این اظهارات بر اساس فرضیه‌های نادرست است و این غیرمنطقی است که این شرکت تلاش کند و فعالانه به کاربرانش آسیب برساند.

بلومبرگدر همین حال ، بر سقوط فرضی در معیارهای تعامل فیس بوک تمرکز کرده است. جوانان ، بازار هدف اصلی تبلیغ کنندگان ، زمان کمتری را در بستر فیس بوک می گذرانند و تعداد کمتری از نوجوانان تصمیم به ثبت نام می گیرند. در عین حال ، ممکن است تعداد کاربران در این گروه های سنی به طور مصنوعی افزایش یابد ، با انتخاب کاربران ایجاد چندین حساب – “Finstas” – برای جدا کردن پرسنل آنلاین خود برای ارائه خدمات به گروه های مختلف. هاوگن ادعا می کند که فیس بوک “معیارهای اصلی را برای سرمایه گذاران و تبلیغ کنندگان نشان نداده است” و حساب های تکراری منجر به “تقلب گسترده” علیه تبلیغ کنندگان می شود. فیس بوک می گوید که در حال حاضر تبلیغ کنندگان را از خطر رسیدن خریدها به حسابهای تکراری در مرکز راهنمایی خود مطلع می کند و این موضوع را در پرونده های SEC خود ذکر می کند.

درآخر هفنه، آکسیوس گزارش داد که سر نیک کلگ از فیس بوک هشدار داده است که این سایت باید در هفته های آینده منتظر “عناوین بد” باشد. بین مطالبی که در مقالات فیس بوک موجود است ، دور دیگری از شهادت فرانسیس هاگن در انگلستان در اواخر امروز و شایعاتی مبنی بر افشاگری بیشتر ، احتمال می رود که فیس بوک برای مدتی در سرفصل خبرها باقی بماند.

یادداشت ویراستار: این مقاله در اصل در Engadget ظاهر شد.