افشاگر فیس بوک هویت خود را فاش می کند ، می گوید شرکت “سود را بر ایمنی ترجیح می دهد” – TechCrunch

اسناد داخلی منتشر شده توسط مجله ی وال استریت (WSJ) اخیراً فاش کرد که فیس بوک به افراد VIP اجازه می دهد قوانین خود را نقض کنند و از نحوه تأثیر اینستاگرام بر سلامت روانی نوجوانان آگاه است. در حال حاضر ، افشاگری که این اطلاعات را فاش کرد ، در مصاحبه ای با خود به عنوان فرانسیس هاگن فاش شد 60 دقیقه، نیویورک تایمز گزارش داده است

هاوگن در این باره می گوید: “من مجموعه ای از شبکه های اجتماعی را دیدم و در فیس بوک بسیار بدتر از آنچه قبلاً دیده بودم بود.” 60 دقیقهبه فیس بوک بارها و بارها نشان داده است که سود را بر ایمنی ترجیح می دهد. “

به گفته یک وب سایت شخصی ، هاوگن در سال 2019 به فیس بوک پیوست و در زمینه مسائل مربوط به دموکراسی و اطلاعات غلط کار کرد و در عین حال ضد جاسوسی را نیز انجام داد. حساب توییتر او و تیمش راه اندازی شدند او به عنوان مدیر محصولات فیس بوک کار می کرد و در ماه مه شرکت را ترک کرد.

او ابتدا “ده ها هزار” صفحه از اسناد داخلی فیس بوک را به جان تای ، بنیانگذار Whistleblower Aid ، آورد و درخواست حمایت قانونی و کمک در انتشار اطلاعات کرد. این مجموعه شامل تحقیقات داخلی شرکت ، عرشه اسلاید ، نامه های جلدی و موارد دیگر بود. وی همچنین با شکایت فاش کننده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ، فیس بوک را متهم به انجام اقدامات داخلی کرد که با بیانیه های عمومی آن مطابقت نداشت.

هاوگن در شکایت SEC ، تحقیقات و اسناد داخلی فیس بوک را با اظهارات عمومی و افشاگری های مدیرعامل مارک زاکربرگ و سایر مدیران مقایسه کرده است. در یک مثال ، او گفت که فیس بوک به اطلاعات نادرست در انتخابات و شورش کنگره آمریکا در 6 ژانویه کمک کرد.

وی در نامه ای در این زمینه نوشت: “فیس بوک کار خود را برای مبارزه با اطلاعات غلط و افراط گرایی خشونت آمیز مربوط به انتخابات و شورش 2020 اعلام کرده است.” در واقع ، فیس بوک می دانست که الگوریتم ها و پلتفرم هایش این نوع محتوای مضر را تبلیغ می کنند و در استفاده از اقدامات متقابل توصیه شده داخلی یا ماندگار موفق نبوده است. “

وی خاطرنشان کرد: این سایت محتوای تفرقه انگیز را مجاز می داند زیرا تعامل را ارتقا می بخشد. هاوگن در این باره می گوید: “تحقیقات خودش نشان می دهد که محتوای نفرت انگیز ، تفرقه انگیز ، قطبی کننده است ، راحت تر می توان مردم را به خشم وادار کرد تا احساسات دیگر.” 60 دقیقهبه “فیس بوک متوجه شده است که اگر الگوریتم را برای ایمن تر شدن تغییر دهند ، مردم زمان کمتری را در سایت می گذرانند ، روی تبلیغات کمتر کلیک می کنند ، پول کمتری کسب می کنند.”

او و تیم حقوقی اش علاوه بر ارتباط با دفتر افشاگر SEC ، که معمولاً از حامیان مالی شرکت ها حمایت می کند ، با سناتورهای ریچارد بلومنتال (D) و مارشا بلکبرن (R) تماس گرفت. او همچنین به همراه نماینده پارلمان اروپا با قانونگذاران فرانسه و انگلیس صحبت کرد.

فیسبوک ، که اخیراً برای رفع افشاگری ها تلاش کرده است ، پیش از مصاحبه 60 دقیقه ای به عقب پیش رفت و این اتهامات را “گمراه کننده” خواند. نیک کلگ ، معاون سیاستگذاری و امور جهانی گفت CNN که فیس بوک نماینده “خوب ، بد و زشت بشریت” است و تلاش می کند “بدی ها را کاهش دهد ، آن را کاهش داده و خوبی ها را تقویت کند.” وی افزود که سرزنش کردن 6 ژانویه در رسانه های اجتماعی “مسخره” است.

در بیانیه ای برای Engadget ، سخنگوی فیس بوک ، لنا پیتچ ، گفت: “این بخش همچنین سرمایه گذاری های قابل توجهی را که ما برای حفظ امنیت مردم در پلتفرم خود انجام می دهیم نادیده می گیرد … به این معنی که ما محتوای بد را تشویق می کنیم و کاری انجام نمی دهیم ، درست نیست.” این شرکت همچنین هرگونه ادعایی را که باعث گمراهی عموم یا نهادهای نظارتی می شود ، کنار گذاشت. “ما پای بیانیه های عمومی خود ایستاده ایم و آماده پاسخگویی به س questionsالات نظارتی در مورد کار ما هستیم.”

در پایان ، هاوگن گفت که می خواهد به رفع فیس بوک کمک کند ، نه اینکه حذف آن را ببیند. او در این ویدئو می گوید: “راه پیش رو در مورد شفافیت و حکمرانی است.” “این در مورد تجزیه فیس بوک نیست.” هاوگن قرار است سه شنبه 5 دسامبر در مورد مسائل مربوط به تأثیر فیس بوک بر کاربران جوان در کنگره شهادت دهد.

یادداشت ویراستار: این مقاله در اصل در Engadget ظاهر شد.