انتشار منگ وانژو و آینده هواوی – TechCrunch

با سلام و بازگشت به TechCrunch در چین ، خلاصه ای از رویدادهای اخیر که چشم انداز فناوری چین را شکل می دهد و معنای آنها برای مردم در سایر نقاط جهان چیست.

روز جمعه ، منگ وانژو ، مدیر اجرایی مالی هواوی پس از دستیابی به یک توافق موفق با وزارت دادگستری ایالات متحده ، از حبس خانگی در ونکوور آزاد شد. استارتاپ های چینی که سرمایه گذاری های مهم خود را در این هفته اعلام کردند عبارتند از Momenta ، یک استارتاپ رانندگی خودران تحت حمایت دایملر ، Nreal ، یک شرکت واقعیت افزوده ، و Hai Robotics ، سازنده روباتیک انبار.

معامله شاخص

منگ ، دختر بنیانگذار هواوی ، رن ژنگفی ، با وزارت دادگستری ایالات متحده موافقت کرد و در آن به برخی تخلفات اعتراف کرد در حالی که دادستان اتهامات کلاهبرداری از طریق بانک و بانک علیه وی را به تعویق انداخته و می تواند کیفرخواست را در سال 2022 رد کند.

در سال 2018 ، منگ در ونکوور کانادا به اتهام نقض تحریم های تجاری آمریکا علیه ایران دستگیر شد. در طول این سالها ، پرونده وی در تحریک روابط آمریکا و چین به یک عامل تحریک کننده تبدیل شده است. در همان زمان که منگ عازم شنزن ، محل مقر Huawei شد ، روز جمعه ، چین دو کانادایی را که به اتهام جاسوسی بازداشت شده بودند ، آزاد کرد. پکن بارها ارتباط بین بازداشت این دو کانادایی و بازداشت منگ را رد کرده است.

منگ از طریق حضور در دادگاه از راه دور از طریق ویدئو در روز جمعه ، خود را به اتهام توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری در بانک ، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری از طریق بانک ، کلاهبرداری از طریق بانک و تقلب در سیم بی گناه اعلام کرد. با این حال ، وی به حقایق اساسی پشتوانه اتهامات وزارت دادگستری اعتراف کرد ، که شامل “اظهارات نادرست چندگانه به مدیر ارشد یک موسسه مالی در مورد عملیات تجاری هوآوی در ایران در تلاش برای حفظ روابط بانکی هوآوی با موسسه مالی است.”

منگ وانژو ، مدیر ارشد فناوری Huawei Technologies ، امروز اعتراف کرد که نتوانسته حقیقت عملیات Huawei در ایران را بیان کند و در نتیجه ، این موسسه مالی برخلاف قوانین ایالات متحده به تجارت با Huawei ادامه داد. تیم دادستانی ما همچنان خود را برای محاکمه علیه هواوی آماده می کند و ما مشتاقانه منتظر اثبات پرونده خود علیه این شرکت در دادگاه هستیم. “

رسانه های چینی تأیید منگ درباره تخلفات را تا حد زیادی نادیده گرفته اند و کاربران اینترنتی پس از سه سال برای پیروزی آزادی مدیر عامل هواوی عجله کردند. در عرض چند ساعت ، پست ها دارای هشتگ #MengWanzhouReturningToMotherland بیش از 1 میلیارد بازدید در پلت فرم میکروبلاگینگ چینی Weibo داشته اند.

“ما مشتاقانه منتظر دیدن منگ وانژو هستیم که به سلامت به خانه باز می گردد تا با خانواده اش متحد شود. هواوی در دفاع از ادعاهای خود در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای منطقه شرقی نیویورک به دفاع خود ادامه می دهد. ” بیانیهبه

منت گفت هنگام آزادی ، سه سال گذشته برای او به عنوان “مادر ، همسر و مدیر یک شرکت” زمان برهم زننده ای بوده است. وی در بیانیه ای گفت که حمایت چین ، در سطح دولتی و مدنی ، به او ایمان آورد و او را در “لحظات تاریک” ادامه داد.

بازگشت منگ ممکن است روحیه کارکنان را در هواوی تقویت کند ، اما غول تجهیزات مخابراتی و تلفن های هوشمند همچنان از پس لرزه های ناشی از تحریم های آمریکا رنج می برد. اریک خو ، رئیس این شرکت ، روز جمعه گفت که درآمد هواوی از کسب و کار تلفن های هوشمند خود حداقل 30-40 میلیارد دلار در سال 2021 کاهش می یابد. هواوی که پیشتاز جهانی گوشی ها بود ، از رتبه های برتر سقوط کرده و توسط رقبای چینی خود شکست نخورده است و شیائومی در سه ماهه دوم دوم از اپل به عنوان دومین برند پرفروش در سراسر جهان پیشی گرفته است.

در سال 2019 ، هواوی پس از قرار دادن دولت ترامپ در لیست سیاه صادرات ، دسترسی به قطعات و نرم افزارهای مهم تراشه را از دست داد. این شرکت از آن زمان تلاش خود را برای ساخت تراشه های گوشی و سیستم عامل خود افزایش داده است ، اما این فناوری ها در مدت کوتاهی به سختی به دست آمده است.

منابع مالی

در اخبار دیگر ، جنرال موتورز اعلام کرد که 300 میلیون دلار به تامین کننده فناوری رانندگی خودران چینی می ریزد لحظه، که قبلاً تویوتا ، SAIC Motor و مرسدس بنز AG را که از دولت چین حمایت می کنند ، در بین سرمایه گذاران خود می شمارد.

بودجه قابل توجهی برای رقابت در مسابقه رانندگی خودران چین ضروری شده است و ائتلاف با خودروسازان ریشه دار از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا robotaxi مبتدیان با استقرار راه حل های رانندگی پیشرفته یا خودران در کامیون ها ، اتوبوس ها و اتومبیل های سواری ، آزمایش تجاری خود را آغاز می کنند.

طی سال گذشته ، ما شاهد رقبای Momenta Pony.ai ، WeRide و Deeproute بودیم که صدها میلیون دلار از منابع مالی خود برخوردار بودند.

غیر واقعی، که توسط جان چی کهنه کار Magic Leap تأسیس شده است ، گفت که 100 میلیون دلار برای توسعه خارج از کشور و توسعه محصولات AR جدید جمع آوری کرده است. ما در سری A 15 میلیون دلاری آن را در سال 2019 تحت پوشش قرار دادیم و طبق گزارش CNBC ، این استارتاپ از زمان افزایش فعلی به ارزش سرسام آوری به 700 میلیون دلار رسیده است. Nreal هدست هایی را معرفی کرده است که مقرون به صرفه تر و سبک تر برای همتایان غربی خود هستند.

سرانجام ، Hai Robotics ، یک استارتاپ مستقر در شنژن که ربات های مورد رسیدگی را برای انبارها تولید می کند ، فقط 200 میلیون دلار جمع آوری کرد. روبات های صنعتی در چین تقاضا دارند زیرا دولت خواستار کارایی بیشتر برای مقابله با کمبود نیروی کار در بخش تولید آن است. همانطور که Huang He ، سرمایه گذار متمرکز بر اتوماسیون صنعتی ، قبلاً به من گفت:

این روزها جوانان ترجیح می دهند سوار تحویل غذا شوند تا کار در کارخانه. کارهایی که روبات ها جایگزین می کنند از نوع کم مهارت هستند و کارهایی که هنوز نمی توانند توسط روبات ها انجام شوند ، هزینه خوبی دارند و مزایای زیادی را به همراه دارند.

با این وجود ، او هشدار داد که ممکن است بازار بیش از حد گرم شود:

این پدیده عجیب در چین وجود دارد ، جایی که سرمایه گذاری شده و با ارزش ترین شرکت های رباتیک صنعتی کمتر از 30 میلیون یوان درآمد سالانه تولید می کنند و در واقع توسط کاربران واقعی در صنعت شنیده نمی شود.

در ماه اوت ، یک استارتاپ روباتیک انبار دیگر ، Syrius ، که در پناهگاه سخت افزاری شنژن مستقر است ، اعلام کرد که بیش از 20 میلیون دلار به رهبری ByteDance جمع آوری کرده است.