انگلستان قوانین متمرکز بر ایمنی را برای سیستم های اشتراک ویدیو مانند TikTok-TechCrunch منتشر می کند

بسترهای اشتراک ویدیو که در انگلستان خدمات ارائه می دهند باید از مقررات جدیدی که برای محافظت از کاربران و افراد زیر 18 سال در برابر محتوای مضر مانند سخنان نفرت انگیز و فیلم ها/تبلیغات که ممکن است باعث تحریک مجدد خشونت برای گروه های محافظت شده شود ، پیروی کنند.

Ofcom ، ارتباطات کشور ، پخش و – در نقش گسترده – تنظیم کننده محتوای اینترنت ، راهنمای سیستم عامل هایی مانند TikTok ، Snapchat ، Vimeo و Twitch را امروز منتشر کرده است.

از جمله الزامات سرویس های داخلی این است که آنها باید “اقدامات مناسب” را برای محافظت از کاربران در برابر مواد مضر انجام دهند.

محتوای تروریستی ، مطالب سوء استفاده جنسی از کودکان ، نژادپرستی و بیگانه هراسی نیز در براکت “محتوای مضر” قرار می گیرند.

در بیانیه مطبوعاتی تنظیم کننده اعلام کرد که تحقیقات نشان می دهد که یک سوم کاربران اینترنتی بریتانیا می گویند که شاهد یا تجربه محتوای نفرت انگیز بوده اند. یک چهارم مدعی هستند که در معرض محتوای خشونت آمیز یا مزاحم قرار گرفته اند. در حالی که از هر پنج نفر یک نفر در معرض فیلم ها یا محتوایی قرار گرفته است که نژادپرستی را تشویق می کند.

هیچ فهرست تجویزی از اقدامات سکوهای اشتراک گذاری ویدئو برای جلوگیری از قرار گرفتن کاربران در معرض چنین محتوایی وجود ندارد.

اما تعدادی توصیه وجود دارد – مانند بندهای شرایط و ضوابط. عملکردهایی مانند توانایی بارگذاری کنندگان برای اعلام اینکه محتوای آنها حاوی تبلیغ است. و مکانیزم های کاربر پسند برای بینندگان جهت گزارش یا پرچم گذاری مطالب مضر ، و همچنین روشهای شفاف شکایات.

سیستم های تضمین سن نیز توصیه می شود ، مانند کنترل والدین-زیرا این مقررات هدف خاصی از محافظت از افراد زیر 18 سال از مشاهده فیلم ها و تبلیغات حاوی مطالب محدود دارد.

Ofcom همچنین تأیید سن “قوی” را برای بسترهای اشتراک ویدیو که پورنوگرافی را میزبانی می کنند توصیه می کند تا از مشاهده مطالب بزرگسالان زیر 18 سال جلوگیری کند.

در اینجا می توانید لیستی از سیستم عامل های اشتراک ویدیو را که مطابق مقررات خود به Ofcom اطلاع داده اند ، مشاهده کنید. (و غول های پلتفرم فوق الذکر شامل مواردی مانند OnlyFans ، Triller و Recast است.)

Ofcom در ادامه راهنمایی برای بسترهای اشتراک ویدیو می گوید: “ما به ارائه دهندگان توصیه می کنیم تا فرآیندهای سیستماتیک مدیریت ریسک را در نظر بگیرند تا به ارائه دهندگان در شناسایی و اجرای اقدامات قابل اجرا و متناسب کمک کنند.”

“در حالی که ما تصدیق می کنیم که مواد مضر ممکن است به طور کامل از یک پلت فرم ریشه کن نشود ، ما از ارائه دهندگان انتظار داریم که تلاش های معنی داری برای جلوگیری از مواجهه کاربران با آن انجام دهند.”

“VSP [aka video sharing platform] رژیم مربوط به سیستم ها و فرایندهای ایمنی پلتفرم است ، نه تنظیم ویدئوهای جداگانه ، با این حال شواهدی مبنی بر شیوع مواد مضر در یک پلت فرم ممکن است نیاز به بررسی دقیق تری داشته باشد. “

رگولاتور می گوید که می خواهد اقدامات مربوط به سیستم عامل ها ، و همچنین اثربخشی آنها در محافظت از کاربران – و “هرگونه فرآیندی که تصمیمات ارائه دهنده را در مورد استفاده از اقدامات حفاظتی آگاه کرده است” درک کند. بنابراین سیستم عامل ها باید مستندسازی کنند و بتوانند تصمیمات خود را در صورت تماس با تنظیم کننده مانند پیگیری شکایت توجیه کنند.

نظارت بر انطباق پلتفرم های فناوری با الزامات جدید ، نقش کلیدی جدید Ofcom خواهد بود-و مزه ای از آنچه قرار است تحت مقررات دیجیتال ورودی و بسیار گسترده تر با ایمنی متمرکز شود.

Ofcom همچنین می نویسد: “انتظار می رود در کنار تعامل با خود ارائه دهندگان ، درک خود را در مورد اینکه آیا کاربران به طور م protectedثر محافظت می شوند ، به عنوان مثال با نظارت بر شکایات و تعامل با اشخاص ذی نفع مانند موسسات خیریه ، سازمان های غیردولتی و گروه های ایمنی فناوری ، مطلع سازیم.” مشارکت نقش مهمی در حمایت از تصمیمات خود در مورد “حوزه های تمرکز” ایفا خواهد کرد.

نقش Ofcom به عنوان تنظیم کننده محتوای اینترنت در سالهای آینده آشکار خواهد شد زیرا دولت در تلاش است تا قانونی را تصویب کند که وظیفه وسیعی از مراقبت را بر ارائه دهندگان خدمات دیجیتالی در همه زمینه ها اعمال می کند و به آنها دستور می دهد تا محتواهای تولید شده توسط کاربران را در یک زمینه مدیریت کنند. راهی که مانع از قرار گرفتن افراد – و به ویژه کودکان – در معرض موارد غیرقانونی و/یا مضر می شود.

قرار ملاقات کلیدی – رئیس Ofcom – به تعویق افتاده است زیرا دولت تصمیم گرفت رقابت برای این نقش را دوباره انجام دهد.

گزارش ها حاکی از آن است که دولت می خواهد سردبیر سابق روزنامه دیلی میل این پست را بر عهده بگیرد اما یک هیئت مستقل که در روند انتخاب اولیه شرکت داشت ، پل داکر را به عنوان نامزد نامناسب در اوایل سال جاری رد کرد. (مشخص نیست که آیا دولت به تلاش برای چتربازی Dacre در این کار ادامه می دهد یا خیر.)

در همین حال ، Ofcom از سال 2010 خدمات ویدیویی درخواستی را در بریتانیا تنظیم می کند.

اما چارچوب اشتراک ویدیو یک ابزار نظارتی جداگانه است که برای پاسخگویی به تفاوتهای سطح کنترل در نظر گرفته شده است زیرا پلتفرم های اشتراک ویدیو ابزارهایی را فراهم می کنند که به کاربران امکان می دهد محتوای خود را بارگذاری کنند.

با این حال ، این چارچوب جدیدتر طبق قوانین جدید تحت چارچوب مقررات ایمنی ورودی آنلاین جایگزین می شود.

بنابراین این مقررات برای سیستم عامل های اشتراک گذاری ویدئو چیزی شبیه به یک مکان و یک طعم دهنده است زیرا قانونگذاران بریتانیایی با وضع قوانین جامع تر ایمنی آنلاین که بسیار گسترده تر اعمال خواهد شد ، دست و پنجه نرم می کنند.

با این وجود ، Ofcom رژیم VSP را “پیش ساز مهمی برای قوانین آینده ایمنی آنلاین” توصیف می کند و می افزاید: “با توجه به هدف مشترک دو رژیم برای بهبود ایمنی کاربران با الزام به خدمات برای محافظت از کاربران از طریق اتخاذ سیستم های مناسب و Ofcom معتقد است که رعایت رژیم VSP به خدمات در آماده سازی برای رعایت رژیم ایمنی آنلاین کمک می کند ، همانطور که دولت در پیش نویس لایحه ایمنی آنلاین توضیح داده است. “

مقررات حفاظت از داده های بریتانیا همچنین مجموعه ای از الزامات طراحی “مناسب سن” را برای خدمات دیجیتالی که احتمالاً توسط کودکان قابل دسترسی است ، اعمال می کند.