انگلستان یک استراتژی ملی برای “ارتقاء سطح” هوش مصنوعی – TechCrunch اعلام کرد

دولت بریتانیا استراتژی ملی هوش مصنوعی را اعلام کرد – اولین بسته اختصاصی آن با هدف افزایش قابلیت های کشور در و پیرامون فناوری های یادگیری ماشین در دراز مدت.

این شرکت می گوید امیدوار است این استراتژی منجر به افزایش تعداد و انواع هوش مصنوعی در حال توسعه و تجاری سازی در انگلستان در ده سال آینده شود.

طرح اولویت بندی و “ارتقاء” توسعه و کاربردهای هوش مصنوعی از استراتژی های صنعتی و دیجیتال قبلی – که نوید هوش مصنوعی را می گفت ، پیروی می کند. اما دولت بوریس جانسون اکنون در حال پیشروی است و برنامه ده ساله ای را برای سرمایه گذاری در تبدیل انگلیس به “ابرقدرت جهانی هوش مصنوعی” اعلام می کند ، همانطور که روابط عمومی دولت می گوید-با هدف حمایت از مناطقی مانند افزایش مهارت و ارتقاء سطح به امید دستیابی به هوش مصنوعی. پاداش های اقتصادی در خط پایین

این که آیا هنوز محتوای سیاست زیادی در اینجا وجود دارد ، هنوز قابل بحث است.

مشخص است که کمبود پول جدیدی برای پشتیبان گیری از این استراتژی اعلام شده است. در حال حاضر دولت میزان سرمایه گذاران نقدی را در شرکت های هوش مصنوعی انگلستان (13.5 میلیارد پوند در 1400+ شرکت فناوری انگلستان بین ژانویه و ژوئن امسال) نشان می دهد – و کل سرمایه گذاری دولتی را در هوش مصنوعی 2.3 میلیارد پوند+ از سال 2014 نشان می دهد.

اما هیچ صحبتی در مورد میزان بودجه دولت برای حمایت از توسعه هوش مصنوعی از اینجا به بعد وجود ندارد – مانند حمایت مداوم برنامه ریزی شده برای “یادگیری تحصیلات تکمیلی ، بازآموزی و اطمینان از دسترسی کودکان دوره های مختلف به دوره های تخصصی”.

در عوض ، این اعلامیه در مورد صدا در مورد “تبدیل” سنگین است[ing] تواناییهای انگلستان در زمینه هوش مصنوعی ” – یا قرار دادن انگلستان به عنوان” بهترین مکان برای زندگی و کار با هوش مصنوعی “، به هر معنا که باشد. (احتمالاً این یک قطعه همراه دیگر نقطه بحث سیاست دیجیتال دولت است – در مورد تبدیل انگلستان به “امن ترین مکان برای آنلاین” ، زیرا بر قوانین ایمنی آنلاین کار می کند).

به نظر می رسد مرحله اولیه این استراتژی بر جمع آوری داده ها برای اطلاع از سیاست های آینده هوش مصنوعی متمرکز شده است. و در اینجا ، شاید جالب ترین عنصر ، بررسی قوانین حق نسخه برداری و ثبت اختراعات فعلی بریتانیا با محوریت هوش مصنوعی باشد.

برخی استانداردهای ژئوپلیتیک نیز جاه طلبی را به نمایش می گذارند – با صحبت دولت در مورد قرار دادن مفاهیم هوش مصنوعی در معاملات تجاری – اما اینکه آیا انگلستان قادر خواهد بود تا این اندازه در صحنه جهانی در این زمینه ضربه بزند ، باید منتظر ماند.

از جمله اقدامات اعلام شده در استراتژی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راه اندازی برنامه ملی تحقیق و نوآوری در زمینه هوش مصنوعی – “برای بهبود هماهنگی و همکاری بین محققان کشور و کمک به تغییر قابلیت های هوش مصنوعی انگلستان ، در حالی که استفاده از فناوری های هوش مصنوعی در کسب و کار و بخش عمومی و توانایی آنها برای عرضه آنها به بازار”
  • راه اندازی یک دفتر مشترک برای AI (OAI) و بریتانیا Research & Innovation (UKRI) با هدف ادامه توسعه AI در بخشهای خارج از لندن و جنوب شرقی. “این امر بر تجاری سازی ایده ها متمرکز می شود و می تواند ، برای مثال ، دولت را متمرکز سرمایه گذاری ، محققان و توسعه دهندگان در زمینه هایی کند که در حال حاضر از فناوری هوش مصنوعی زیاد استفاده نمی کنند ، اما از پتانسیل بالایی مانند انرژی و کشاورزی برخوردارند.”
  • انتشار یک بررسی مشترک با UKRI در مورد در دسترس بودن و ظرفیت قدرت محاسباتی برای محققان و سازمان های بریتانیایی ، از جمله سخت افزار فیزیکی مورد نیاز برای پیشرفت بیشتر در فن آوری های هوش مصنوعی. “این بررسی همچنین نیازهای گسترده تری را برای تجاری سازی و استقرار هوش مصنوعی ، از جمله آثار زیست محیطی آن در نظر خواهد گرفت”
  • از طریق دفتر مالکیت معنوی (IPO) مشاوره ای در زمینه حق چاپ و ثبت اختراع برای هوش مصنوعی راه اندازی کنید تا مطمئن شوید که انگلستان از ایده هایی که تولید می کند استفاده می کند و با حمایت از توسعه هوش مصنوعی و استفاده از آن از طریق سیستم حق چاپ و ثبت اختراع. “این مشاوره همچنین شامل تمرکز بر نحوه حفاظت از اختراعات ایجاد شده توسط هوش مصنوعی است که در غیر این صورت معیارهای اختراع را رعایت نمی کند و همچنین اقدامات برای سهولت استفاده از مطالب محافظت شده از حق چاپ در توسعه هوش مصنوعی”
  • آزمایش یک مرکز استاندارد AI برای “هماهنگی مشارکت انگلستان در تنظیم قوانین در سطح جهان” و همکاری با موسسه آلن تورینگ برای به روز رسانی راهنمایی در مورد اخلاق و ایمنی هوش مصنوعی در بخش عمومی و “ایجاد ابزارهای عملی برای اطمینان از استفاده اخلاقی از فناوری”

همچنین قابل توجه است که در حالی که استراتژی دولت در مورد ایجاد “قوانین روشن ، اصول اخلاقی کاربردی و محیط نظارتی طرفدار نوآوری” برای هوش مصنوعی صحبت می کند ، انگلستان در حال حاضر در تعیین چارچوب نظارتی عقب افتاده است-زیرا اکنون خارج از اتحادیه اروپا است. در حال حاضر یک پیشنهاد جامع برای تنظیم کاربردهای پرخطر هوش مصنوعی روی میز است.

به جای وضوح نسبت به استفاده از داده ها ، سیاست فعلی دولت انگلستان همزمان از رژیم فعلی حفاظت از داده ها سوال می کند-وزیران ایده کاهش قوانین را با این امید که حفاظت ضعیف تر از اطلاعات شهروندان (به نوعی) اعتماد مردم به و استفاده از فناوری هایی مانند AI.

استراتژی ملی برای استارت آپ های هوش مصنوعی و افزایش مقیاس ، شامل برنامه ای برای ارزیابی “نیازها و چالش های بودجه خصوصی” است-در شش تا 12 ماه آینده.

در حالی که ، در همان بازه زمانی ، دولت می گوید یک رژیم جدید ویزا وضع می کند – “برای جذب بهترین استعدادهای هوش مصنوعی جهان به انگلستان”. (البته شیطان در جزئیات آنچه در آنجا اعلام می کند ، خواهد بود.)

اما اگر استارتاپ های انگلستان امیدوار بودند که اعلام استراتژی ملی برای تقویت هوش مصنوعی به معنای دستیابی قریب الوقوع به انواع داده های جالب دولتی برای آموزش مدل های هوش مصنوعی باشد ، سند فقط می گوید که وزیران “مجموعه داده های باز و قابل خواندن دستگاه های دولتی را در نظر خواهند گرفت” می تواند برای مدلهای هوش مصنوعی منتشر شود ” – و فقط توجه خود را به آن کار خاص در 12 ماه آینده یا بعد معطوف خواهد کرد. پس این صبر کنید و ببینید.

“این استراتژی ملی هوش مصنوعی به جهان نشان می دهد که قصد داریم بهترین محیط مقررات را در جهان ایجاد کنیم. برای رفاه در سراسر انگلستان و اطمینان از اینکه همه می توانند از هوش مصنوعی بهره مند شوند. و استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به حل چالش های جهانی مانند تغییرات آب و هوا “، نادین دوریس ، منشی دیجیتالی (جدید در پست) ، در بیانیه ای همراه با انتشار این استراتژی گفت.

اگر نام دوریس نامعلوم است به این دلیل است که او اخیراً پس از تغییر مجدد وزیر ، الیور داودن را در صندلی داغ در بخش دیجیتال ، رسانه ، فرهنگ و ورزش (DCMS) جایگزین کرد.

Dorries افزود: “هوش مصنوعی در نحوه رشد و غنی سازی زندگی ما نقش اساسی دارد و چشم انداز ارائه شده در استراتژی ما به ما در دستیابی به هر دو هدف حیاتی کمک می کند.”

داوودن فقط یک سال در DCMS به ریاست سیاست دیجیتالی انگلستان (و بقیه خلاصه گسترده) دوام آورد. این هنوز طولانی تر از سلف خود ، نیکی مورگان – که فقط کمی بیش از نیم سال آنجا بود ، بود.

پیش از این مختصات دیجیتالی به عهده مت هنکوک (وزیر سابق سابق) بود – بنابراین در سالهای اخیر رژه سیاستمداران در حال کشیدن سیاست های فناوری انگلستان بوده است.

بنابراین ، شاید به عنوان اولین گام در مورد تعهد “بلندمدت” خود برای پرورش قدرت های عمیق فناوری در کشور ، دولت ممکن است انتصاب وزیر پایدار را در بالای سیاست دیجیتال در نظر بگیرد – به عنوان نشانه ای از تمرکز پایدار بر ارتقای قابلیت های فنی کشور در زمینه ها. مانند هوش مصنوعی و در سطح وزیر ، توانایی مناسب برای درک بهترین شیوه های اولیه فناوری.