اوران 3 میلیون دلار برای افزایش مشارکت مالی زنان پاکستانی جمع آوری می کند – TechCrunch

حلیمه اقبال پس از یک دهه کار به عنوان بانکدار سرمایه گذاری در کانادا ، در سال 2017 به پاکستان بازگشت و به سرعت متوجه شد که دسترسی زنان به خدمات مالی چقدر دشوار است. “من واقعاً برای باز کردن یک حساب بانکی اساسی بسیار سخت بودم. اقبال حدود سه ماه و نیم طول کشید. “اقبال به TechCrunch گفت. او شروع به تحقیق درباره نحوه برخورد زنان پاکستانی با پول کرد – به عنوان مثال ، چگونه پس انداز می کنند یا اعتبار می گیرند؟

سپس با طراح محصول و کارآفرین فاروه تاپال آشنا شد که اخیراً از اسپانیا به پاکستان بازگشته بود و این دو در سال 2018 اوراان را ایجاد کردند تا به زنان در دسترسی به خدمات مالی کمک کنند. این استارتاپ امروز اعلام کرد که 3 میلیون دلار کمک مالی به سرپرستی سرمایه گذار بازگشت Zayn Capital و Wavemaker Partners ، با مشارکت Resolution Ventures ، i2i Ventures ، Hustle Fund ، Haitou Global ، Plug and Play و فرشتگانی مانند کلر دیاز اورتیز ، جمع آوری کرده است. شریک سابق سرمایه گذاری در Magma Partners و کارمند اولیه توییتر.

اوران اکنون کمی بیش از 4 میلیون دلار کمک مالی جمع آوری کرده است. اقبال و تاپال گفتند که آنها اولین زنان کارآفرین در حوزه فناوری فاکس پاکستان هستند که توانستند دور دوم را افزایش دهند.

موسسین اوراان ، فروه تپال و حلیمه اقبال

بنیانگذاران اوراان فروه تپال و حلیمه اقبال

“فرصتی پیش آمد ، چگونه می توانیم صرفه جویی در فضا و اقتصاد غیررسمی در پاکستان را درک کنیم و کجا می توانیم آن را به دست آوریم؟” اقبال گفت.

اوران تصمیم گرفت با ROSCAs (انجمن های اعتباری و پس انداز چرخشی) یا کمیته هایی از افراد که به مخزنی که هر ماه به یکی از اعضا توزیع می شود کمک مالی کند ، شروع به کار کند. با برنامه ریزی برای تبدیل شدن به یک بانک دیجیتال ، خدمات مالی بیشتری گسترش می یابد.

بر اساس تحقیقات اوران ، تنها حدود 7 درصد از زنان پاکستانی از نظر مالی مشارکت دارند ، به این معنی که آنها حداقل یک حساب بانکی اولیه دارند. برای بسیاری از زنان ، تلاش برای دسترسی به خدمات مالی به معنای مواجهه با موانع لجستیکی و اجتماعی است.

اقبال می گوید: “وقتی زنی به بانک می رود ، اولین س weالی که از ما می شود این است که” چرا شما حتی به حساب بانکی احتیاج دارید؟ “، به ویژه اگر شما یک کارمند آزاد یا کارآفرین خرد یا خانه دار بیکار هستید. اغلب از آنها خواسته می شود اطلاعات شوهر یا خویشاوندان مرد خود را ارائه دهند تا بتوانند به عنوان ضامن خدمت کنند. “این نوع محدودیت ها مانع از آن شده است که زنان از تحرک مالی برخوردار باشند تا بتوانند به همان اندازه در رشد اقتصادی کشور سهیم باشند.”

به طور سنتی ، ROSCA در جوامع شکل می گیرد ، به عنوان مثال در میان اعضای خانواده ، دوستان یا همسایگان. سپس هر فرد مبلغی معین در ماه می پردازد. چه کسی پول ماهیانه دریافت می کند توسط کمیته تعیین می شود ، گاهی اوقات با رای یا قرعه کشی تصادفی.

اقبال و تاپال تصمیم گرفتند با ROSCA شروع کنند زیرا تقریباً همه کسانی که می شناسند در یک برنامه غیر رسمی شرکت کرده بودند. بر اساس تحقیقات اوران ، حدود 41 درصد از جمعیت پاکستان در ROSCA شرکت کرده اند و سالانه 5 میلیارد دلار از طریق آنها جابجا می شود.

اقبال گفت: “مقیاس استفاده و آنچه در اختیار کاربر قرار می داد بسیار جذاب بود.” “این یک معدن طلا برای ایجاد چیزی ارزشمند برای کاربر نهایی و همچنین یک فرصت تجاری است.”

اوران ROSCA ها را رسمی می کند و برنامه های پنج ماهه یا ده ماهه ارائه می دهد. یکی از تفاوت های اصلی بین ROSCA های Oraan و موارد غیررسمی این است که کاربران می توانند ماه مورد نظر خود را برای جمع آوری پول انتخاب کنند ، زیرا پشتوانه مدیریت خزانه این برنامه کمیته هایی را بر اساس نیاز و توانایی پرداخت اعضا تشکیل می دهد.

با مشارکت در ROSCA از طریق Oraan ، کاربران همچنین این فرصت را دارند که با افرادی خارج از اجتماعات و شبکه های اجتماعی خود به کمیته ها بپیوندند. این برنامه قبل از پذیرش افراد در Oraan ، آنها را بررسی می کند و همچنین هر ROSCA را جمع آوری و پرداخت وجوه را مدیریت می کند.

تاپال گفت: “به طور کلی در پاکستان مفهومی برای نمره گذاری اعتبار وجود ندارد و به همین دلیل است که مشارکت مالی یا دسترسی به نقدینگی مشکل ساز می شود.” Oraan با سایر ارائه دهندگان برای ارزیابی اعتبار بر اساس شناسه های تأیید شده ، محل زندگی کاربران ، اثبات درآمد و مراجع شخصی شریک می شود.

اقبال گفت که برخی از دلایلی که کاربران Oraan در ROSCA شرکت کرده اند شامل تأمین هزینه تحصیل فرزندان خود ، پرداخت هزینه درمان IVF یا ترک روابط ناسازگار است.

با مشارکت افراد در کمیته های اوران ، آنها سابقه پرداخت نیز ایجاد می کنند که می تواند در آینده راه را برای سایر خدمات مالی باز کند. اقبال گفت ، هدف نهایی این استارتاپ تبدیل شدن به یک بانک آنلاین است.

اقبال گفت: “ما از این ابزار فرهنگی ، مذهبی و اجتماعی قابل قبول استفاده می کنیم که کمیته ها هستند ، آنها را دیجیتالی کرده و زنان را وارد فضای رسمی تری می کنیم تا بتوانند حساب های بانکی خود را باز کنند.” سایر برنامه های عمودی Oraan برای راه اندازی شامل پس انداز ، اعتبار ، بیمه و تأمین مالی آموزشی و همچنین محصولات سرمایه گذاری است که به زنان امکان می دهد در صندوق های سرمایه گذاری مشترک و سایر کلاس های دارایی های مختلف پول پس انداز کنند. همچنین قصد دارد انجمن های آنلاین برای کاربران خود ایجاد کند.

اقبال می گوید: “ما می خواهیم تبدیل به یک نئوبانک تمام عیار و بسیار مبتنی بر اجتماع شویم زیرا در آنجا می بینیم که زنان احساس تعلق می خواهند.” “وقتی صحبت از معاملات مالی می شود ، این یکی از چیزهایی است که آنها احساس می کنند فاقد آن هستند ، این احساس تعلق است.”